Den stora Switch 2-tråden

Medlem
Skrivet av DrevSpieg:

Jag hämtade mitt Switch 2 idag. Men nu under setupwn och jag vill föra över allt ifrån min Switch 1 så ska jag logga in på mitt Nintendo konto. Men möts bara av en vit skärm och "This page could not be displayed." Har försökt ändra på mina router inställningar för DNS server men utan framgång. Snälla vet någon vad detta kan bero på? 😭

Fick samma men funkade efter att jag provat igen några gånger. Annars har jag ingen aning tyvärr..

Medlem

Är det någon som vet vart man kan köpa gamecube kontrollen till switch 2

Medlem
Skrivet av DrevSpieg:

Jag hämtade mitt Switch 2 idag. Men nu under setupwn och jag vill föra över allt ifrån min Switch 1 så ska jag logga in på mitt Nintendo konto. Men möts bara av en vit skärm och "This page could not be displayed." Har försökt ändra på mina router inställningar för DNS server men utan framgång. Snälla vet någon vad detta kan bero på? 😭

Testa med nätverkskabel.

Jag hittade nu att man kan ställa upp grafiken i Fast fusion men då blir det 30fps, helt ospelbart så.
Men på Switch 2 native skärm ser det underbart ut så jag kommer enbart lira det bärbart. Riktigt kul spel.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Testa med nätverkskabel.

Jag hittade nu att man kan ställa upp grafiken i Fast fusion men då blir det 30fps, helt ospelbart så.
Men på Switch 2 native skärm ser det underbart ut så jag kommer enbart lira det bärbart. Riktigt kul spel.

Saken är att under setupen vill de att man har den handhållet. Stoppar jag den i dockan så får jag bara upp på TVn att jag ska plocka ur den.

signatur

Twitch: DrevlinsQuestLog
YouTube: DrevlinsQuestLog
Twitter: drevlinql

Medlem
Skrivet av DrevSpieg:

Läser att folk fixar det genom att ansluta switchen till sin mobiltelefons Mobilehotspot för setupen.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Läser att folk fixar det genom att ansluta switchen till sin mobiltelefons Mobilehotspot för setupen.

Testade det precis. Både med sambons mobil och min. Samma fel. Både på min Switch 1 och Switch 2. <_>

signatur

Medlem
Skrivet av DrevSpieg:

Testade det precis. Både med sambons mobil och min. Samma fel. Både på min Switch 1 och Switch 2. <_>

https://www.reddit.com/r/Switch/comments/1l50ttz/my_switch_2_...

Kan vara tillfälligt serverproblem

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ah nice. Du hittade iaf någon mer som skrev om det.
Aja. Får väl ha lite is i magen då. Tur nog har man inte bara en spelkonsol i hemmet. 😂

signatur

Medlem
Skrivet av DrevSpieg:

Har också testat utan framgång. Även med kabel då jag hoppade över setupen (men nu behöver ta mig in i eShopen).

Medlem
Skrivet av DrevSpieg:

Ah nice. Du hittade iaf någon mer som skrev om det.
Aja. Får väl ha lite is i magen då. Tur nog har man inte bara en spelkonsol i hemmet. 😂

Tänkte just skriva det, avvakta lite det kan vara något problem med servern pga överbelastning eller något. Det gick otroligt smidigt för mig och dem som jag känner.

Medlem

Nintendo har nu utfärdat information om batteriproblemet i Switch 2 och hur det kan lösas!

Tidigare i videon pratar han också om nya Splatoon-uppdateringen jag postade video av i tidigare inlägg idag och att Switch 2 nu är mest sålda Nintendo-konsolen i UK!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/0dn_1utsDQA?t=1095

Nintendo har nu utfärdat information om batteriproblemet i Switch 2 och hur det kan lösas!

Tidigare i videon pratar han också om nya Splatoon-uppdateringen jag postade video av i tidigare inlägg idag och att Switch 2 nu är mest sålda Nintendo-konsolen i UK!

Ett intryck jag fått av den här tråden är att Nintendo Prime har _Alltid_ HUGE nintendo switch 2 news just dropped!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ett intryck jag fått av den här tråden är att Nintendo Prime har _Alltid_ HUGE nintendo switch 2 news just dropped!

Haha ja det är inte första gången han har den uttrycksfulla rubriken

Skrivet av Aletheides:

Var tvungen att kolla.

Fast samma beteende finns hos nästan alla content creators, oavsett ämne, numera.
Gäller att skrika högst och längst om det mesta, bara det genererar clicks och likes.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Var tvungen att kolla.

<Uppladdad bildlänk>

Fast samma beteende finns hos nästan alla content creators, oavsett ämne, numera.
Gäller att skrika högst och längst om det mesta, bara det genererar clicks och likes.

Det här är varför jag hatar youtube. Vidrigt vad det blivit. Föredrar helt klart när informationen faktiskt är fakta och inte content spam.

Medlem
Skrivet av Samus:

Det här är varför jag hatar youtube. Vidrigt vad det blivit. Föredrar helt klart när informationen faktiskt är fakta och inte content spam.

Fast han har ju bra information också, det är ju inte bara baiting och sensationalism, även om rubrikerna kan tyda på det. Hade ingenting stämt hade jag ju inte fortsatt kolla på hans content men även om det är lite give and take när det kommer till t.ex. rykten så är det ju mycket som stämt också. Finns andra konton som är värre, som säger typ "OMG Its a Nintendo Direct this week" och sen är videon att någon sitter och gissar och inte har någon ny information alls utan bara hittar på i stort sett. Det tycker jag är tråkigare. De prenumererar jag inte på längre. Och jag bryr mig inte så mycket om rubriken så länge innehållet är bra.

Medlem
Skrivet av Samus:

Enig. Man får kurera sitt eget flöde hårt för att stå ut med skiten. Tyvärr är de flesta människor mer eller mindre helt dumma i huvudet vilket förpestar många saker i livet.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Nytt Splatoon alltså, exklusivt för Switch 2.
Vad tror ni om det?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Nytt Splatoon alltså, exklusivt för Switch 2.
Vad tror ni om det?

Älskar Splatoon så detta blir att dyka in i på torsdag!

Medlem

Intresserad av denna, dock inte fysiskt då det bara är ett key card tyvärr.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Älskar Splatoon så detta blir att dyka in i på torsdag!

Torsdag? 😅

Medlem

Splatoon 3 uppdateringen kommer på torsdag

Raiders kan bli mycket trevligt. Octo expansion var inte så tokigt.

Det som oroar mig mest är väl att om de droppar en såpass stor annonsering helt random så kanske det INTE är en Direct på gång inom rimlig tid. Känns som det här skulle sparats till dess?

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Splatoon 3 uppdateringen kommer på torsdag

Raiders kan bli mycket trevligt. Octo expansion var inte så tokigt.

Det som oroar mig mest är väl att om de droppar en såpass stor annonsering helt random så kanske det INTE är en Direct på gång inom rimlig tid. Känns som det här skulle sparats till dess?

Nä, det kanske inte blir någon stor direct (och det är därför ingen hört om någon) utan flera mindre såna här drops lite då och då istället. Mycket möjligt. Men undrar lite hur de ska göra med alla tredjepartsspel som ryktas vara på gång - om de också ska utannonseras såhär över sociala medier snarare i en sändning så kanske det dröjer nästan hela sommaren innan vi har klar bild av vad som väntar. I värsta fall då. Annars kanske de bara sprider ut det denna vecka och nästa typ. Såg märkligt ut på Xbox-sändningen t.ex. när "allt" även släpps till PS5 och ingen nämnde Switch 2 - så det känns som Nintendo väntar med att låta sådana utannonseringar få ske så de kan kontrollera den utslussningen. COD t.ex. vet vi ju måste komma till Switch 2 då de har kontrakt på det - och till skillnad från Sony gäller det fler ABK-spel utöver COD då Nintendo inte stretade emot lika mycket som Sony. Så vi lär ha en hel del att se fram emot!

Medlem

Man kan ju aldrig riktigt veta med Nintendo. På gott och ont.

Är väl inte överdrivet orolig över spelutbudet den närmaste tiden. Jag tjatar ju om det rätt ofta men i och med att alla äldre switch-spel är mycket stabilare att spela på switch 2 har jag tillräckligt med spel ur backlog att hålla mig sysselsatt i åratal, och då räknar jag förstås inte med ett flertal andra stora titlar till andra plattformar jag ligger efter med. Dagens i-landsproblem.

Hur det än är behöver vi ju dock mer information om releasedatum och schema för andra halvan av 2025. Får se om det blir twitterdrops eller om det trots allt kommer åtminstone en direct fokuserad på tredjepart. Om det INTE gör det är det lite oroväckande, precis som du säger, då det i princip inte var några spel utannonserade till switch 2 varken ut under SGF eller Xbox Showcase.

Den som lever får se

Medlem

Nintendo tweetade för en stund sen att Switch 2 sålt 3.5 miljoner på 4 dagar. Det får väl ses som imponerande. Både siffran i sig och att de hade så många konsoler producerade.

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Nintendo tweetade för en stund sen att Switch 2 sålt 3.5 miljoner på 4 dagar. Det får väl ses som imponerande. Både siffran i sig och att de hade så många konsoler producerade.

Väldigt väldigt roligt!

Medlem

Jag är kass.. Beställde en Killswitch 2 från D-brand men det kommer ta ett tag så hittade en liknande från Spiegen. Orkar inte bråka med avbokning med D-brand så har beställt dom båda och Spiegen är snabb leverans på. Men asså går ju typ inte att spela utan ett skönt grepp.

Men då får jag väl se vilken som känns skönare, kanske säljer den andra sedan.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag är kass.. Beställde en Killswitch 2 från D-brand men det kommer ta ett tag så hittade en liknande från Spiegen. Orkar inte bråka med avbokning med D-brand så har beställt dom båda och Spiegen är snabb leverans på. Men asså går ju typ inte att spela utan ett skönt grepp.

Till Switch 1 använde jag i största möjliga mån en attachment som man knäppte på handkontrollen och fäste konsolen i när jag spelade bärbart. Lite klumpigt att bära med sig men inga problem med en ordentlig väska. Switch 2 är lite för stor för den jag har så jag hoppas det kommer några uppdaterade versioner.

Håller med om att någon form av grepp gör milsvid skillnad i komfort. Jag kan spela handheld men mitt största problem är att "naturligt" komma åt spaken på höger joycon. Det känns som att jag för böja tummen i en alldeles för onaturlig vinkel för att det inte ska bli sämre precision.

Moderator

Lagt cirka 15 timmar på Mario Kart World.

Jag har spelat Mario Kart till och från genom åren – oftast något enstaka race vid olika tillställningar – men har aldrig riktigt haft tid att sätta mig ner med spelen ordentligt.

Jag tycker spelet är riktigt kul, men det blir lite väl kaotiskt med 24 spelare som konstant kastar powerups på varandra. Till en början kändes det väldigt slumpartat, men efter många timmar märker jag att det faktiskt går att placera sig topp 3 nästan varje gång – om man spelar smart.

Den öppna världen är däremot ganska tråkig enligt mig. Utmaningarna man kan spela genom att aktivera en P-switch är inte särskilt speciella, och de kan dessutom vara svåra att hitta ibland. Om man nu ska ha en öppen värld hade jag gärna sett att det fanns mer att göra, lite mer i stil med Forza Horizon, även om det inte behöver vara exakt som i de spelen såklart.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av lonian:

Men då får jag väl se vilken som känns skönare, kanske säljer den andra sedan.

Ska satsa på denna tror jag;

https://jsaux.com/products/joyverse-series-dual-joy-con-grip-...

Laddgreppet intresserar mig inte, men själva komfortgreppen för Joy-Cons kan ju vara monterade separat. Ser ut som precis vad jag letar efter, förbättrad greppkomfort utan att konsolen blir ännu större och otympligare

Skriv svar