Company of Heroes 3

Robot
Company of Heroes 3

Med cigarr i mungipan och en lambrusco i näven (och en i skallen?) och beger sig vår strategikorrespondent Johan Olander mot Medelhavet för att lära Mussolini en läxa.

#company-of-heroes-3


Medlem

Ska bli kul att köra när det väl är dax... För mycket annat just nu att spela ikapp.

Medlem

Glömde ni multiplayer ? Det är ändå en av de största delarna för mig i CoH

Avstängd

Så, går det att rebinda keybindings?

Medlem

Ser ut som en mod som släpptes till ettan som kom 2006. Strök detta från min önskelista när det aldrig dök upp någon gameplay som kändes som 2023.

Inaktiv

Finns inget som slår Men of War för min del, men kanske får bli ett köp lite senare när man känner för lite mindre rå realism.

Moderator | Testpilot
Skrivet av heady89:

Glömde ni multiplayer ? Det är ändå en av de största delarna för mig i CoH

Mest troligen inte tillgängligt med tanke på embargo. Tjänsten inte är online, och allmänheten inte äger spelet

Johan får gärna rätta mig!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av heady89:

Glömde ni multiplayer ? Det är ändå en av de största delarna för mig i CoH

Hej och nej! Det fanns ingen att spela med, så fokus låg på kampanjen för min del. Fick spelet för två veckor sedan, gjorde några tappra försök. Men snustorrt. Ibland körs det review-events med multiplayer, men inte här. Älskar att spela med kompisar mot AI:n, men har inga kompisar som är lika coola som mig

Skrivet av fejksson:

Så, går det att rebinda keybindings?

Får ber om ursäkt. Brukar inte läsa om spel jag skall recensera (folks förväntningar eller farhågor), men det ämnet kunde inte ens jag missa. Tyvärr missade jag det i min recension. Svaret är JA! Fattar inte jag styrt kameran utan WASD hela spelet.

Skrivet av anon_79617:

Finns inget som slår Men of War för min del, men kanske får bli ett köp lite senare när man känner för lite mindre rå realism.

Rätta mig om jag har fel, vilket är troligt, men kommer det inte ett nytt?


signatur

I am the black wizards.

Geeks Gaming

Gött. Väntar bara på webhallen ska börja skicka ut.
Och till dom som anser att de ser ut som coh1 behöver skaffa glasögon.

Medlem

Går det att skjuta ihjäl manskap och ta över i bunkrar/mortar nästen eller artilleri pjäser igen som i ettan? Trevligt recension annars 😁👍

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Rätta mig om jag har fel, vilket är troligt, men kommer det inte ett nytt?

Stämmer bra det.
Jag hoppas de inte går för långt från sina rötter.

Skribent
Skrivet av salle94:

Går det att skjuta ihjäl manskap och ta över i bunkrar/mortar nästen eller artilleri pjäser igen som i ettan? Trevligt recension annars 😁👍

Vänta lite... Kunde man inte det i tvåan? Men ja, det kan du

Skrivet av anon_79617:

Stämmer bra det.
Jag hoppas de inte går för långt från sina rötter.

Nä, men precis.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Äger bara konsol och blev så glad när jag hörde att spelet även kommer dit.
Har Relic nämnt något datum för en sådan release?

Skribent
Skrivet av Svampfhen:

Äger bara konsol och blev så glad när jag hörde att spelet även kommer dit.
Har Relic nämnt något datum för en sådan release?

Nej, hittar inget på det tyvärr.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av salle94:

Går det att skjuta ihjäl manskap och ta över i bunkrar/mortar nästen eller artilleri pjäser igen som i ettan? Trevligt recension annars 😁👍

Skrivet av Johan Olander:

Vänta lite... Kunde man inte det i tvåan? Men ja, det kan du

Jodå det gick i tvåan Gick till och med att ta över stridsvagnar och andra fordon med lite tur i tvåan till skillnad mot ettan.

Medlem

Är det bara jag som tycker att grafiken ser likadan ut som 2an? Har det inte hänt nått på dessa år? Lite besviken...

Medlem

Blev fullständigt vansinnig över att jag inte kunde zooma ut när jag spelade MP-betan. Blev inte alls van eller vän med kameran över huvud taget.

Det är som att man är fastlåst i vad som känns som nära max in-zoomat.

Medlem

Nej, inte ett till bra spel i februari. Det här blir den dyraste spelmånaden på många år. 😅

Medlem
Skrivet av Thane:

Jodå det gick i tvåan Gick till och med att ta över stridsvagnar och andra fordon med lite tur i tvåan till skillnad mot ettan.

Det gick att ta över britternas mg och mortars bunkrar i coh1

Medlem
Skrivet av Thane:

Jodå det gick i tvåan Gick till och med att ta över stridsvagnar och andra fordon med lite tur i tvåan till skillnad mot ettan.

Hade för mig att britternas mortar bunkrar och lite annat bara gick att förstöra? Men aja har säkert fel, var ett tag sedan jag lirade 2an nu

Medlem
Skrivet av salle94:

Hade för mig att britternas mortar bunkrar och lite annat bara gick att förstöra? Men aja har säkert fel, var ett tag sedan jag lirade 2an nu

Övergivna understödsvapen gick att bemanna (så som granatkastare, pv-pjäser och tunga kulsprutor) och ibland tappade infanteri sina lättare vapenuppgraderingar (PTRS och MG42 i handburen variant, ex.).

Sen finns möjligheten att slå ut stridsvagnar så att besättningen lämnar, och för amerikanarna kan man själv välja att besättningen ska hoppa ur. Om man är sugen på att leka mer med den funktionaliteten kan modden "All Units" varmt rekommenderas, det lägger till en låååång rad byggnader, enheter och enhetsvariationer, och ger alla sidor möjlighet att självmant överge sina fordon.

Har spelat med modden länge, och det gör verkligen upplevelsen bra mycket roligare, när man faktiskt kan variera sig lite. Tycker Company of Heroes-spelen varit rätt kass på det, utbudet av enheter har varit alldeles för skralt och det kändes inte tillräckligt när jag prövade CoH3-betan heller. Kul att Workshop-stöd är med även den här gången.

Skrivet av Eldarion:

Blev fullständigt vansinnig över att jag inte kunde zooma ut när jag spelade MP-betan. Blev inte alls van eller vän med kameran över huvud taget.

Det är som att man är fastlåst i vad som känns som nära max in-zoomat.

Finns moddar och tweaks som löser det i tvåan, så förhoppningsvis så kommer det sådant till trean också. Jag kan personligen hålla med, det är inte alltid helt lätt att få en översikt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Gött. Väntar bara på webhallen ska börja skicka ut.
Och till dom som anser att de ser ut som coh1 behöver skaffa glasögon.

Exakt! Det var evigheter sedan man beställde en collectors edition, men jag ser verkligen fram emot denna! Hoppas de hinner skicka den i tid till release!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Finns moddar och tweaks som löser det i tvåan, så förhoppningsvis så kommer det sådant till trean också. Jag kan personligen hålla med, det är inte alltid helt lätt att få en översikt.

Jo, men ändock anmärkningsvärt att det ska krävas moddare för det även i 3:an..

Vidhöll man inte att det i fallet med 2:an handlade om prestanda som skäl till varför kameran var som den var?

Medlem
Skrivet av Eldarion:

Jo, men ändock anmärkningsvärt att det ska krävas moddare för det även i 3:an..

Vidhöll man inte att det i fallet med 2:an handlade om prestanda som skäl till varför kameran var som den var?

Det kan jag hålla med om.
Och ja, efter att ha kört en del med kameramoddar i tvåan så märks det att motorn inte riktigt gillar att vara så mycket mer utzoomad - begränsningar i renderingsavstånd gör att det inte alltid är särskilt användbart att zooma ut så mycket mer än vad som tillåts i vanilla, prestandan kan störtdyka, vissa visuella effekter och ljudeffekter kan helt försvinna o.s.v. o.s.v.. Och om jag inte är ute och cyklar är det en utveckling av samma motor som används i trean (samma som användes i Dawn of War-serien också för övrigt), så det är inte omöjligt att det finns begränsningar som var svåra att gå runt för att få det att fungera bra. Men det är bara spekulation från min sida.

Tycker för övrigt det var lite frustrerande att prestandan var så mycket bättre i Dawn of War 2 jämfört med både Company of Heroes 1 och 2, trots att jag inte kände någon direkt visuell förbättring i de senare, i en del fall snarare tvärtom. Kändes också som att DoW2 bättre hanterade exempelvis fler enheter på skärmen än CoH-spelen lyckades med.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Är det bara jag som tycker att grafiken ser likadan ut som 2an? Har det inte hänt nått på dessa år? Lite besviken...

Har inget emot grafikproblem egentligen, men speciellt på effekt-fronten tycker jag nästan det är ett steg tillbaka fårn CoH2.

Medlem

är taggad på detta, varit relativ RTS-torka ett tag nu, WH3 osv har varit bra men fyller inte hålet som SC2 lämnat, hoppas man kan iaf delvis fylla det ett litet tag med detta.

Medlem

Att man kan pausa och ge order gör mig plötsligt rejält taggad. CoH 1 (och Dawn of War 2) var superkul när man kunde vara taktisk och ha lagom mycket micro att göra.

Men senare banor i CoH 1 kändes mest brötiga och svårt hålla koll på. Jag klarade singelplaye4 kampanjen, men föredrar när man kunde, mer som i DoW2 kampanjen, känna sig taktisk i att placera ut maskingevär och välplanerade granater.
Hellre än att vara snabb på klicka-fingret, sköta bas/trupp bygget, och dessutom förslka göra samma smarta taktiska val.

Tyvärr kär väl min potatis-PC (960 master race!) rassla ihop och dö av det här spelet

Medlem

Det är bra att ni uppskattar det men jag är ute efter hur MP är. Det är det jag kommer spela till 99% i CoH 3 så därför är inte er recension till hjälp.

Medlem
AI

Jag har spelat ca 800 h COH2 men brukar vanligen spela med ett gubbgäng tillsammans mot AI. Hur stor är skillnaden mot AI i COH2?

Redaktör
Skrivet av heady89:

Glömde ni multiplayer ? Det är ändå en av de största delarna för mig i CoH

Skrivet av Campaigner:

Det är bra att ni uppskattar det men jag är ute efter hur MP är. Det är det jag kommer spela till 99% i CoH 3 så därför är inte er recension till hjälp.

Kommer en uppdatering om det senare i veckan, när det är släppt.


signatur
12
Skriv svar