Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem

En fransk TV-kanal tycks bekräfta NatetheHates uppgifter om att AC: Mirage och Shadows släpps till Switch 2 i år!

Medlem

Läckaren och speljournalisten PH Brazil har sagt i en podd att det hyllade och prisade Metaphor: ReFantazio kommer till Switch 2 under lanseringsperioden (obs: alltså inte nödvändigtvis day 1 med konsolen utan kanske inom första halvåret).

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Som Nintendo redan har massproducerat och byggt lager finns det ingen rimlighet att de skulle vänta så länge så du behöver inte oroa dig. Det är dyrt att ha konsoler i lagerlokaler utan att skeppa vidare och sälja och företag gillar inte att blöda pengar i onödan. Så det är bortom all rimlighet.

Tror inte Nintendo har massproducerat Switch 2, för det finns ju inga riktiga fotografier på konsolen eller dess förpackning. Hade dom tillverkat större mängd konsoler, visst tusan hade någon industriarbete tagit foto och läckt det.

Medlem

Sjukt kul om det inte blir något alls nu på torsdag. Nästan så man hoppas bara för att

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Håkan:

Tror inte Nintendo har massproducerat Switch 2, för det finns ju inga riktiga fotografier på konsolen eller dess förpackning. Hade dom tillverkat större mängd konsoler, visst tusan hade någon industriarbete tagit foto och läckt det.

Fast det har ju postats bilder på konsolen och dockan, sedan juldagen, och shipping data bekräftar att stora mängder av delar har skeppats för produktion och sedan till varuhus - vilket också bekräftats av information som inte hade fullgjorts om inte Nintendo hade betalat för slutprodukten - vilket visar att Nintendo har fullgjorda konsoler i lager redo för skeppning och försäljning. Allt detta finns dokumenterat i tråden så. Kartongen är det enda vi inte sett men kommer nog. I värsta fall får vi vänta till torsdag

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Sjukt kul om det inte blir något alls nu på torsdag. Nästan så man hoppas bara för att

Snälla säg inte så, jag klarar nog inte mer heartbreaking från Nintendo nu

Medlem

Endast mockup/rendering och ingen läcka, men väldigt läcker så hoppas Nintendo gör en sådan precis som Scarlet/Violet fick en Switch OLED!

Medlem

Baksidan med logo tycks ha läckta nu!

Medlem

Teasandet har börjat! 😄

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag har för mig att det redan i höstas rapporterades om att Nintendo dröjer på release för att inte hamna i hårdvarubrist vid release som Sony och Xbox drabbades av. Att man ville bygga upp ett lager av komponenter/maskiner. Vet ju dock inte om det är sant.

Medlem

Nintendo förbereder sig inför Switch 2-generationen med att ha trailers och videomaterial i 4k!

Medlem

Vad sägs om Super Mario Cosmos? Detta var tydligen före Campus-läckan så... även om det mesta har pekat på det blir jag lite besviken om UI:t inte är mer uppgraderat. Speciellt Eshopen behöver en overhaul imo.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

https://pbs.twimg.com/media/GhRyitjbkAAihB6?format=jpg&name=s...

Nintendo förbereder sig inför Switch 2-generationen med att ha trailers och videomaterial i 4k!

Stämmer det att de kör DLSS så kommer det absolut vara möjligt att köra spel i 4K via Switch 2 genom uppskalning. Så jag ser det nog som i stort sett givet Vad jag är mer nyfiken på är hur Nintendo kommer agera med DLSS stöd för legacy spel. Dvs spel som fortfarande är aktuella men släppts primärt till Switch 1. Kommer de patcha in DLSS stöd eller kommer de endast göra detta för släpp som får någon form av "optimised for Switch 2" tagg vid nysläpp?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Stämmer det att de kör DLSS så kommer det absolut vara möjligt att köra spel i 4K via Switch 2 genom uppskalning. Så jag ser det nog som i stort sett givet Vad jag är mer nyfiken på är hur Nintendo kommer agera med DLSS stöd för legacy spel. Dvs spel som fortfarande är aktuella men släppts primärt till Switch 1. Kommer de patcha in DLSS stöd eller kommer de endast göra detta för släpp som får någon form av "optimised for Switch 2" tagg vid nysläpp?

Det får vi förhoppningsvis svar på på torsdag!

Rykte om hårdvaran:

Switch 2 GPU
• Portable - 560 MHz | 1.8 TFLOPS
• Docked - 1.1 GHz | 3.5 TFLOPS
• > Before DLSS <

• Switch 2 CPU • 1.8 GHz

This would put #NintendoSwitch 2 on Par with Xbox Series S

• Above Xbox Series S with DLSS

Medlem
Skrivet av Gertzy:

AC: Black Flag tycks få en remake mot slutet av året, det står ingenting specifikt om Switch 2 men lär ju komma dit också!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Rykte om hårdvaran:

Switch 2 GPU
• > Before DLSS <

• Switch 2 CPU • 1.8 GHz

Men det känns ju som skillnaden är rätt stor mellan docked och inte? Kan detta vara till nackdel för utvecklare? ”Docked only” liksom. 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Men det känns ju som skillnaden är rätt stor mellan docked och inte? Kan detta vara till nackdel för utvecklare? ”Docked only” liksom. 😅

Klart det är skillnad. Annars skulle batteriet ta slut på en halvtimme lol.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Skrivet av asdfg:

Klart det är skillnad. Annars skulle batteriet ta slut på en halvtimme lol.

Skillnad blir det ju såklart, men de kommer ju inte behöva utveckla två versioner eller så för den sakens skull så blir nog inga problem. 😃

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Skillnad blir det ju såklart, men de kommer ju inte behöva utveckla två versioner eller så för den sakens skull så blir nog inga problem. 😃

Exakt. Det har funkat utmärkt till Switch 1 så varför skulle det vara ett problem nu? Det kan till och med bli positivt då utvecklarna får optimera sina spel lite bättre.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Rykte om hårdvaran:

Switch 2 GPU
• > Before DLSS <

• Switch 2 CPU • 1.8 GHz

Wow! Siffrorna säger mig ingenting men om den är ”on par/above Series S” så är det ju fantastiskt!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Skrivet av asdfg:

Exakt. Det har funkat utmärkt till Switch 1 så varför skulle det vara ett problem nu? Det kan till och med bli positivt då utvecklarna får optimera sina spel lite bättre.

Absolut, men i en första anblick så känns prestandaskillnaden betydligt större än nuvarande Switch. Sen är jag ingen expert på något vis.

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Wow! Siffrorna säger mig ingenting men om den är ”on par/above Series S” så är det ju fantastiskt!

Skrivet av PGR1985:

Absolut, men i en första anblick så känns prestandaskillnaden betydligt större än nuvarande Switch. Sen är jag ingen expert på något vis.

Såhär enorm skillnad tycks det vara mellan OG och Switch 2! 😃🤯

Medlem

Om det nu blir en utannonsering imon. När tror vi Nintendo meddelar oss i så fall?

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Om det nu blir en utannonsering imon. När tror vi Nintendo meddelar oss i så fall?

För Switch var det kvällen innan drygt 12 timmar från utannonseringen. Så ikväll?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

För Switch var det kvällen innan drygt 12 timmar från utannonseringen. Så ikväll?

Okej. Nu måste det äntligen vara dags

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Tror inte det är ett problem. Gissar på att den kommer att köra i max 1080p och i vissa fall 720p uppskalat till 1080p i mobilt läge. Medan dockat läge blir allt ifrån 1080p uppskalat till 4K till native 4K (för mindre krävande titlar). De kan anpassa prestandan genom att justera upplösningen.

Bara gissar nu så klart men det är typ så de gör idag. Mobilt läge går på 720p och dockat läge 1080p.

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Tror inte det är ett problem. Gissar på att den kommer att köra i max 1080p och i vissa fall 720p uppskalat till 1080p i mobilt läge. Medan dockat läge blir allt ifrån 1080p uppskalat till 4K till native 4K (för mindre krävande titlar). De kan anpassa prestandan genom att justera upplösningen.

Bara gissar nu så klart men det är typ så de gör idag. Mobilt läge går på 720p och dockat läge 1080p.

Så kan det absolut vara! 👍

Medlem

Om ryktet stämmer att Switch 2 visas imorgon så bör en headsup komma ut ikväll på X

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Såhär enorm skillnad tycks det vara mellan OG och Switch 2! 😃🤯

Då får man hoppas på ett fett batteri.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Är det några nya spel det läckts om eller är det bara en massa gammalt skåpmat som raporterats? Bryr mig inte om spel jag kan köra på ps5 eller datorn.

Skriv svar