Fusksäljare döms att betala 45 miljoner till Bungie

Robot
Fusksäljare döms att betala 45 miljoner till Bungie

Och nu sätter Destiny-skaparna siktet på ytterligare en säljare.

#Bungie, #Destiny-2


Medlem

Om man är så jäkla kass på spel att man måste ta till fusk så borde man hålla sig till Mello istället.

Releasehästryttare

Bra!

Medlem

100 piskrapp till varje människa som varit delaktig i skiten vore också på sin plats. Live på Twitch! Whip-a-thon.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Gnällkuk

Det här är det enda hopp vi har, fuskare kommer alltid ligga minst två steg före. Nu finns det ett ekonomiskt incitament för kreti och pleti så det är en stor industri


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inte mer än rätt
Använd era kunskaper till vettigt ist för dumheter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Bra att de tar denna väg också och inte bara installerar anti-cheat på kernel-nivå.

Medlem

2000 dollar per nedladdat fusk?
Låter som en orimligt hög summa, kostar inte ett fullprisspel 60-80 dollar?

Medlem
Skrivet av Edvin:

2000 dollar per nedladdat fusk?
Låter som en orimligt hög summa, kostar inte ett fullprisspel 60-80 dollar?

Jag misstänker att skadeståndsbeloppet är viktad efter hur mycket ekonomisk skada varje nedladdning av fusket innebär för Bungie, vilket inte har någon korrelation till vad fusket kostar att köpa. Det är i första hand alla andra spelares spelupplevelse som påverkas negativt av fusket, som i sin tur kan leda till uteblivna intäkter från merförsäljning, eller att spelare helt och hållet avstår från att köpa spelet då man tröttnat på fuskare.

Det är förstås väldigt svårt att bedöma hur mycket ekonomisk skada ett fusk innebär för Bungie.

Medlem

bara idioter som fuskar ändå, detta är bra, det gillar vi


signatur

//monster

Medlem

Fantastiskt. Behövs fler prejudikat inom området så att utgivarna får tänder i kampen mot det här otyget.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det vore ju inte mer än rätt att även de som köpt fusken ska betala också, men det blir ju såklart svårt om inte omöjligt. Men det hade ju varit riktigt fin grädde på moset

Medlem

Sinnessjukt mycket pengar. Hoppas grabbarna har teckning.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Storebror89:

Jag misstänker att skadeståndsbeloppet är viktad efter hur mycket ekonomisk skada varje nedladdning av fusket innebär för Bungie, vilket inte har någon korrelation till vad fusket kostar att köpa. Det är i första hand alla andra spelares spelupplevelse som påverkas negativt av fusket, som i sin tur kan leda till uteblivna intäkter från merförsäljning, eller att spelare helt och hållet avstår från att köpa spelet då man tröttnat på fuskare.

Det är förstås väldigt svårt att bedöma hur mycket ekonomisk skada ett fusk innebär för Bungie.

Jag förstår det, men tycker att skadestånden i det här fallet (och många liknande) blir orimligt höga.
Det verkar som att domstolar alltför ofta går på de stora företagens linje när de utmäter sina straff.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Fantastiskt. Behövs fler prejudikat inom området så att utgivarna får tänder i kampen mot det här otyget.

Jag tycker det här är ett dåligt prejudikat. Utan att ha läst domen så är det väldigt dåligt i min mening om reverse engineering blir otillåtet.
Det är otroligt många grejer som har tagits fram ur ett konsumentperspektiv just p.g.a man inte åker dit om man analyserar en mjukvara eller produkt.
Du kan aldrig kontrollera vad en teknisk produkt sparar om dig, du kan inte använda den efter att företaget anser att den är föråldrad (se Sonos).

Jag försvarar inte slutprodukten de valde att sälja, men metoderna för att få fram produkten.

1
Skriv svar