Den stora tråden om Hogwarts Legacy

Redaktör
Ponny

Har inte hunnit spela den här veckan nu. Abstinensen! Som om det inte vore nog har min sambo också börjat lira, så räknar med bråk...


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Maguz:

Kunde inte låta bli att bli inspirerad.

Norsk Harry Potter

Petter Pittelpytt var en stark tvåa, sparar den till omkörningen som Hufflepuff.

En favorit som inte står med där är Moaning Myrtle på norska: Stønne-Stine. 😬


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Min karaktär Kalle Kanonpung är en elak jävel. Älskar spelet såhär 25 timmar in!

Chefredaktör
Skrivet av kristallkrona:

Helt fast i spelet. Köpte det igår och tycker jag har varit runt på många ställen och upptäckt. Men tydligen inte! 😄 jag har så många frågor. Speciellt om en grej i spelet. Men det lär jag väll upptäcka allt eftersom tänker jag. 😆

Bild kommer imorgon på min häxa! 😄

Kul! Välkommen in i Hogwarts Legacy-värmen!

Ser fram emot att se din häxa!

Chefredaktör

Dingade 25 igår. Nu är det ännu svårare att sluta.
Så mycket har öppnat upp sig att det finns massor att göra. Och allt känns kul!
Sömnen blir lidanden nu...

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

En favorit som inte står med där är Moaning Myrtle på norska: Stønne-Stine. 😬

Det är bara norrmännen som kan det här med comedy-fantasy.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Dingade 25 igår. Nu är det ännu svårare att sluta.
Så mycket har öppnat upp sig att det finns massor att göra. Och allt känns kul!
Sömnen blir lidanden nu...

Sova kan du väl för fan göra när du är död! Skärpning!

Bara svepa två gröna Monster så är du på gång.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Chefredaktör
Skrivet av socialarbetaren:

Sova kan du väl för fan göra när du är död! Skärpning!

Bara svepa två gröna Monster så är du på gång.

Så sant. Tack för uppsträckningen. Upp på kvasten i natt igen!!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Själv så fick jag namnet... John Slytherin! Det känns som att jag bara har ett val till elevhem efter att ha fått det namnet

Det är ett namn med stort arv att leva upp till.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har inte hunnit spela den här veckan nu. Abstinensen! Som om det inte vore nog har min sambo också börjat lira, så räknar med bråk...

Ett par (samboende) kompisar har löst det här på bästa sätt. Han spelar på pc, hon på PS5:an. Får ta upp det här på familjerådet.


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Här kommer min häxa! Detta spel är väldigt beroendeframkallande! Jag har äntligen hittat hur man ska göra med en av sakerna som jag skrev om. Nu hoppas jag kunna lösa hur jag ska göra med en annan sak i spelet, men de kommer väl efter jag har questat runt osv misstänker jag.

Namnet är: Ztina Aradia. Namnet Ztina kommer från min corgi, efternamnet kommer från en hemsida jag hittade med "powerful witch surnames"! Efternamnet har en betydelse: Song of the hero. Och här är min häxa!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Önskar verkligen att Lumos och

mata/borsta djur

var knappar utanför actionbars. Känns som att det inte räcker med bara 4 bars. Kunde ju haft 6 stycken knappar per bar eller nåt!

Finns det modmöjligheter till detta spel?

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Önskar verkligen att Lumos och

mata/borsta djur

var knappar utanför actionbars. Känns som att det inte räcker med bara 4 bars. Kunde ju haft 6 stycken knappar per bar eller nåt!

Finns det modmöjligheter till detta spel?

nexusmods är din vän

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

nexusmods är din vän

Haha, så sant. Få tyst på Floo var det första jag installerade

Haft kul genom hela spelet. Men här är några beklagelser:
- Okej, main storyn är faktiskt kass. Bästa storyn i spelet är enligt mig Sebastians friendquest. Tyvärr den enda questen där jag upplevde faktiskt knepigt moraliskt dilemma
- Saknar en good/bad mätare där beslut har verkliga konsekvenser
- Saknar att quests kan hanteras och lösas på olika vis (good/bad) och nej jag räknar inte slutdialogen om att kräva pengar eller behålla objektet man fetchat.
- Jag valde Slytherin men min trollkarl är snäll som attan ändå, var är min Draco Malfoy-attityd?
- Inte spelat om, men anar att utöver färgerna på rockarna har husvalet ingen egentlig betydelse, vilket är trist. Och nej, commonrummen osv är bara estetiska och saknar användning, knappast nåt som ger omspelsvärde

Skrivet av Svampbob Trekant:

Haft kul genom hela spelet. Men här är några beklagelser:
- Okej, main storyn är faktiskt kass. Bästa storyn i spelet är enligt mig Sebastians friendquest. Tyvärr den enda questen där jag upplevde faktiskt knepigt moraliskt dilemma
- Saknar en good/bad mätare där beslut har verkliga konsekvenser
- Saknar att quests kan hanteras och lösas på olika vis (good/bad) och nej jag räknar inte slutdialogen om att kräva pengar eller behålla objektet man fetchat.
- Jag valde Slytherin men min trollkarl är snäll som attan ändå, var är min Draco Malfoy-attityd?
- Inte spelat om, men anar att utöver färgerna på rockarna har husvalet ingen egentlig betydelse, vilket är trist. Och nej, commonrummen osv är bara estetiska och saknar användning, knappast nåt som ger omspelsvärde

Det är vad jag förstått inga stora skillnader beroende på vilket hus du väljer men vissa uppdrag skiljer sig åt i alla fall.

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Haft kul genom hela spelet. Men här är några beklagelser:
- Saknar en good/bad mätare där beslut har verkliga konsekvenser
- Saknar att quests kan hanteras och lösas på olika vis (good/bad) och nej jag räknar inte slutdialogen om att kräva pengar eller behålla objektet man fetchat.
- Jag valde Slytherin men min trollkarl är snäll som attan ändå, var är min Draco Malfoy-attityd?

Dessa punkter är trots mina 35 timmar sedan Deluxesläppet också mina största problem med spelet. Varför tror alla i spelet att de tävlar i snuttefilts-VM? Jag hamnade i Ravenclaw, men var är min Draco Malfoy-antagonist?


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Underbart spel. Precis vad jag hoppats på.
Jag följde ett råd på Reddit och stängde av både minimap och quest assistance.
Det blir mer letande vilket jag tycker tillför ett element i spelet. Man uppmärksammar miljöerna mer.
Sen är det lite häftigt när man börjar hitta runt i slottet.

Medlem

Christopher Dring från GamesIndustry.biz tweetade att efter siffror från digitala försäljningen kommit in sålde Hogwarts Legacy 56% mer än Elden Ring första veckan i Europa.
https://twitter.com/Chris_Dring/status/1626147864261844993?s=...

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Man vänjer sig. Det finns alltid någon timma över på helgen.
Man får sällan något 4-6 timmars pass, men man kan ju köra character creation och sen stänga av.

Det finns alltid möjlighet att lira någon gång i framtiden.
Tänk när barnen blir 5-6 bast.

Ah, var lite otydlig. Har, ibland, tid att spela. Men har däremot var lite stramt ekonomiskt. Blev lite mycket på en gång, plus världsläget.

Blir sakta men säkert mer och mer tid över! Tack för ditt stöd! 😁

Medlem

6h in och jag älskar det, lirar på PC


signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: ASUS RTX 3060Ti Strix OC | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Medlem

Fick spelet som gåva idag av brorsan så nu är det påväg från webhallen. Är så glad, ska bli grymt kul att få spela nästa vecka och att få dela med sig av sina intryck här.

Sagolika Sune tillhörandes Gryffindor (tror jag) är snart redo att födas!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kan säkert komma lite längre fram, men inte i närtid.

Hogwarts Legacy: Developer Confirms There Are No Current Plans for DLC
https://www.ign.com/articles/hogwarts-legacy-developer-confir...

Medlem

30 timmar och vill bara fortsätta. Händer nästan aldrig nu för tiden.

Spelat snart trettio timmar och är helt slukad. Fantastiskt trevligt spel! Visst har det sina brister rent tekniskt men atmosfären och karaktärer väger lätt upp.

Igår spelade jag Haunted Hogsmeade-uppdraget som är exklusivt för PS (i ett år) och jag hade noll förväntningar men måste säga att det var ett av de bästa uppdragen hittills om jag även räknar in Main Quest-uppdragen. Tummen upp helt klart men lite fånigt att det ska vara exklusivt för PS.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Spelat snart trettio timmar och är helt slukad. Fantastiskt trevligt spel! Visst har det sina brister rent tekniskt men atmosfären och karaktärer väger lätt upp.

Igår spelade jag Haunted Hogsmeade-uppdraget som är exklusivt för PS (i ett år) och jag hade noll förväntningar men måste säga att det var ett av de bästa uppdragen hittills om jag även räknar in Main Quest-uppdragen. Tummen upp helt klart men lite fånigt att det ska vara exklusivt för PS.

Uppdraget kräver väl även Deluxe-edition?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Uppdraget kräver väl även Deluxe-edition?

Nej. Jag har standardversionen. Möjligtvis om det bara inkluderades när man köpte förköp för det gjorde jag.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Nej. Jag har standardversionen. Möjligtvis om det bara inkluderades när man köpte förköp för det gjorde jag.

Intressant, min brorsa har spelet men har inte tillgång till uppdraget. Kan vara något som ingick vid förköp/förbokning som du säger. Har man inte gjort så och vill komma åt uppdraget så verkar man behöva uppgradera till deluxe edition för 200 kr, vilket känns dåligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Intressant, min brorsa har spelet men har inte tillgång till uppdraget. Kan vara något som ingick vid förköp/förbokning som du säger. Har man inte gjort så och vill komma åt uppdraget så verkar man behöva uppgradera till deluxe edition för 200 kr, vilket känns dåligt.

Det verkar vara exklusivt för PS5-versionen. Blev riktigt överraskad av hur långt det var.

Medlem

Det är lättare att flyga på en kvast när man väger lika mycket som en anka (och därför gjord av trä).

Skriv svar