Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ptja, du behöver nog inte vara orolig för att de släpper MK8 för tredje gången eller Odyssey igen efter åtta år. Skulle säga det är mer än troligt att de kommer ha nya originalspel redo både för lanseringen och sedan det första året. Och Nintendo släpper oftast bara 1-2 spel i en serie per konsolgeneration oaktat hur den säljer så det kan nog ha att göra med den känslan. Men vi har nog mycket nytt och spännande att se fram emot inom kort

Jag skulle dock inte säga nej till MK 8 med alla DLC-paket inkluderade i en sprillans ny Switch-utgåva i fysiskt format. Jag har varit nära att köpa MK 8 flera gånger till Switch, trots att jag redan äger det på Wii-U sen release men detta skulle absolut vara en dealbreaker för mig.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag skulle dock inte säga nej till MK 8 med alla DLC-paket inkluderade i en sprillans ny Switch-utgåva i fysiskt format. Jag har varit nära att köpa MK 8 flera gånger till Switch, trots att jag redan äger det på Wii-U sen release men detta skulle absolut vara en dealbreaker för mig.

De har släppt ett sådant paket, dock bara i Japan av någon anledning, men jag menade mer som att det skulle vara Switch 2's main Mario Kart vilket inte känns så troligt utan det pekar mer mot att det blir "MK10" och att de utvecklar ett nytt spännande koncept. Men i väntan på det skulle jag också kunna tänka mig en MK8 DX Ultimate-utgåva om de släppte det fysiskt

Medlem
Skrivet av sealc:

När de släppte Switch var det mest Wii U-spel som släpptes. Zelda och MK8, Mario Maker etc.

Tror det kommer bli likadant nu. Spelen kommer att fungera på Switch i ett par år innan de kommer helt ”Switch 2”-specifika spel.

Fast det stämmer inte att det var mestadels Wii U-spel i början.

Mario Maker släpptes inte på Switch förrän mitten av 2019, och det var en uppföljare istället för Wii U-spelet.

De enda spelen som släpptes 2017 som också finns på Wii U är Zelda: Breath of the wild (släppt samma dag på båda), Mario Kart 8 Deluxe, och Pokken tournament. 3 spel, varav 1 var helt nytt på båda konsolerna.

Nya spel till Switch 2017 var 1-2 Switch, Arms, Splatoon 2, Mario + Rabbids: Kingdom battle (samarbete med Ubisoft), Fire Emblem Warriors (släpptes också på New 3DS), Super Mario Odyssey, Xenoblade chronicles 2, samt Snipperclips (gjort av SFB Games, publicerat av Nintendo). 8 nya spel på 10 månader, varav 1 också släpptes på New 3DS.

Medlem
Skrivet av Daed:

Fast det stämmer inte att det var mestadels Wii U-spel i början.

Mario Maker släpptes inte på Switch förrän mitten av 2019, och det var en uppföljare istället för Wii U-spelet.

De enda spelen som släpptes 2017 som också finns på Wii U är Zelda: Breath of the wild (släppt samma dag på båda), Mario Kart 8 Deluxe, och Pokken tournament. 3 spel, varav 1 var helt nytt på båda konsolerna.

Nya spel till Switch 2017 var 1-2 Switch, Arms, Splatoon 2, Mario + Rabbids: Kingdom battle (samarbete med Ubisoft), Fire Emblem Warriors (släpptes också på New 3DS), Super Mario Odyssey, Xenoblade chronicles 2, samt Snipperclips (gjort av SFB Games, publicerat av Nintendo). 8 nya spel på 10 månader, varav 1 också släpptes på New 3DS.

Bortsett från Odyssey slipper jag gärna liknande spel till denna release.

signatur

Har spelbranschen som hobby

Skrivet av sealc:

Håller tummar och tår för att så är fallet. Tycker faktiskt man släppt relativt lite spel på åtta år sett till antalet sålda enheter.

Allt är väl relativt, men lite skulle jag själv nog inte säga att det är. Nintendo är oerhört produktiva sett till antalet anställda i jämförelse med andra liknande spelhus. Och då gör de som bekant hårdvara också, inte bara mjukvara.

Många av N:s spel är ju unika på så vis också att de är "evergreens" -- de fortsätter att sälja hela konsolgenerationen. Det är väldigt ovanligt, även om det så klart finns andra som lyckas med det som t ex GTA 5, Minecraft osv. Därför räcker det med ett Mario Kart, ett Animal Crossing osv per gen.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Allt är väl relativt, men lite skulle jag själv nog inte säga att det är. Nintendo är oerhört produktiva sett till antalet anställda i jämförelse med andra liknande spelhus. Och då gör de som bekant hårdvara också, inte bara mjukvara.

Många av N:s spel är ju unika på så vis också att de är "evergreens" -- de fortsätter att sälja hela konsolgenerationen. Det är väldigt ovanligt, även om det så klart finns andra som lyckas med det som t ex GTA 5, Minecraft osv. Därför räcker det med ett Mario Kart, ett Animal Crossing osv per gen.

De hade ju helt uppenbart släppt en väldans massa spel till Switch om man räknar alla deras "Firsta party". Om inte annat har de plus sextio spel som sålt över en miljon, så ja du/ni har rätt i att de släpper en väldans massa spel! Nedan lista har sålt över miljonen, så får jag väl ge verkligen mig i att de inte är produktiva! Är nog bara antagligen inte kundgrupp till 90% av dem

65 spel som sålt över miljonen

signatur

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De har släppt ett sådant paket, dock bara i Japan av någon anledning, men jag menade mer som att det skulle vara Switch 2's main Mario Kart vilket inte känns så troligt utan det pekar mer mot att det blir "MK10" och att de utvecklar ett nytt spännande koncept. Men i väntan på det skulle jag också kunna tänka mig en MK8 DX Ultimate-utgåva om de släppte det fysiskt

Det finns alltså en fysisk utgåva med exakt allt material? Och Switchen är regionsfri så den går att beställa redan nu från Japan? 😱

Medlem
Skrivet av sealc:

Håller tummar och tår för att så är fallet. Tycker faktiskt man släppt relativt lite spel på åtta år sett till antalet sålda enheter.

Skrivet av Sebastian Lind:

För tillfället släpper ju Nintendo fler spel än både Sony och Microsoft tillsammans. Nu är ju den generationen över halvtid (redan 4 år alltså) sett till hur det brukar se ut. Sen tog det något år för Nintendo innan det började lossna ordentligt, och det kändes som många av spelen passade den japanska marknaden där ett tag.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Det finns alltså en fysisk utgåva med exakt allt material? Och Switchen är regionsfri så den går att beställa redan nu från Japan? 😱

Var lite oklart, står att det är DLC (nedladdningsbart) men i artikeln står det att allt content finns på kassetten för förut var tydligen bara Wave 1-5 på kassetten och sista fick en ladda ner men nu ska alla nya banor och tillägg följa med direkt. Och det finns tydliga engelska utgåvor att beställa. Men ja, regionsfrihet gör ju att det inte spelar så stor roll (om det inte är viktigt att kunna läsa på baksidan t.ex.)

Mer argument för att vi kommer få höra något om Switch 2 och framtidsplanerna på investerarmötet nu den 5:e!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://nintendosoup.com/wp-content/uploads/2023/10/mariokart...

Var lite oklart, står att det är DLC (nedladdningsbart) men i artikeln står det att allt content finns på kassetten för förut var tydligen bara Wave 1-5 på kassetten och sista fick en ladda ner men nu ska alla nya banor och tillägg följa med direkt. Och det finns tydliga engelska utgåvor att beställa. Men ja, regionsfrihet gör ju att det inte spelar så stor roll (om det inte är viktigt att kunna läsa på baksidan t.ex.)

https://youtu.be/hu-9F3vWyvE

Mer argument för att vi kommer få höra något om Switch 2 och framtidsplanerna på investerarmötet nu den 5:e!

Besviken på denna vecka. 5e November kommer vi inte få se någon konsol. Investor meeting är för att gå igenom finansiella resultat och är inte till för utannonsering. Men lite frågor kommer absolut att komma om Switch 2 och något kommer dom vara tvungen att säga.

Förutsatt vi inte ser Switch 2 imorgon så i bästa bästa fall så Nintendo dom rakt ut när dom kommer visa upp Switch 2. Dom annonserar ett event.

Oavsett så kommer jag inte vara lika dramatisk som alla andra och gå över på team 2025. I mitten på december så ger jag upp på 2024 om vi inte sett något. Men är oavsett nästan 100% säker på att vi får reveal snart. Allt pekar på lansering mars - april - maj 2025 så det är dags väldigt snart.

Mario & Luigi är sista spelet för året som släpps nu på Torsdag. Sen är schemat ledigt igen för resten av året om man bortser lite black friday/julkampanjer.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Besviken på denna vecka. 5e November kommer vi inte få se någon konsol. Investor meeting är för att gå igenom finansiella resultat och är inte till för utannonsering. Men lite frågor kommer absolut att komma om Switch 2 och något kommer dom vara tvungen att säga.

Förutsatt vi inte ser Switch 2 imorgon så i bästa bästa fall så Nintendo dom rakt ut när dom kommer visa upp Switch 2. Dom annonserar ett event.

Oavsett så kommer jag inte vara lika dramatisk som alla andra och gå över på team 2025. I mitten på december så ger jag upp på 2024 om vi inte sett något. Men är oavsett nästan 100% säker på att vi får reveal snart. Allt pekar på lansering mars - april - maj 2025 så det är dags väldigt snart.

Mario & Luigi är sista spelet för året som släpps nu på Torsdag. Sen är schemat ledigt igen för resten av året om man bortser lite black friday/julkampanjer.

Nej, menar inte att jag tror att de droppar trailern på mötet utan snarare börjar staka ut en plan där de "soon" börjar prata övergång och vilka etapper det kommer innebära. För är inte heller redo att övergå till "Team 2025" ännu utan tror att de kommer ge någonting till investerare som visar att en snar framtid är ljus och innebär betydligt mer än det vi har nu. Kanske får vi ett officiellt konsolnamn också. Och att de förbereder sig för att lansera trailer och första biten av information om konsolen innan den börjar visas upp i full skala med spel nästa år (antagligen sen Januari eller tidig februari) och sen låta tredjepartsstudios osv visa upp spel i Februari-directen som lär bli av i sedvanlig ordning jämte Nintendo-spel som kanske hunnit bli utannonserade redan men andra inte. Men någonting kommer de behöva ge investerare på mötet för att lugna dem och ge tydliga besked för ljusa framtidsplaner. Sådant är viktigt för stabil aktiekurs och lugn ledning och investerare. En klocka och Xenoblade Chronicles X kommer inte räcka för det.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nej, menar inte att jag tror att de droppar trailern på mötet utan snarare börjar staka ut en plan där de "soon" börjar prata övergång och vilka etapper det kommer innebära. För är inte heller redo att övergå till "Team 2025" ännu utan tror att de kommer ge någonting till investerare som visar att en snar framtid är ljus och innebär betydligt mer än det vi har nu. Kanske får vi ett officiellt konsolnamn också. Och att de förbereder sig för att lansera trailer och första biten av information om konsolen innan den börjar visas upp i full skala med spel nästa år (antagligen sen Januari eller tidig februari) och sen låta tredjepartsstudios osv visa upp spel i Februari-directen som lär bli av i sedvanlig ordning jämte Nintendo-spel som kanske hunnit bli utannonserade redan men andra inte. Men någonting kommer de behöva ge investerare på mötet för att lugna dem och ge tydliga besked för ljusa framtidsplaner. Sådant är viktigt för stabil aktiekurs och lugn ledning och investerare. En klocka och Xenoblade Chronicles X kommer inte räcka för det.

Har också Februari direct som en referenspunkt. Är övertygad om att det inte kan vara en Switch 1 direct. Det skulle göra väldigt många besvikna. Februari direct måste vara en Switch 2 direct och en reveal före det.

Kollade upp när Nintendo haft reveal av sina konsoler och 2 konsoler har faktiskt haft reveal i November någon vecka efter investor meeting, även om det var länge sen.

SNES Reveal: 21 Novemver
Nintendo 64 Reveal: 24 November

Dock aldrig någon reveal i December.

Nintendo 3DS är den enda konsol från Nintendo som haft reveal i Januari (20e).

Medlem
Skrivet av PGR1985:

För tillfället släpper ju Nintendo fler spel än både Sony och Microsoft tillsammans. Nu är ju den generationen över halvtid (redan 4 år alltså) sett till hur det brukar se ut. Sen tog det något år för Nintendo innan det började lossna ordentligt, och det kändes som många av spelen passade den japanska marknaden där ett tag.

Absolut - gjorde sannerligen inte min research ordentligt innan jag skrev att de inte släppte spel. De pumpar snarare ut spel. Dock är ju många spel kanske inte kioskvältare utan mer temaspel. Sen får de ju dra ”lasset” själva då det i stort sett bara släpps indiespel på konsolen.

Kan de få DLSS3 och FG samt ha en fortsatt låg upplösning så kommer de ju kunna släppa ett större antal tredjepart.

signatur

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://nintendosoup.com/wp-content/uploads/2023/10/mariokart...

https://youtu.be/hu-9F3vWyvE

Den finns inte att köpa i ”vanliga” affärer med andra ord?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Den finns inte att köpa i ”vanliga” affärer med andra ord?

Inte vad jag vet nej. Utan det är främst i Japan och väl valda delar av Asien det släppts så.

Förövrigt: någon som vet när "imorgon" investerarmötet är? Är det inatt för oss? Tänker om det är värt att hålla sig uppe för att fånga in eventuella brödsmulor vi kan tänkas få...

Medlem

Nu har de släppt finansresultaten och det ser ju inte bra ut. Ingen tweet om vidare information/utannonsering av Switch 2 dock. Med de sviktande siffrorna som verkar än mer ner från de tidigare 55%en är det nog bara en tidsfråga nu. Switch-bundles med Mario Kart kommer sälja en del men inte rädda det sjunkande skeppet så tror inte argumentet om att de inte vill förstöra julhandeln håller utan de borde vilja kunna ge mer glädjande besked snart. Återstår att se, verkar vara ett annat möte "ikväll" (jp) med Q&A om jag förstått det rätt så kanske sipprar något nytt ut då.

Medlem

I earnings call så sa dom att Switch successor kommer visas detta fiscal year. Så samma information som för ett halvår sen.

Får se ikväll/inatt om något nytt kommer fram från Q&A. Q&A släpps inom 24 timmar från rapporten. Men vi vet inte exakt vilken tid

Medlem
Skrivet av Belgaar:

I earnings call så sa dom att Switch successor kommer visas detta fiscal year. Så samma information som för ett halvår sen.

Får se ikväll/inatt om något nytt kommer fram från Q&A. Q&A släpps inom 24 timmar från rapporten. Men vi vet inte exakt vilken tid

Ah, det var vad jag missuppfattade. Hade hoppats att Q&A hade ingått i denna rapport men då kommer den senare då. Får hoppas det kommer någon saftig tweet i samband med det också. Nu sa de att planerna inte ändrats om att utannonsera den detta FY men det kan ju vara allt från imorgon till 31:a mars så jag är inte redo att gå över till team 2025 ännu.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Detta Q&A verkar vara separat från detta möte, imorgon i Japan men verkar som det är 7pm central time i USA och 02:00 för oss (så ja, imorgon för oss också) så kommer stanna uppe för att se vilka brödsmulor de droppar om nya konsolen. Gissar på namn och eventuellt reveal date - som de gjorde med Switch! Känns mycket spännande!

Medlem

Inget officiellt namn eller utannonseringsdatum som jag hade hoppats på, men de bekräftar i alla fall något och det är nu officiell bc!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Inget officiellt namn eller utannonseringsdatum som jag hade hoppats på, men de bekräftar i alla fall något och det är nu officiell bc!

Bilden har delats av Nintendo tidigare och tydligt indikerat att både spelkonto och NSO kommer "föras över" till Switch 2 men det har nu för första gången officiellt uttalats av Nintendo att så är fallet! Detta i den nyligen publicerade översättningen från investerarmötet så det kommer säkert en Q&A senare som kan innehålla mer information - som namn och utannonseringsfönster. Kan vi hoppas.

Medlem

Det står tyvärr inte den är kompatibel med alla Switch-spel. Jag tolkar det som att det är vissa, de som också fortsättningsvis går att köpa och spela på Switch 2. Så det kommer nog vara smart att behålla sin Switch.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det står tyvärr inte den är kompatibel med alla Switch-spel. Jag tolkar det som att det är vissa, de som också fortsättningsvis går att köpa och spela på Switch 2. Så det kommer nog vara smart att behålla sin Switch.

Mycket märklig tolkning. Vad får dig att tro att den inte kommer kunna spela alla Switch-spel (kasetter)?

Medlem
Skrivet av mrizze:

Mycket märklig tolkning. Vad får dig att tro att den inte kommer kunna spela alla Switch-spel (kasetter)?

Ja b la. så står det att vissa spel från switch kommer att gå att köpa till uppföljaren men största anledningen till att jag tror det handlar om att det inte står att alla spel kommer att fungera. Det blir nog som series x har.

Medlem
Skrivet av mrizze:

Skrivet av GustavA:

Ja b la. så står det att vissa spel från switch kommer att gå att köpa till uppföljaren men största anledningen till att jag tror det handlar om att det inte står att alla spel kommer att fungera. Det blir nog som series x har.

Jag tolkar det mer positivt. Att spel, både fysiskt och digitalt, kommer gå att spela även på Switch 2 och det sedan kommer finnas spel som är valbara att spela i uppgraderade versioner (som BoTW ryktas vara) för dem som vill betala för next gen patches. Det verkar mest logiskt med tanke på vilken information som funnits sedan tidigare. Men ja, de säger ju att de ska återkomma i frågan och förtydliga så vi får väl se men jag tror inte det blir några få spel som blir spelbara bara utan att de jobbar för att kunderna ska kunna ta med sig sina spel och spelupplevelser till nästa generations konsol!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Bilden har delats av Nintendo tidigare och tydligt indikerat att både spelkonto och NSO kommer "föras över" till Switch 2 men det har nu för första gången officiellt uttalats av Nintendo att så är fallet! Detta i den nyligen publicerade översättningen från investerarmötet så det kommer säkert en Q&A senare som kan innehålla mer information - som namn och utannonseringsfönster. Kan vi hoppas.

Bra genomgång av den nya informationen/bekräftelsen. Och detta är den första delen av de etapper av information om nya konsolen som de ämnar lämna ifrån sig innan en fulländad utannonsering. Så de etapper de pratar om är inte nödvändigtvis desamma som för Switch (video i Oktober, event i Januari, lansering i Mars) som vi först antagit. Utan kanske är det här vad vi får nu, och sen i början av nästa år får vi nästa del om vad nya konsolen har ett erbjuda. Kanske om nya kontroller eller eventuell gimmick. Om det är fallet kanske vi inte får hela utannonseringen fören i slutet av Mars ändå. Och tittar vi på uppkommande spel är sista bekräftade släppdatumet för nyligen utannonserade Xenoblade Chronicles X den 20:e Mars 2025 - vilket tolkades av vissa (mig inkluderad) som att det kunde vara när Switch 2 lanseras. Men nu när jag tänker på det är det två andra spel som är mer relevanta för att lanseras med/jämsides konsolen - två spel som ännu bara har vaga "2025" som releasefönster: Pokémon A-Z och Metroid Prime 4: Beyond. De kommer högst troligen vara cross-gen-titles så att ge oss datum till dem är nog att bekräfta när Switch 2 lanseras - därav vagheten. Blir det först till sommaren?

Det finns ett litet hopp - och det är Q&A-pdf:en som ska läggas upp senare. Kanske ger den mer information och klarhet i situationen. Kanske ger den ett bekräftat konsolnamn och utannonseringsförnster. Men det börjar se allt mörkare ut för en utannonsering i år, att de nu bekräftar Switch-kompatibilitet kan ses som att de vill försäkra spelare om att köpa Switch-spel nu i jultider inte är bortslösat för de kommer ändå vara spelbara senare på nästa konsol, och har vi utannonsering tidigt nästa år är det kanske sommar-lansering som tidigast och i värsta fall ett helt år bort. Vilket blir skakigt för försäljningen går knackigare och knackigare för Nintendo och de behöver nytt blod. Å andra sidan fortsätter spelen sälja och detta framtidshopp lär bara förstärka den situationen. Vilket antagligen räcker för att hålla hopp till en lansering senare nästa år. Så de går kräftgång i början av året för att kunna briljera mot andra halvan. Börjar jag tänka nu. Vilket känns lite mörkt men efter alla besvikelser och andra uppgifter som bara delvis visat sig stämma men blivit nedslaget i andra avseenden så ser det inte bättre ut. Tyvärr. Men som sagt, bara Nintendo faktiskt säger någonting mer konkret och låter oss slippa second guessa mer kommer det nog bli lättare att hantera. Vet vi att det blir sen lansering nästa år är det visserligen lång jobbig väntan, men då är det åtminstone officiellt och vi kan sluta lyssna till rykten och spekulationer och slippa hoppas i onödan. Det har varit det jobbiga i detta. Så jag hoppas Nintendo börjar bli mer konkreta inom kort så vi slipper dessa smyga runt i skuggorna-lekar.

Qus
Medlem

Lite OT men jag frågar ändå: Hur svårt är det för Nintendo att lyckas göra 3DS spel kompatibla/spelbara med Switch/Switch2?

Jag älskade Zelda: A link to the past (ett av mina favoritspel igenom tiderna) och har alltid velat spela igenom remaken som kom till 3DS men vill inte köpa en 3DS bara av den anledningen. OOT remake är såklart också intressant.

Medlem
Skrivet av Qus:

Lite OT men jag frågar ändå: Hur svårt är det för Nintendo att lyckas göra 3DS spel kompatibla/spelbara med Switch/Switch2?

Jag älskade Zelda: A link to the past (ett av mina favoritspel igenom tiderna) och har alltid velat spela igenom remaken som kom till 3DS men vill inte köpa en 3DS bara av den anledningen. OOT remake är såklart också intressant.

Originalet finns på NSO och det kommer nog DS/3DS också göra så småningom. Så det kommer nog där för eller senare. Om du menar att 3DS-kassetter ska vara spelbara kommer det nog aldrig hända tyvärr. OoT ryktas dock få fullskalig remake till Switch 2.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Kan anledningen vara att man går ut med denna informationen nu att inte shocka akiteägare när Switch 2 reveal är i November. Imorgon har vi Brothership lansering. Sen så är i princip schemat tomt igen för Nintendo black till black friday kampanjerna i om 3 veckor.

Tänker att det är viktigt att klargöra att man har backward compatibility och NSO överföring inför julhandeln. Så att de som köper spel till Switch vet att dom kan föra över allt sen till Switch 2. Att man lägger ut grunden för en Switch 2 reveal inom någon vecka. Men börjar med att lugna aktieägarna, sen i reveal så lugnar man alla Switch ägare att det är okej att köpa spel och spara på Switch/Online i julhandeln utan att känna att något försvinner med Switch 2.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Kan anledningen vara att man går ut med denna informationen nu att inte shocka akiteägare när Switch 2 reveal är i November. Imorgon har vi Brothership lansering. Sen så är i princip schemat tomt igen för Nintendo black till black friday kampanjerna i om 3 veckor.

Tänker att det är viktigt att klargöra att man har backward compatibility och NSO överföring inför julhandeln. Så att de som köper spel till Switch vet att dom kan föra över allt sen till Switch 2. Att man lägger ut grunden för en Switch 2 reveal inom någon vecka. Men börjar med att lugna aktieägarna, sen i reveal så lugnar man alla Switch ägare att det är okej att köpa spel och spara på Switch/Online i julhandeln utan att känna att något försvinner med Switch 2.

Ja, så kan det mycket väl vara! Speciellt som Furukawa sagt i en intervju nu rakt ut att han inte tror att Switch 2 påverkar årets julhandel öht utan att det i detta slutskede av konsolcykeln gör varken till eller från. Så kan mycket väl vara så att i den Q&A som publiceras senare så framkommer det att en utannonseringsvideo släpps redan om en vecka eller två. För som jag sagt en tid nu så är försäljningen nere och julhandeln kommer inte mirakulöst vända på det - vilket även nyare siffror släppta igår pekat ännu tydligare mot. Så jag hoppas de gör det förnuftiga och utannonserar snart och börjar släppa mer och mer information allt eftersom. De har ingenting att vinna på att vänta alltför länge. Switch må ha lite remasters och remakes i början av nästa år men ingenting som välter hyllorna direkt. Vilket är vanligt i en konsols slutskede - så de behöver nytt blod och nya stortitlar och det finns inte riktigt någon sans att vänta med allt det helt i onödan. De kan säkra stocks i all oändlighet men nångång måste de lansera den och det är bättre tidigare än senare.

Skriv svar