Zelda: Tears of the Kingdom större än Breath of the Wild – i alla fall sett till filstorlek

Robot
Zelda: Tears of the Kingdom större än Breath of the Wild – i alla fall sett till filstorlek
Medlem

sköt från höften, men det borde varit norr om 50h iaf. Stressade absolut inte igenom spelet. Ser verkligen fram emot TotT men hoppas dom har fixat till vapen durabilityn

Medlem

Två genomspelningar, första mellan 70 - 100 timmar, andra strax över 100 timmar.

Underbart spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Runt 75 så valde 100


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Är väl massa story cinematics...

Avstängd

Tröttnade på detta spelet rätt fort. Spelade även på emulator på PC med mods, men fanns inget som kunde rädda tristessen. 5/10.

Medlem

Spelade aldrig klart då blev väl kanske runt 30 timmar.

Avstängd

70+ nånting tog det att klara spelet. Men hade en del shrines kvar då.

Älskar BotW men är skeptisk mot TotK, en av de bästa grejerna med första spelet var de öppna vidderna. Här verkar det vara mer fokus på små öar i luften, men kan ha fel.

Medlem

Höftade på runt 150h då jag inte bara ville "klara" spelet utan utforska allt vackert och fantastiskt som Nintendo planterat ut. Fanns liksom ingen stress utan ville bara strosa runt och upptäcka. Så fantastiskt. Håller det som världens bästa spel någonsin, men är beredd att ta ned det till andra hacket när Tears of the Kingdom kommer och tar över förstaplatsen! Kommer nog ge det dubbla speltiden där.

Medlem

Kommer inte ihåg hur många timmar men som vanligt med open world gjorde jag ju allt annat och tröttnade innan jag klarade storyn. Men ska ge mig på det igen innan Tears of the Kingdom kommer.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är väl massa story cinematics...

Väldigt få.

Medlem

Inte känt mycket hype alls för Tears of the Kingdom, men något tändes i mig i samband med nya trailern. De visade ju egentligen inget som var jättespännande—till skillnad från de trailers som släpptes innan Breath of the Wild—men jag insåg att det nya spelet bara är ett par månader bort! ’Zen’ kan nog beskriva mina upplevelser av BotW, och det är upplevelser som jag personligen aldrig riktigt hittat till varken före eller efter. Kan ToTK få mig att känna något likt föregångaren så har jag många timmar framför mig i Hyrule!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

14,4 gig för Botw, säg ett annat AAA spel på den storleken som finns till de andra konsolerna. Är ju minst på 50-100 gb. Spelade nyss Horizon fw och det var väl nästan 100gb. Två skivor iaf


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Volymmässigt är det större, massor med luft.

Medlem

Första spelrundan tror jag tog runt 30 timmar men kan ha fel.
Jag spelade dock senast innan Elden ring kom och var då påväg att ta allt som alla DLC:er tillfört, så den save filen är nog längre, men har som sagt inte gjort klart det. Ska nog fixa klart allt innan jag går på Tears of kingdom.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Inte känt mycket hype alls för Tears of the Kingdom, men något tändes i mig i samband med nya trailern. De visade ju egentligen inget som var jättespännande—till skillnad från de trailers som släpptes innan Breath of the Wild—men jag insåg att det nya spelet bara är ett par månader bort! ’Zen’ kan nog beskriva mina upplevelser av BotW, och det är upplevelser som jag personligen aldrig riktigt hittat till varken före eller efter. Kan ToTK få mig att känna något likt föregångaren så har jag många timmar framför mig i Hyrule!

För mig var BotW på något vis ett avskalat open world som under ytan var fullspäckat med grejer. Det tog ett tag innan hakan föll ner för mig och jag blev mäktigt imponerad hur mycket innehåll det faktiskt fanns. Innehåll som det inte nödvändigtvis skyltades med vare sig innan eller under själva spelets gång.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

För mig var BotW på något vis ett avskalat open world som under ytan var fullspäckat med grejer. Det tog ett tag innan hakan föll ner för mig och jag blev mäktigt imponerad hur mycket innehåll det faktiskt fanns. Innehåll som det inte nödvändigtvis skyltades med vare sig innan eller under själva spelets gång.

Det är just det här som jag tror är grunden för ”zen-effekten” jag upplevde. Utforskarglädjen var enorm!


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Det är just det här som jag tror är grunden för ”zen-effekten” jag upplevde. Utforskarglädjen var enorm!

aha! då lärde jag mig något nytt nu


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av lonian:

Första spelrundan tror jag tog runt 30 timmar men kan ha fel.
Jag spelade dock senast innan Elden ring kom och var då påväg att ta allt som alla DLC:er tillfört, så den save filen är nog längre, men har som sagt inte gjort klart det. Ska nog fixa klart allt innan jag går på Tears of kingdom.

Haha, jag har inte ens spelat DLC:na än...

Skrivet av joary639:

För mig var BotW på något vis ett avskalat open world som under ytan var fullspäckat med grejer. Det tog ett tag innan hakan föll ner för mig och jag blev mäktigt imponerad hur mycket innehåll det faktiskt fanns. Innehåll som det inte nödvändigtvis skyltades med vare sig innan eller under själva spelets gång.

Exakt! Nintendo skryter inte eller skyltar inte med allt utan har mest bara gett oss spelet att själva upptäcka. Finns någonting riktigt vackert i det. Blir mer amazing när/om en faktiskt ramlar in i någonting som inte promotats sönder redan.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Exakt! Nintendo skryter inte eller skyltar inte med allt utan har mest bara gett oss spelet att själva upptäcka. Finns någonting riktigt vackert i det. Blir mer amazing när/om en faktiskt ramlar in i någonting som inte promotats sönder redan.

Precis så! Gick att lufsa runt i timmar. Sen var det något mysigt med att ta sig runt i landskapen. Den klassiska ”resan är målet”.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Spelade typ 15 timmar på PC, sen fick det räcka.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Precis så! Gick att lufsa runt i timmar. Sen var det något mysigt med att ta sig runt i landskapen. Den klassiska ”resan är målet”.

Jas, det kändes ofta så. Att det inte var något specifikt mål utan bara resa runt och ta allt som det kommer. Otroligt skön spelstil som jag verkligen älskade och längtar att få återuppleva!

Medlem
Skrivet av korvmos:

14,4 gig för Botw, säg ett annat AAA spel på den storleken som finns till de andra konsolerna. Är ju minst på 50-100 gb. Spelade nyss Horizon fw och det var väl nästan 100gb. Två skivor iaf

Lite skillnad på 4K texturer kontra 720p

Medlem

Över 200h för min del. Har sprungit runt i Hyrule en hel del; 4 genomspelningar. Hoppas TotK har samma frihetskänsla och upptäckarglädje.

Medlem

Har väl lagt ner någonstans runt 80 timmar, tycker egentligen inte om att spelet är så älskat då jag vill ha mer traditionella Zelda spel, men BOTW är verkligen något helt eget, speciellt på första sin första playthrough.

1
Skriv svar