Robot
Atomic Heart

Ursnygg action som hade kunnat matcha Bioshock om inte buggarna ställt till det.

#atomic-heart


Medlem

Trevlig recension. Kommer lira detta så småningom, lägger det i backloggen. Låter vettigt att vänta på en del patchar ändå.

Ingen kommentar på musiken av Mick Gordon? Tyckte den lät riktigt bra i alla trailers.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Värt att testa på gamepass kanske. Är det spelbart på ett 2060 tro eller måste man köra det på Xboxen?

Medlem
Skrivet av Fezk:

Trevlig recension. Kommer lira detta så småningom, lägger det i backloggen. Låter vettigt att även vänta på en del patchar så.

Ingen kommentar på musiken av Mick Gordon? Tyckte den lät riktigt bra i alla trailers.

+ Att Mick planerar att donera sin inkomst från detta till hjälp för Ukraina.

Medlem

Blev väldigt sugen att testa på ps5. Men åter igen, brist på tid.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fezk:

Trevlig recension. Kommer lira detta så småningom, lägger det i backloggen. Låter vettigt att även vänta på en del patchar så.

Ingen kommentar på musiken av Mick Gordon? Tyckte den lät riktigt bra i alla trailers.

Tack! Hade den faktiskt i pluslistan från början, sen försvann det någon gång på vägen.

Men jag kommenterar gärna nu då istället; musiken i spelet är ofta fantastisk. Både Mick Gordons musik (inte minst i bossfajterna) och diverse trallvänlig rysk musik som spelas här och var.

Skrivet av Hullken:

Värt att testa på gamepass kanske. Är det spelbart på ett 2060 tro eller måste man köra det på Xboxen?

Det tror jag inte borde vara några problem. Flöt fint med mitt 3070 med inställningarna uppskruvade till max. Sänk dem lite så bör det funka galant. De officiella systemkraven är också snälla.

Medlem

Många buggar, bäddar för en del ack så härliga, "ursäkta?" ikväll då

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Tack! Hade den faktiskt i pluslistan från början, sen försvann det någon gång på vägen.

Men jag kommenterar gärna nu då istället; musiken i spelet är ofta fantastisk. Både Mick Gordons musik (inte minst i bossfajterna) och diverse trallvänlig rysk musik som spelas här och var.

Kul att höra gällande musiken. Han lyckas ju ganska ofta den där Mick Gordon.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kul att ni tyckte om det. Jag är skeptisk men det ser snyggt och ösigt ut så ska bli kul att testa.

Medlem

Drar hem det nu på gamepass, får bli att dra igenom det trots buggar. 10 kr för ultimate gamepass just nu förresten om ni är sugna.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av blackidus:

+ Att Mick planerar att donera sin inkomst från detta till hjälp för Ukraina.

Vad grymt. I så fall ska jag köpa Atomic heart dag ett.

Men släpps det ens på Steam? Kan inte minnas att jag sett det där. Det är väl inte exklusivt för Epic store?


signatur

Memento Mori

Medlem

Moskva-baserad studio får nog vänta.
Spelet ser trevligt ut. Och trevlig recension!

Medlem

Det finns ju på Game Pass så det blir absolut att tanka ner och spela. Tycker det ser fräckt ut. Frågan är om man ska låta det ligga ett tag och ge studion en chans att röka ut lite buggar innan man ger sig på det.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad grymt. I så fall ska jag köpa Atomic heart dag ett.

Men släpps det ens på Steam? Kan inte minnas att jag sett det där. Det är väl inte exklusivt för Epic store?

Jepp verkar finnas på Steam

https://store.steampowered.com/app/668580/Atomic_Heart/

Medlem

Blir ett köp SENARE när buggarna är fixade.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Redaktör
Ponny

Kritikernas åsikter går visserligen isär, men på Steam är omdömet riktigt högt. Lovande! Skadar iofs inte att vänta ett slag eller två på buggfixar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Men herre... åkte alldeles för länge i en hiss för att hämta en bilnyckel. Sedan när man kommer till bilen "only avaible in the full version" , laddar saven. Får åka hissen igen. Samma meddelande....

edit: https://steamcommunity.com/app/668580/discussions/0/377349064...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Moderator | Testpilot
Skrivet av theBoosing:

Men herre... åkte alldeles för länge i en hiss för att hämta en bilnyckel. Sedan när man kommer till bilen "only avaible in the full version" , laddar saven. Får åka hissen igen. Samma meddelande....

edit: https://steamcommunity.com/app/668580/discussions/0/377349064...

Stötte på det också. Omstart fixade det


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra recension, tack! Det ser så stämningsfullt ut att jag nog slår till på en PS5-version!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skrivet av theBoosing:

Drar hem det nu på gamepass, får bli att dra igenom det trots buggar. 10 kr för ultimate gamepass just nu förresten om ni är sugna.

Tack för tipset. Räknade med att jag inte får det för 10 kr då jag haft det aktiverat ett antal gånger tidigare, men det funkade! 👍

Medlem

Än så länge tycker jag det är riktigt bra och verkligen brutalt snyggt. Kör på series X.

Medlem

Spelat 1h om inte lite mer o ja avskyr röstskådisen redan.. vill bara komma ut ur intro huset där man alåsa mot robotarna.. finns potential men de kräver mycke av mig o stå ut med 😅

It's not a lake, it's an ocean

Vilken välskriven recension! Ser väldigt mycket fram emot att sätta tänderna i detta i kväll, om tid och ork finns.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kritikernas åsikter går visserligen isär, men på Steam är omdömet riktigt högt. Lovande! Skadar iofs inte att vänta ett slag eller två på buggfixar.

Det är som sagt ett riktigt bra spel, egentligen. Tycker jag i alla fall. Men jag kan inte med gott samvete ge det ett högre betyg när jag stötte på så pass många buggar, och en del riktigt dryga sådana. Ser fram emot att se hur det funkar om några månader!

Skrivet av Flugsaft:

Spelat 1h om inte lite mer o ja avskyr röstskådisen redan.. vill bara komma ut ur intro huset där man alåsa mot robotarna.. finns potential men de kräver mycke av mig o stå ut med 😅

Jag störde mig en del på honom inledningsvis, men tyckte han växte in i rollen. Eller om jag bara vande mig. Däremot är själva karaktären rätt... annorlunda. På gott och ont!

Skrivet av Weeks_death:

Moskva-baserad studio får nog vänta.
Spelet ser trevligt ut. Och trevlig recension!

Skrivet av Anwest:

Bra recension, tack! Det ser så stämningsfullt ut att jag nog slår till på en PS5-version!

Skrivet av Ruffles:

Vilken välskriven recension! Ser väldigt mycket fram emot att sätta tänderna i detta i kväll, om tid och ork finns.

En tax i mocka, en tax i mocka!

Medlem

Väldigt snyggt till utseendet men, gameplayet ser ganska mediokert och nästintill tråkigt ut.

Medlem

"What if Bioshock Infinite, fast det var vi som gjorde det?"

Sorry homie, man kan inte göra något efter det redan blitt gjort.

En tydlig skillnad emellan att göra konst/kultur versus typ möbler.

Inom konst/kultur så kan du inte göra samma sak som någon redan gjort utan att bli mer eller mindre värdelös.

En gediget snickrad stol å andra sidan kan göra något sånt och behålla mer eller mindre samma värde som orginalet..
Här går det fett inte.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Spelade det med rysk röst eller med engelsk? Vad är bäst?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Inom konst/kultur så kan du inte göra samma sak som någon redan gjort utan att bli mer eller mindre värdelös.

något av det konstigaste jag läst. såvida du inte pratar om identiska 1:1 kopior som är omöjliga att urskilja.

Medlem
Skrivet av quadratis:

något av det konstigaste jag läst.

Jo, jag är kanske lite märklig.

Men om du spelar Atomic Heart och inte känner något i stil med "det mesta som är anmärkningsvärt eller intressant med det här spelet har jag redan upplevt i Bioshock/Bioshock Infinite", så tycker jag att du är rätt konstig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av quadratis:

något av det konstigaste jag läst. såvida du inte pratar om identiska 1:1 kopior som är omöjliga att urskilja.

Jag tycker det är nästan löjligt till vilken grad nästan allt som är anmärkningsvärt eller intressant med Atomic Heart är direkt plockat från Bioshock, och något jag redan upplevt.

Du förstår på riktigt inte varför något sådant skulle kunna kraftigt skada värdet av ett spel?


signatur

subterranean homesick alien

123
Skriv svar