Inget DLC är planerat till Hogwarts Legacy

Robot
Inget DLC är planerat till Hogwarts Legacy
Medlem

Hellre en stor klassisk regelrätt expansion som back in the days alternativt en uppföljare. Som skit DLC som assassins creed sysslar med kan de behålla.

Medlem

Tänk om alla utvecklare kunde fokusera på att leverera ett så bra och komplett spel som möjligt.

Medlem

Ja! Någon större expansion i framtiden känns självklart. Quidditch vore kul om de kunde implementera.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Hellre en stor klassisk regelrätt expansion som back in the days alternativt en uppföljare. Som skit DLC som assassins creed sysslar med kan de behålla.

Assassins creed gör väl just stora expansioner?

Medlem
Skrivet av Thane:

Assassins creed gör väl just stora expansioner?

Ja de tre stora expansionerna till Valhalla ligger på 10-17h för main+side quests enligt howlongtobeat

https://howlongtobeat.com/game/101305

Medlem
Skrivet av Thane:

Assassins creed gör väl just stora expansioner?

Skrivet av rosski:

Ja de tre stora expansionerna till Valhalla ligger på 10-17h för main+side quests enligt howlongtobeat

https://howlongtobeat.com/game/101305

Det är varken stort eller långt.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Det är varken stort eller långt.

Fast det är det ju visst? Det är längre än många "kompletta" spel som släpps idag.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Hellre en stor klassisk regelrätt expansion som back in the days alternativt en uppföljare. Som skit DLC som assassins creed sysslar med kan de behålla.

Vadå... Vill du inte ha en glittrande lila hästsadel istället för en brun?!

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Hellre en stor klassisk regelrätt expansion som back in the days alternativt en uppföljare. Som skit DLC som assassins creed sysslar med kan de behålla.

Skrivet av Thane:

Assassins creed gör väl just stora expansioner?

Japp, och det är ju fortfarande DLC. "DLC" betyder ju trots allt bara att du tankar ner innehållet istället för att köpa det på en skiva och kan ju vara allt från en tråkig hästrustning, till en episk kampanj som tar 40h att spela färdig.

eld
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Japp, och det är ju fortfarande DLC. "DLC" betyder ju trots allt bara att du tankar ner innehållet istället för att köpa det på en skiva och kan ju vara allt från en tråkig hästrustning, till en episk kampanj som tar 40h att spela färdig.

Yep, microtransactions är order man ska använda om man vill beskriva små dlc.

Medlem
Skrivet av Thane:

Assassins creed gör väl just stora expansioner?

Jo, de är ett föredöme.

Medlem

Hade hemskt gärna sett nån expansion men samtidigt får dom gärna lägga alla resurser på att så fort som möjligt få ut en uppföljare. Quidditch har jag inget som helst intresse av så det får dom gärna skippa.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Fast det är det ju visst? Det är längre än många "kompletta" spel som släpps idag.

Nej, det är det inte. Att andra kompletta spel är värdelösa är inte en måttstock som gör det acceptabelt.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Nej, det är det inte. Att andra kompletta spel är värdelösa är inte en måttstock som gör det acceptabelt.

Så korta spel är inte acceptabla? Finns ju massor med helt fantastiska spel som inte är 50+ timmar långa.

Medlem

Vill gärna ha DLC! Quidditch har jag noll intresse av dock. Ge mig mer story och utökade skilltrees.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Det är varken stort eller långt.

Skrivet av Hejsanhoppsan:

Nej, det är det inte. Att andra kompletta spel är värdelösa är inte en måttstock som gör det acceptabelt.

Kan du ge några exempel på expansioner som är stora och långa?

Medlem

Jag skulle gärna se en större storyexpansion, med fokus på just berättande och kanske lite fler fiendetyper. Jag blev klar med spelet igår efter 40 timmar och har haft mycket kul med det, men huvudstoryn är definitivt den svagaste delen. Det blev väldigt mycket utforskande och insupande av atmosfär då i princip allt annat var roligare än storyn.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan du ge några exempel på expansioner som är stora och långa?

Låt mig gissa, expansionerna till Witcher 3.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan du ge några exempel på expansioner som är stora och långa?

Som kommentaren ovan nämnde så är Witcher 3s expansioner 10 respektive 20h långa. GTA IV, Dark Souls, Elder Scrolls och Fallout dyker också upp direkt i minnet. Cyberpunk 2077s kommande lär också lägga till ett betydande antal timmar gameplay.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Det är varken stort eller långt.

10 till 17 timmar är ju längre än vissa hela spel... Ångrar fortfarande att jag betalade fullpris för Resident Evil 3 remake. Står 5h på mitt Steam och då kikade jag till och med klart på eftertexterna...

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan du ge några exempel på expansioner som är stora och långa?

Expansionerna till Age of Empires 1&2, Dark Souls 2&3, Shivering Isles till Oblivion, Viking Conquest till M&B: Warband. De var på 30-40 timmar.

I min erfarenhet klart längre och maffigare än DLC till Assassins Creed: Odyssey och Valhalla.

Men ärligt talat är stora expansioner väldigt sällsynta.

Hoppas Elden Ring får ett stort DLC, men Bethesda har som många andra helt gått över till att göra fjutt-DLC.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Freakon:

Låt mig gissa, expansionerna till Witcher 3.

Skrivet av Potatisbullen:

Som kommentaren ovan nämnde så är Witcher 3s expansioner 10 respektive 20h långa. GTA IV, Dark Souls, Elder Scrolls och Fallout dyker också upp direkt i minnet. Cyberpunk 2077s kommande lär också lägga till ett betydande antal timmar gameplay.

Alltså inte tillräckligt långa och stora enligt @hejsanhoppsan om vi utgår från att Assassins Creeds på 10-17 timmar är för kort. Enligt HowLongToBeat så ligger de flesta expansionerna till de spelen på mellan 5-15 timmar med några som går över 20.

Förtydligande: jag tycker verkligen det är tillräckligt långt för en expansion. Ifrågasatte främst att Assassins Creed bara får "skit-dlc" och inte riktiga expansioner.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Expansionerna till Age of Empires 1&2, Dark Souls 2&3, Shivering Isles till Oblivion, Viking Conquest till M&B: Warband. De var på 30-40 timmar.

I min erfarenhet klart längre och maffigare än DLC till Assassins Creed: Odyssey och Valhalla.

Men ärligt talat är stora expansioner väldigt sällsynta.

Hoppas Elden Ring får ett stort DLC, men Bethesda har som många andra helt gått över till att göra fjutt-DLC.

Expansionerna till Dark Souls 2 är runt 5-6 timmar enligt, för Dark Souls 3 verkar det bara vara Cinders som är långt med 26 timmar, de andra två är under 10h howlongtobeat och Shivering Isles är på 19 timmar.

Så just längden tycker jag är fullt rimlig för Valhalla. Speciellt med tanke på att grundspelet klockar in på nästan 100h för main+ side quests.

Maffigheten är ju dock högst individuellt vad man gillar.

Medlem

Personligen brukar jag vara rätt nöjd när jag är färdig med dagens grundspel. Oftast struntar jag i DLC när jag väl tagit mig igenom 40-60 timmar av sammanhängande och koncis story. Inte sällan är jag faktiskt lite less när det är över eftersom många spel idag känns för långa. Kan dock möjligen vara lite självförvållat eftersom jag är smått maniskt lagd och har svårt att göra något till 80%.

Sen finns det ju spel som bara blir löjliga. Är för närvarande ca 170 timmar in i AC Valhalla och har fortfarande minst 2 engelska grevskap kvar som jag knappt rört. Och då tycker jag inte ens spelet är så värst bra (buggigt, repetativt och kliché), utan önskar mest att det vore över för 120 timmar sen.
AC Origins hade en lagom lång kampanj som knöt ihop säcken på ett bra sätt och var intressant rakt igenom. Det viktiga är att det som finns innehåller substans och är väl utfört. Vill man ha oändligt nötande kan man spela MMORPG eller andra live service-spel.

KoP
Medlem

Tycker inte att dlc'er och expansioner är ett måste utifall att en spelstudio levererar en komplett spelupplevelse. Tror att vi har blivit lite för bortskämde med att var och varannat spel ska byggas på likt lego i efterhand.

Medlem
Skrivet av Thane:

Alltså inte tillräckligt långa och stora enligt @hejsanhoppsan om vi utgår från att Assassins Creeds på 10-17 timmar är för kort. Enligt HowLongToBeat så ligger de flesta expansionerna till de spelen på mellan 5-15 timmar med några som går över 20.

Förtydligande: jag tycker verkligen det är tillräckligt långt för en expansion. Ifrågasatte främst att Assassins Creed bara får "skit-dlc" och inte riktiga expansioner.

Jag håller med dig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Jo, de är ett föredöme.

Ubisoft fyller ju dock sina DLC med tråkigt och oinspirerat innehåll där kvantitet före kvalitet gäller.

Medlem
Skrivet av rosski:

Expansionerna till Dark Souls 2 är runt 5-6 timmar enligt, för Dark Souls 3 verkar det bara vara Cinders som är långt med 26 timmar, de andra två är under 10h howlongtobeat och Shivering Isles är på 19 timmar.

Så just längden tycker jag är fullt rimlig för Valhalla. Speciellt med tanke på att grundspelet klockar in på nästan 100h för main+ side quests.

Maffigheten är ju dock högst individuellt vad man gillar.

Mest så att folk inte får upp sina förhoppningar gällande Dark Souls 3; Cinders är en mod som justerar bossarnas ordning och stats samt möjliggör en annan väg genom spelet än den ursprungliga. Det finns alltså bara två officiella expansioner; Ariandel och Ringed City.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tänk om alla utvecklare kunde fokusera på att leverera ett så bra och komplett spel som möjligt.

Det verkar ju just avalance gjort i detta fallet.

12
Skriv svar