Snabbkollen - Vilken elevhem väljer du i Hogwarts Legacy
OERHÖRT tufft beslut. Har argument för allihop. Kan man låta sorteringshatten besluta? Någon som vet?
I nuläget lutar jag åt Gryffindor då det elevhemmet känns "hemma" efter böckerna och filmerna.
Du har hatten i spelet, samt hemsidan här: https://www.wizardingworld.com/
Du har hatten i spelet, samt hemsidan här: https://www.wizardingworld.com/
Exakt, men är det upp till hatten...? Eller får man likt Harry Potter inflika önskemål? Kanske vill jag egentligen inte veta utan får se vad som händer. 🧙
En Bamseponny av folket
Exakt, men är det upp till hatten...? Eller får man likt Harry Potter inflika önskemål? Kanske vill jag egentligen inte veta utan får se vad som händer. 🧙
Är du inte nöjd med vad du fått tilldelat kan du välja vilken du vill
Jag gjorde quizzen på Wizarding World förra året och fick Ravenclaw, vilket känns rätt. Kunskap och logik for the win.
Samma här! Blev också väldigt nöjd med resultatet av någon anledning. Min fru tillhör Hufflepuff, så vi får se vad vi väljer i Hogwarts Legacy
Alltså jag hoppas spelet skiljer sig tillräckligt mellan elevhemmen så det inte bara känns en en repeat när man spelar om med ett nytt hem... Tänkte köra spelet som först the "good guy" och sedan som en not so good guy...
Ingen större skillnad enligt IGN. https://www.ign.com/wikis/hogwarts-legacy/Which_House_Should_...
Vad snackar ni om? Vad är dessa namn för hokus pokus egentligen?
Tycka vad man vill om HP, men du kan omöjligen ha missat detta "hokus pokus" om du inte levt under en sten i decennier...
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Besviken över att hatten i spelet
bara ställer två frågor. Vad fan!
Kan ha fel, men den verkar bara göra det när du har "förutbestämt" ditt hus via wizardingworld.
This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.
Kan ha fel, men den verkar bara göra det när du har "förutbestämt" ditt hus via wizardingworld.
Det hade jag dock inte gjort.
Tycka vad man vill om HP, men du kan omöjligen ha missat detta "hokus pokus" om du inte levt under en sten i decennier...
Såg en film "Azkaban" 2004. Tyckte den var helt Ok (kvast-racing var rolig).. Annars har jag ingen koll på Harry Potter. Men förstår att det är en hel värld att utforska.
Besviken över att hatten i spelet
bara ställer två frågor. Vad fan!
Jamen eller hur! Jag som inte har så bra koll på HP-universumet hade sett fram emot en grundlig kartläggning av mig som avgjorde vad jag skulle bli!
Är du inte nöjd med vad du fått tilldelat kan du välja vilken du vill
Hufflepuff enligt quizzet. Men är det vad JAG vill? Så många saker att ta ställning till...
En Bamseponny av folket
Jag gjorde quizzen på Wizarding World förra året och fick Ravenclaw, vilket känns rätt. Kunskap och logik for the win.
Samma här! Har alltid blivit Ravenclaw i alla möjliga onlinetester, samma nu när jag provade på Wizarding World och länkade det till mitt WB-konto.
Därför väljer jag Hufflepuff. Istället för Gryffindor eller Slytherin som jag annars hade valt.
**SPOILER**
Hufflepuff är huset med Azkaban. Extra content med andra ord.
Spontant vill jag säga RavenClaw för det får mig o tänka på Immortals låt Blashyrkh (Mighty Ravendark
Låter så kul att spelet kan välja åt en baserat på något quiz.
Tänker ju köra på vad spelet tycker att jag ska vara med i.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Såg en film "Azkaban" 2004. Tyckte den var helt Ok (kvast-racing var rolig).. Annars har jag ingen koll på Harry Potter. Men förstår att det är en hel värld att utforska.
Det jag drogs till är just hur jäkla cool värld JK Rowling skapat.
Det känns som en blandning av Tolkiens Sagan Om Ringen Universum som möter Disnyes talade tekannor, Självstädande kvastar mm.
Riktigt coolt alltså..
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Gjorde testet och svarade så ärligt jag bara kunde och inte det "som lät bra" och fick: Ravenclaw.
Är sugen på spelet helt klart men har tyvärr inte tid nu med barn på intågande.
Ännu ett spel i ens "backlog"
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 34" UW QD-OLED 34M2C6500 + 27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Det blir Slytherin, tycker att det är de enda elevhemmet som är lite intressant i alla fall. Det finns en viss tvetydighet där och en större gråskala än hos de andra. Lär dock dröja innan jag har tid att sätta mig ner och dyka in i världen ordentligt. Dels har jag redan för många spel igång men sen är det plugg + jobb + hus + sambo + livet som liksom hela tiden hamnar i vägen...😬
Hatar att vara "vuxen".
Fick Hufflepuff, är inte de lite flummare så att säga?
Det är det ryktet de har. En Hufflepuff är lojal, jordnära och flitig. Kolla bara på Neville Longbottom, inte den skarpaste kniven direkt men hamnade ändå i Gryffindor och inte Hufflepuff.
På samma sätt som Slytherins rykte säger att alla där är elaka, men så är det inte. Men det är sant att alla onda i den världen gick i Slytherin.
Mvh Seriös.
I'm like you, I have no name.