Forza Horizon 5-expansionen Rally Adventure avtäckt

Robot
Forza Horizon 5-expansionen Rally Adventure avtäckt
Medlem

Jag tycker det såg fint ut! Försökte med Hot Wheels men... nja, den var kul men fastnade aldrig.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Ska bli grymt kul!
Hot Wheels var rätt kul men rally verkar mycket roligare!

Medlem

Äntligen ett rallyspel för oss som är för klumpiga för DiRT!

Det här ska bli riktigt roligt, FH5 skiner klarast när man slirar fram på skitiga grusvägar och leran sprutar åt alla håll.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ser ju väääldigt bra ut! Verkligen nåt att se fram emot 👍🏼

Gnällkuk

Nice!!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Gamepass..? 🤔

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Ska bli grymt kul!
Hot Wheels var rätt kul men rally verkar mycket roligare!

Inte spelat första expansionen så kanske missat något kul men detta intresserar mig betydligt mer!

Skrivet av Najkan:

Gamepass..? 🤔

Står i trailern att det kommer dit ja.

Medlem

Märkligt att det står ”Game Pass” i trailern för min bild har varit att inga expansioner kommer till Game Pass. Tror inte Hot Wheels gjorde det heller? Åtminstone inte från dag 1. Den bilden bekräftas av informationen här:
https://news.xbox.com/en-us/2023/02/23/forza-horizon-5-rally-...

Men jag är verkligen inte säker.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Märkligt att det står ”Game Pass” i trailern för min bild har varit att inga expansioner kommer till Game Pass. Tror inte Hot Wheels gjorde det heller? Åtminstone inte från dag 1. Den bilden bekräftas av informationen här:
https://news.xbox.com/en-us/2023/02/23/forza-horizon-5-rally-...

Men jag är verkligen inte säker.

Det stämmer att ingen av expansionerna ingår med GamePass. Däremot kan man skaffa DLC utan att äga spelet, d.v.s. att det räcker med att du har huvudspelet via gamepass.
Det är också något dem specfikt nämnde under reveal streamen.

Medlem

Det blir fel i mitt huvud att man kan köpa expansion på gamepass, sen kan spelet försvinna och man står där med ett expansion utan kropp till.

Skribent
Skrivet av Najkan:

Det blir fel i mitt huvud att man kan köpa expansion på gamepass, sen kan spelet försvinna och man står där med ett expansion utan kropp till.

Nu har ju inte MS plockat bort sina egna spel så som Halo, Gears och Horizon från Gamepass så tror du är safe där. När spel plockas bort har det att göra med licenser oftasts, ibland förnyas de direkt. Andra gånger kan de förnyas ett år senare och spelet kommer tillbaka.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Inte spelat första expansionen så kanske missat något kul men detta intresserar mig betydligt mer!

Första var som en mix mellan leksaksbilbana och vattenrutschkana
Inte allas kopp av té men tyckte det var rätt roligt som variation till vanliga kartan.

Ambassadör
Xbox

Det här ser riktigt trevligt ut. Kul med rally!


signatur

Jump in.

Inaktiv

Ska ingå i mitt Forza 5 Premium så blir spännande 🤗

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu har ju inte MS plockat bort sina egna spel så som Halo, Gears och Horizon från Gamepass så tror du är safe där. När spel plockas bort har det att göra med licenser oftasts, ibland förnyas de direkt. Andra gånger kan de förnyas ett år senare och spelet kommer tillbaka.

MS har absolut plockat bort egna spel från gamepass som t.ex. FM7 och som du nämner var det p.g.a. licenser, FH4 förväntas gå samma öde till mötes till hösten. Däremot så gav dem FM7 till folk som köpt DLC till spelet innan det försvann eller om det var så att man hade en viss tid på sig att plocka hem det, kommer inte ihåg hur det var.

Medlem

Ser riktigt coolt ut, kommer att köpa båda dlc:na. Så mycket spel så lite tid.

Avstängd

Verkar riktigt bra. Får det nästa månad då jag köpte premium ad on eller vad det heter för Xcloud och då ingår även expasion 2.

Någon som vet om man skulle få expansion 3 om dom gör det i framtiden eller måste man då betala eftersom det står man bara får expansion 1 och 2

Medlem

Här är väl kanske problemet med game pass då, för när spelet kom så knarkade jag det rätt bra. Inte rört det på månader nu.
Men om jag vill köra rally dlc kommer jag ju behöva köpa spelet, eftersom ms tidigare tagit bort spel från game pass som är sina egna också (alla forza motorsport tex), men köplusten för dlc PLUS spel finns verkligen inte.

Jag kan leva utan FH5 och förmodligen kan MS leva utan mina pengar också, men jag menar detta är väl ett problem med game pass egentligen?
Om inte deluxe/premium/dlc edition hade varit extremt rabatterad..

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Här är väl kanske problemet med game pass då, för när spelet kom så knarkade jag det rätt bra. Inte rört det på månader nu.
Men om jag vill köra rally dlc kommer jag ju behöva köpa spelet, eftersom ms tidigare tagit bort spel från game pass som är sina egna också (alla forza motorsport tex), men köplusten för dlc PLUS spel finns verkligen inte.

Jag kan leva utan FH5 och förmodligen kan MS leva utan mina pengar också, men jag menar detta är väl ett problem med game pass egentligen?
Om inte deluxe/premium/dlc edition hade varit extremt rabatterad..

Antar att din prenumeration gått ut och därför måste köpa grund-spelet eller är det för du vill äga det?
Köpa expansioner till en tjänst man redan betalar för tar såklart emot men tycker Forza är så roligt att jag får ta det.
Även fast man köper spel så hyr man dom egentligen bara om det inte gäller GOG och liknande. Trist men så det ser ut idag med spel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jontebula:

Verkar riktigt bra. Får det nästa månad då jag köpte premium ad on eller vad det heter för Xcloud och då ingår även expasion 2.

Någon som vet om man skulle få expansion 3 om dom gör det i framtiden eller måste man då betala eftersom det står man bara får expansion 1 och 2

Två expansioner är vad de brukar göra så jag räknar inte med några fler. Skulle det mot förmodan bli en tredje så är det nog något som man får köpa till.

Skrivet av Papphammar:

Här är väl kanske problemet med game pass då, för när spelet kom så knarkade jag det rätt bra. Inte rört det på månader nu.
Men om jag vill köra rally dlc kommer jag ju behöva köpa spelet, eftersom ms tidigare tagit bort spel från game pass som är sina egna också (alla forza motorsport tex), men köplusten för dlc PLUS spel finns verkligen inte.

Jag kan leva utan FH5 och förmodligen kan MS leva utan mina pengar också, men jag menar detta är väl ett problem med game pass egentligen?
Om inte deluxe/premium/dlc edition hade varit extremt rabatterad..

Det är ofta stora rabatter, särskilt när de ska delistas p.g.a licenser, vilket är det som händer med Forzaspel förr eller senare. FM7 t.ex gavs bort gratis till de som köpt DLC och spelat via Game Pass, några har erbjudits via GWG eller sålts för någon hundralapp.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Två expansioner är vad de brukar göra så jag räknar inte med några fler. Skulle det mot förmodan bli en tredje så är det nog något som man får köpa till.

Det är ofta stora rabatter, särskilt när de ska delistas p.g.a licenser, vilket är det som händer med Forzaspel förr eller senare. FM7 t.ex gavs bort gratis till de som köpt DLC och spelat via Game Pass, några har erbjudits via GWG eller sålts för någon hundralapp.

Aha det visste jag inte, med stora rabatterna alltså.
Har som för mig det varit typ 10% store att köpa nåt som finns i game pass, men då är spelet oftast 10-30% dyrare än fysiskt ändå.
Kanske de bör marknadsföra detta lite tydligt då för jag kanske inte är ensam i okunskapen och beteendet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Papphammar:

Aha det visste jag inte, med stora rabatterna alltså.
Har som för mig det varit typ 10% store att köpa nåt som finns i game pass, men då är spelet oftast 10-30% dyrare än fysiskt ändå.
Kanske de bör marknadsföra detta lite tydligt då för jag kanske inte är ensam i okunskapen och beteendet.

Det är alltid 10-20% på spel i Game Pass beroende på hur länge de legat där. Sedan är det ju som vanligt med reor så klart. I fallet med delistings av first party-spel så sköts det fint på olika sätt som sagt.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar