Wild Hearts-trailer välkomnar oss till byn Minato

Robot
Wild Hearts-trailer välkomnar oss till byn Minato

Spelets hubb, där vi förbereder oss på nästa monsterjakt.

#Koei-tecmo, #Omega-force, #Wild-hearts


Medlem

Väldigt generiskt namn:
Minato = hamn
Minatomachi = Hamnsstad

港 = harbor; port

Det är lite spännande att de bestämde sig för att kalla en by för hamn.
Att använda minato är lite som att använda ordet katana.
Vi i väst använder använder katana för att referera till japanskt svärd.
Likadant kanske man kan använda minato för att säga japansk hamn?

I Japan betyder Katana bara svärd - rätt och slätt "svärd" (även västerländska svärd kallas katana).
Självklart räcker det långt att säga katana i Japan (det är ju generiskt), men vill man specifikt referera till japanska svärd så använder man nihontou. Det förekommer mycket i spelstreams där de finns alla möjliga svärd, och sen dyker ett japanskt svärd upp. Då säger streamern nihontou snarare än "katana".

Aja, när japanerna spelar Wild Hearts så kommer de helt enkelt stöta på en by som heter: "HAMN".


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Monster Hunter har jag aldrig fastnat för, och jag är inte så taggad på det här heller. Men jag kommer försöka kolla på streamen med @Wakkaah

Sen kanske jag testar det själv när det kommer till Gamepass om något år.

Medlem

Hittar det inte under gamepass

Medlem

Kan vi förvänta oss en recension ifrån er FZ?

Medlem

Ser rätt nice ut. Kollade precis på youtube på en genomgång.
Får se man kanske köper det framöver

http:// https://youtu.be/tIYglgiSscw

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Väldigt generiskt namn:
Minato = hamn
Minatomachi = Hamnsstad

港 = harbor; port

Det är lite spännande att de bestämde sig för att kalla en by för hamn.
Aja, när japanerna spelar Wild West så kommer de helt enkelt stöta på en by som heter: "HAMN"

Haha det är som att nån skulle kalla en stor ö för Storön. Eller en lund bara för lunden eller Lund. Vart får de allt ifrån? Helgalet 😁

Medlem
Skrivet av robbis:

Hittar det inte under gamepass

Hittar du det inte i Gamepass-appen brukar man kunna söka upp spelet i butiken. Bredvid köpknappen brukar det finnas en knapp för att installera EA play trial.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Hittar du det inte i Gamepass-appen brukar man kunna söka upp spelet i butiken. Bredvid köpknappen brukar det finnas en knapp för att installera EA play trial.

nej jag har testat att söka + gått in på ea play under game pass appen.

Medlem

provat 2 timmar på ea play

har inte DLSS/FSR vilket är tråkigt.
Väldigt krävande spel i alla fall allt på high

Tyckte det var rolig combat och det var enklare/smidigare att bygga än jag förvänta mig.
Multiplayern fungera utan några problem och var väldigt smidig.
Det lilla storyn jag gick igenom var inget att hänga i juklgranen men detta spelar man nog inte för storyn

Blir kanske ett köp i framtiden på rea. Har för mycket annat nu. Ville bara testa innan min EA Play går ut

Medlem

Spelet är precis vad jag ville ha, ett mer lättillgängligt monster hunter. Skönt att det är lite pang på och enkla system att förstå.

Gillar det skarpt den korta tid jag provat. "Buildsystemet" känns också genomtänkt, var väldigt skeptisk men det flyter på utan att kännas konstlat! Bra jobbat !

1
Skriv svar