Stora ryktestråden för "Switch 2"
Dock så har du taggarna rejält utåt rätt så mycket också och haft nästan sedan start. Varken du, eller andra som ifrågasatt en massa, har varit perfekta när det kommer till hanteringen här i tråden.
Det är väl egentligen kontentan. Klart man ska kunna komma in och ifrågasätta, men då måste man vara saklig. Man måste kunna ta att folk är skeptiska, men de bör också förstå att snacka rykten är underhållning där det är kul att spekulera.
Jag har när folk "ifrågasatt" rykten kommit med uppgifter och läckor som tyder på att det är sant eller i alla fall är värt att ta i beaktande som en möjlighet. Om det känns som jag har "taggarna utåt" ber jag om ursäkt men folk måste väl kunna tåla en saklig diskussion där information tas med i debattunderlaget och ifrågasättanden också ifrågasätts och inte bara tas för sanning bara för att någon påstår det. Det är ju två sidor av myntet och precis som de har rätt att ifrågasätta så måste jag väl ha rätt att svara på det? Eller är din officiella hållning som moderator att jag inte har den rätten? Länka i så fall gärna till regelverket som förbjuder det så slutar jag väl svara folk då.
Jag har när folk "ifrågasatt" rykten kommit med uppgifter och läckor som tyder på att det är sant eller i alla fall är värt att ta i beaktande som en möjlighet. Om det känns som jag har "taggarna utåt" ber jag om ursäkt men folk måste väl kunna tåla en saklig diskussion där information tas med i debattunderlaget och ifrågasättanden också ifrågasätts och inte bara tas för sanning bara för att någon påstår det. Det är ju två sidor av myntet och precis som de har rätt att ifrågasätta så måste jag väl ha rätt att svara på det? Eller är din officiella hållning som moderator att jag inte har den rätten? Länka i så fall gärna till regelverket som förbjuder det så slutar jag väl svara folk då.
Lite det här jag menar med taggarna utåt. Jag har inte någonstans sagt att du brutit mot något regelverk, utan berättar bara varför stämningen i tråden varit som den varit och där har du och de andra varit inblandade.
Lite det här jag menar med taggarna utåt. Jag har inte någonstans sagt att du brutit mot något regelverk, utan berättar bara varför stämningen i tråden varit som den varit och där har du och de andra varit inblandade.
Bra så, då finns inte mycket mer att säga.
Ja det är ingen kulle jag skulle stå å dö på och det är klart att alla gärna ser den lösningen som passar en själv
Men tycker egentligen aldrig att det är fel med valmöjligheter, vill folk köpa en PS5 utan skivläsare får dom väl göra det, lika gärna som att om folk vill köpa en mer prestandamässigt begränsad Xbox bör väl det gå bra. Tror säkert att Nintendo hade kunnat sälja fler konsoler om dom hade haft varianter. Men det är bara rena spekulationer från min sida, ingen aning om huruvida Sony och Microsoft ansett det vara en lyckad lösning med två varianter.
Gällande retrospel, hade gärna sett Nintendo sälja fysiska samlingar med spel istället för endast tillgänglighet online, hade varit väldigt trevligt
Jo, visst är det ju så. Lite grann poängen dock med spelkonsoler tycker jag att man köper "hela paketet".
Sen vad gäller digitala konsoler utan skivläsare så är jag rädd att det är början på en slippery slope, vilket ju Sony redan visat med PS5 Pro, svindyr konsol där Sony nu tycker att de kan "komma undan" med att skippa skivläsaren också, och sälja den separat till närapå ockerpris.
I.om. att Nintendo, Sony, Microsoft etc är kraftigt inriktade på krama ur varje spänn ur oss som de kan, så tror jag ju aldrig att det kommer vara en "bra deal" för oss konsumenter när de börjar stycka ut delar av konsolerna som vi sedan får köpa separat om vi vill ha.
Sen är det ganska nedslående att ägna nästan två år att samla in, lägga upp och sammanfatta rykten så intresserade lätt kan hitta senaste ryktena utan att behöva finkamma internet själva men så får jag bara skit och dumförklaranden och otacksamheten blir min mesta lön. Jag gör det för att det ska vara kul och spännande att se fram emot den nya konsolen och dess spel men så ska vissa komma in och bråka och enbart bidra med negativ energi utan att knappt diskutera sakfrågorna. Det kallar inte jag att "ifrågasätta" direkt.
Jag vill bara säga att detta är min favorit-tråd någonsin på de fz. Jag är väldigt tacksam för arbetet du gör med att länka och sammanfatta videos. Blir alltid lite glad när jag ser att det kommit nya inlägg.
Keep up the good work, och vem vet nästa vecka kanske vi får se switch 2
Jo, visst är det ju så. Lite grann poängen dock med spelkonsoler tycker jag att man köper "hela paketet".
Sen vad gäller digitala konsoler utan skivläsare så är jag rädd att det är början på en slippery slope, vilket ju Sony redan visat med PS5 Pro, svindyr konsol där Sony nu tycker att de kan "komma undan" med att skippa skivläsaren också, och sälja den separat till närapå ockerpris.
I.om. att Nintendo, Sony, Microsoft etc är kraftigt inriktade på krama ur varje spänn ur oss som de kan, så tror jag ju aldrig att det kommer vara en "bra deal" för oss konsumenter när de börjar stycka ut delar av konsolerna som vi sedan får köpa separat om vi vill ha.
Ja, och jag har hellre en Switch som har båda än behöva ha en PS5+bärbart tillbehör som jag behöver köpa till för att få samma funktionalitet. Typ. Nä där har Nintendo gjort det väldigt enkelt och smidigt för oss för att få ett schysst koncept. Och tror inte Nintendo ger upp det och segmenterar det alltför mycket. Sony och Microsoft får vara de dyra och efterapande alternativen som inte är lika smidiga och prispressade.
Jag vill bara säga att detta är min favorit-tråd någonsin på de fz. Jag är väldigt tacksam för arbetet du gör med att länka och sammanfatta videos. Blir alltid lite glad när jag ser att det kommit nya inlägg.
Keep up the good work, och vem vet nästa vecka kanske vi får se switch 2
Det är inlägg som dessa som gör det värt! <3 Så otroligt roligt att höra att ni är några som faktiskt uppskattar tråden och det jag gör. Eller ja, vi, jag är ju inte ensam om att posta och bidra Och ja, nästa eller nästnästa vecka tycks bli när det händer så vi är nog väldigt nära nu oavsett. Och läckorna lär fortsätta komma så oavsett om den utannonseras nästa vecka eller inte så lär vi inte ha det helt tyst om konsolen ändå
Visst är det så. För egen del så brukar jag tänka på konsolens livslängd när jag gör ett köp dock. Ska jag ha den i X år så blir ju kostnaden utslagen över de åren. Då är inte en tusenlapp hit eller dit speciellt mycket.
Men det har blivit svårare och svårare att argumentera så när det kommer till grafikkortsmarkanden på PC Där har ju verkligen Nvidia cashat in nu. Med tanke på hur det ser ut med den saken så kommer Konsoler förbli ett väldigt prisvärt alternativ.
Mitt inlägg blev modererat iväg av förståeliga skäl så vill också igen inflika med att jag tycker denna tråd är skitrolig och hoppas du fortsätter.
Det är inlägg som dessa som gör det värt! <3 Så otroligt roligt att höra att ni är några som faktiskt uppskattar tråden och det jag gör. Eller ja, vi, jag är ju inte ensam om att posta och bidra Och ja, nästa eller nästnästa vecka tycks bli när det händer så vi är nog väldigt nära nu oavsett. Och läckorna lär fortsätta komma så oavsett om den utannonseras nästa vecka eller inte så lär vi inte ha det helt tyst om konsolen ändå
Arff
Mitt inlägg blev modererat iväg av förståeliga skäl så vill också igen inflika med att jag tycker denna tråd är skitrolig och hoppas du fortsätter.
Jodå, vi fortsätter tills konsolen är utannonserad och släppt - och antagligen efter det också Men tack för ditt stöd!

Nexthandheld har delat ny bild på dockan, den här gången tydligare bild på framsidan. Bakgrunden är uppenbart inklippt, antagligen för att sist så trodde "alla" att hela bilden var falsk för att bakgrunden och rummet var AI-genererat. Nu är det i stort sett bara UI och OS:et som återstår om nu allt ska läcka innan Nintendo själva visar det för oss
"Next week is the week" Och Walmart tycks ha promotion för Switch Pro-controller och skylt för "While supplies last" så de tycks sälja ut dem innan Switch 2 Pro controllern släpps snart?
Edit: han pratar också om en fransk läcka, från en fransk spelkedja tror jag det var, som jag tänkte skriva om här också men när jag skulle posta om det hann det publiceras information på X som "bevisade" att det var fejk så jag tyckte inte det var värt att publicera då. Så ser ni hela videon bör ni ha det i åtanke när han kommer till den biten. Han hann antagligen inte se den informationen innan han spelade in videon bara.
Är väl egentligen benägen att hålla med, i en perfekt värld hade det endast funnits en version per konsol per generation, kan bli nostalgisk när jag tänker på tiden då det inte fanns några pro-varianter. Problemet är väl att vi konsumenter köper skiten, så länge företagen tjänar på sina avarter kommer dom fortsätta tillverka och sälja dom.
https://youtu.be/m14hql_c29I?t=88
"Next week is the week" Och Walmart tycks ha promotion för Switch Pro-controller och skylt för "While supplies last" så de tycks sälja ut dem innan Switch 2 Pro controllern släpps snart?
Edit: han pratar också om en fransk läcka, från en fransk spelkedja tror jag det var, som jag tänkte skriva om här också men när jag skulle posta om det hann det publiceras information på X som "bevisade" att det var fejk så jag tyckte inte det var värt att publicera då. Så ser ni hela videon bör ni ha det i åtanke när han kommer till den biten. Han hann antagligen inte se den informationen innan han spelade in videon bara.
Intressant - Själv har jag mer eller mindre räknat bort denna kommande vecka helt pga lanseringen av Donkey Kong. Är rätt säker på att Nintendo vill ha fokus runt DK lanseringen minst första dagarna i varje fall.
Ser någon av de 2 sista veckorna i Januari som mycket mer troliga. Förväntningarna ligger hos mig på 30 Januari. Men det är klart välkommet om Nintendo förvånar mig och visar upp Switch 2 till veckan
Jag skrev vad jag trodde förra året, runt november. Jag trodde Switch 2 skulle visas upp under 2025, inte 2024 som en del här inne trodde.
Jag skrev mars, även om det ryktas mycket om januari nu, och att de börja läcka så pass mycket, så kanske det blir så. Men känns konstigt då USAs nya president snart väljs in, man brukar ju vilja försöka undvika den typen av världshändelser när man visar upp nya konsoler m.m.
Men vad tror ni om namnet? Det finns säkert redan massa skrivit i tråden, men jag har inte hunnit läsa allt.
Switch 2, är det mest rimliga. Men Nintendo har aldrig någonsin använt sig av en siffra förut.
Och när Xbox skulle ge ut xbox360 ville de inte kalla den xbox 2, då Ps3 kom. Då två är lägre än tre.
Och Switch 2, blir ju lägre än PS5, tror ni de tänker så?
Jag tror oavsett namn, att Switch blir en del av namnet på nåt sätt. Precis som Wii var med i Wii U och DS var med i 3DS.
Jag skrev vad jag trodde förra året, runt november. Jag trodde Switch 2 skulle visas upp under 2025, inte 2024 som en del här inne trodde.
Jag skrev mars, även om det ryktas mycket om januari nu, och att de börja läcka så pass mycket, så kanske det blir så. Men känns konstigt då USAs nya president snart väljs in, man brukar ju vilja försöka undvika den typen av världshändelser när man visar upp nya konsoler m.m.
Men vad tror ni om namnet? Det finns säkert redan massa skrivit i tråden, men jag har inte hunnit läsa allt.
Switch 2, är det mest rimliga. Men Nintendo har aldrig någonsin använt sig av en siffra förut.
Och när Xbox skulle ge ut xbox360 ville de inte kalla den xbox 2, då Ps3 kom. Då två är lägre än tre.
Jag tror oavsett namn, att Switch blir en del av namnet på nåt sätt. Precis som Wii var med i Wii U och DS var med i 3DS.
Annorlunda då än nu. Jag tror inte folk blir så förvirrade av att den heter Switch 2. Kommer ju nya telefoner med mer siffror hela tiden så tror de flesta är med.
Problemet kan ju dock bli den typiska "men du har ju redan en Switch, vad är bättre med Switch 2?". Tror dock inte det blir ett problem heller. Starkare maskin, precis som när folk köper nya plattor/mobiltelefoner och den är bakåtkompatibel. Möjligen att det tar ett tag för folk att uppgradera för vissa som köpt en Switch rätt så nyligen.
Annorlunda då än nu. Jag tror inte folk blir så förvirrade av att den heter Switch 2. Kommer ju nya telefoner med mer siffror hela tiden så tror de flesta är med.
Problemet kan ju dock bli den typiska "men du har ju redan en Switch, vad är bättre med Switch 2?". Tror dock inte det blir ett problem heller. Starkare maskin, precis som när folk köper nya plattor/mobiltelefoner och den är bakåtkompatibel. Möjligen att det tar ett tag för folk att uppgradera för vissa som köpt en Switch rätt så nyligen.
Men en Iphone 15 kan ju i princip samma saker som 14, fast mer kraftfull.
Här ska de ändå skilja att det är nya spel, som inte finns till första Switch. Visst, Playstation har gjort så här. Men det är Playstation, här är Nintendo med folus på familjer som ”bara ska fatta direkt” vad det innebär.
Spännande iaf vad den kan heta.
Nån som har några förslag förutom Switch 2 och Super Switch? XD
Men en Iphone 15 kan ju i princip samma saker som 14, fast mer kraftfull.
Här ska de ändå skilja att det är nya spel, som inte finns till första Switch. Visst, Playstation har gjort så här. Men det är Playstation, här är Nintendo med folus på familjer som ”bara ska fatta direkt” vad det innebär.
Spännande iaf vad den kan heta.
Jo men det är ju samma här också. Same shit fast mer kraftfull. Nog för att det kommer nya spel men tror inte det är så svårt att förstå i dagens klimat. Nog för att det blev problem med Wii U men det var en helt annan tid också.
Switch 2 räcker nog tror jag. Liknande men mer kraftfull maskin som har nya och unika spel, med fördelen att alla sina gamla spel kan man fortfarande lira.
Vi får se! Super Switch är ett populärt förslag men det är nog sämre än Switch 2.
Är ett intressant tankespel ändå, hade det varit nån hype för nya konsoler om de hade släppt nya varje år så som telefon tillverkarna gör.
Samsung skall släppa S25 nu det närmaste och jag hör knappt någon prata om den.
Har folk generellt slutat köpa ny mobil varje år tro?
Var också tveksam till förra året gällande en utannonsering, ryktena som kom då kändes inte tillräckligt trovärdiga för egen del.
Nu känns det annorlunda dock med den senaste kavalkaden av rykten.
Jag tror det blir Switch 2, men jag hoppas det blir något annat då Switch 2 känns både safe och tråkigt mest. Hellre Super Switch då eller något liknande.
Är redo nu iaf, Switchen är såld till systersonen.
Är ett intressant tankespel ändå, hade det varit nån hype för nya konsoler om de hade släppt nya varje år så som telefon tillverkarna gör.
Samsung skall släppa S25 nu det närmaste och jag hör knappt någon prata om den.
Har folk generellt slutat köpa ny mobil varje år tro?
Intressant fråga faktiskt. Konsumentlagstiftning inom EU(?) har ju tex tvingat tillverkare att öka antalet år som en telefon stöds av uppdateringar. Så man kan inte tvinga folk att byta lika ofta genom att de inte får nya OS eller säkerhetsuppdateringar. Man har ju även gått hårt åt vissa tillverkare som "optimerat batterihälsan" allt för aggresivt, genom att throttla telefonen så den blir långsammare eller registrerar snabbare urladdning av batteriet än nödvändigt. Apple fick ju skit för detta då man hävdade att det gjordes för att förlänga livslängden på batteriet
Så i regel kan man ju ha en telefon ett år längre idag än tidigare utan att man blir begränsad på samma sätt. Men samtidigt har ju telefonerna blivit dyrare. Telefoner i topp segmentet, som inte är dyr Apple, ligger ju ändå över 15k idag. Så folk kanske håller längre i dem av den anledningen. Men samtidigt så märker folk inte av priset på samma sätt eftersom många betalar av sin telefon via sin mobiloperatörs abonnemang.
Kanske blir det nåt fyndigt och lite fult, som:
Switch Tu
Switch Twu
Switch Tou
som låter som engelskans two och spanskans tú/tu (du/din) och samtidigt drar tankarna till Wii/Wii U. Annars är ju faktiskt Switch 2 en lågoddsare faktiskt, ett naturligt namn som är enkelt att förstå. Håller med dig där.
Jag tror förresten att vi tidigast får se nya konsolen i februari. Mars är inte osannolikt. Nintendo kommer annonsera ut tidpunkten för när de ska avslöja uppföljaren i god tid, så att alla är med på båten. Ingen ska ju missa deras stora nyhet, tänker de. Sen tror jag det är sannolikt att den inte kommer förrän efter sommaren, typ Q3 eller kanske Q4. Tror ändå den kommer i år, men vi får se. De vill säkert säkra upp en god tillgång för att undvika scalping, bli klara med sina spel och samtidigt säkra upp några remasters och liknande av populära spel från tredjepartstillverkare som inte dög till Switch.
På tal om telefoner, ”week after week” och andra betänkligheter. Det framkom ett rykte om att StarFox Adventure får en remake. Spelet som för egen del är ett av de snyggaste på Gamecube, som till och med fick Twilight Princess att kännas grådassigt i jämförelse.
Kan det vara så att Playtonic-Games gör denna? Flitiga utvecklare som på senare år endast utannonserats en omgjord version av Yooka-Laylee. Sagt själva att de inte får säga vad de pysslar med så fantastiskt om det vore så. 🥰
https://pbs.twimg.com/media/GgaHZ4wWAAA1IuO?format=jpg&name=s...
Fann denna på X och tycks ju summera rätt bra hur vissa tycks tänka... förstår inte alls. Med nyare teknik och noder kommer det ju bli en fantastisk spelupplevelse för det mesta. Förstår inte negativiteten och doom&gloom-andet.
Skämtet i memen är att den kommer ha samma prestanda som ps 4 pro
Det är dock skillnad på att ifrågasätta och att bara häva ur sig saker som att 90% av allt i tråden är lögner och fantasier utan att ha minsta belägg för det. Det är skitsnack utan verklighetsförankring och bidrar inte till någonting. Dessutom fattar alla (de flesta) redan att det är rykten och inte nyheter som kollats mot två källor och en redaktör. Så att komma in i tråden och ljuga utan minsta uppbackning ger liksom ingen någonting då det redan är uppenbart att det bör tas med nypa/skopa salt och inte tas för absolut sanning.
Sen är det ganska nedslående att ägna nästan två år att samla in, lägga upp och sammanfatta rykten så intresserade lätt kan hitta senaste ryktena utan att behöva finkamma internet själva men så får jag bara skit och dumförklaranden och otacksamheten blir min mesta lön. Jag gör det för att det ska vara kul och spännande att se fram emot den nya konsolen och dess spel men så ska vissa komma in och bråka och enbart bidra med negativ energi utan att knappt diskutera sakfrågorna. Det kallar inte jag att "ifrågasätta" direkt.
Man får alltså kritisera men bara på dina villkor, för det är ju "din" tråd. Du verkar ta allt väldigt personligt så taggarna utåt är verkligen ledordet här. Är det inte bara lättare att ignorera dom inläggen istället för dessa långa rants?
Med det sagt så hoppas jag på ett utannonsering av Switch 2 inom kort. Hoppas alla inte har hypat upp den i absurdum och blir besvikna. Jag följer det lite på distans men det är svårt att hänga med för det är tusen youtubers som alla känner någon som känner någon som kanske vet något. Detta var innan dom riktiga bilderna visades på moderkort dvs.
Det mest intressanta är vad den kommer kosta och vilka spel den lanseras med och hur pass väl bakåtkompabiliteten fungerar (boostar den eller ej?).
00:00:02:42
Skulle du läst hela tråden med inlägg här så har vi väl tagit upp detta ämnet säkert 8 gånger. Kolla bara inlägg 13 på första sidan.
Switch 2 låter som det mest rimliga alternativet. Men det återstår ju att se.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Magkänslan säger denna vecka så hoppas på lite info från Nintendo nu! Behöver en ny switch då min är release maskinen så börjar bli till åren än dock den jag har mest timmar i spelade. PS5 och Xlådan är runt 500-1000h under 24. Switchen är lätt det dubbla
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Verkar som Genki mycket riktigt fick tag på Switch 2 på kinesiska svarta marknaden...
Skulle du läst hela tråden med inlägg här så har vi väl tagit upp detta ämnet säkert 8 gånger. Kolla bara inlägg 13 på första sidan.
Switch 2 låter som det mest rimliga alternativet. Men det återstår ju att se.
Egentligen helt orimligt att Switch2 låter som det mest rimliga, jag håller med dig, men med tanke på Nintendos historia hade det ändå varit lite uppseendeväckande. Det är väl om dom skulle appenda något annat än siffran två till namnet Switch som folk resonerat kring. Dock svårt att tro på Super Switch, känns mer troligt med något random ord då, typ Switch Gronk!
Jag har länge tänkt att "Super Nintendo Switch" borde vara det självklara namnet men jag kan tänka mig att man vill undvika förknippa en ny konsol med något som är retro. Jag gissar på att de kommer att lägga till ett bregrepp efter "Switch" istället för endast en siffra. Jag gissar på "Nintendo Switch: Beyond”.
Jag har länge tänkt att "Super Nintendo Switch" borde vara det självklara namnet men jag kan tänka mig att man vill undvika förknippa en ny konsol med något som är retro. Jag gissar på att de kommer att lägga till ett bregrepp efter "Switch" istället för endast en siffra. Jag gissar på "Nintendo Switch: Beyond”.
Håller med, men namnet känns som ett bra namn för oss som redan är Nintendo frälsta, men vem vet, ”Super Nintendo Switch 2” för en uppgraderad variant längre fram?