Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem

Är Mariokart bekräftat som launchtitel då? Är det lixom det man köper den nya konsolen för eller slår Mario Open world större?
Jag hade nog blivit mer sugen på Switch2 vid release om Mario Open world finns dag 1. Mariokart 8 kan jag ju lixom spela tills vidare.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Är Mariokart bekräftat som launchtitel då? Är det lixom det man köper den nya konsolen för eller slår Mario Open world större?
Jag hade nog blivit mer sugen på Switch2 vid release om Mario Open world finns dag 1. Mariokart 8 kan jag ju lixom spela tills vidare.

Nej det är inte bekräftat utan det kommer väl på directen andra april men då det är enda spelet uppvisat är det vad många utgår från - mig inkluderad. Tror Mario kommer senare till hösten men Mario kart är ju vad som säljer och lär få dlc och växa med åren.

Medlem
Skrivet av lonian:

Samma här, Mariokart som launchtitel känns otroligt tråkigt. Hoppas på något annat, men är nöjd om vi kan få Metroid istället.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vad jag också har svårt att tro på är 3D Mario, det lär sparas till senare men då Mario Kart är det första som visades upp lär det vara en releasetitel. Med tanke på hur bra Mario Kart 8 Deluxe sålt är det inte speciellt svårt att tro att de vill ha en uppföljare så snart som möjligt. Men 3D Mario kan nog dröja till i alla fall hösten/vintern. Tredjepartstitlarna har varit ute ett tag redan så de lär inte Nintendo försöka dröja med utan vidare anledning så tror de flesta stämmer där.

https://youtu.be/ECibgytYMZ0

Nintendo har utannonserat exakta tiden för Switch 2-directen, vilket tycks bli 15:00 här. Vilket är ganska typiskt så är inte alltför förvånad.

Ja att dom skulle släppa Mariokart OCH nytt 3D Mario på releasedagen låter ju ytterst osannolikt. Att de dessutom skulle drämma till med både Fire Emblem och Metroid Prime på releasedagen med...låter ju totalt vansinnigt. Visst skulle ju konsolen få ett sjujäkla releaseutbud, men det är ju inte minsta relasistiskt scenario och för egen del ser jag faktiskt hellre att de sprider ut denm spelen över konsolens första 12-månadersperiod. Ungefär som det var med Switch 2017-2018 då den fick en väldigt fin ström av bra first party-releaser. Sen ser jag förstås att Nintendo kör upp till bevis med tredjepartsstödet. Egentligen räcker det med ett Nintendo-dragplåster på releasedagen för att få alla Nintendofansen att köpa konsolen, sedan stärk upp med en hel svit av tredjepartsspel som får t.ex. sådana som överväger Steam Deck ist. för Switch 2 att välja Switch 2. Jag vill ha Kindom Come 2, Dead Space Remake, Resident Evil 4 Remake samt ett stort Xbox-spel på releasen.

Och jag står fast vid att Phil Spencer bör delta som hemlig gäst på Directen i apriloch presentera Xbox/Microsoft storsatsning på Switch 2.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Samma här, Mariokart som launchtitel känns otroligt tråkigt. Hoppas på något annat, men är nöjd om vi kan få Metroid istället.

Skrivet av Majoren:

Ja att dom skulle släppa Mariokart OCH nytt 3D Mario på releasedagen låter ju ytterst osannolikt. Att de dessutom skulle drämma till med både Fire Emblem och Metroid Prime på releasedagen med...låter ju totalt vansinnigt. Visst skulle ju konsolen få ett sjujäkla releaseutbud, men det är ju inte minsta relasistiskt scenario och för egen del ser jag faktiskt hellre att de sprider ut denm spelen över konsolens första 12-månadersperiod. Ungefär som det var med Switch 2017-2018 då den fick en väldigt fin ström av bra first party-releaser. Sen ser jag förstås att Nintendo kör upp till bevis med tredjepartsstödet. Egentligen räcker det med ett Nintendo-dragplåster på releasedagen för att få alla Nintendofansen att köpa konsolen, sedan stärk upp med en hel svit av tredjepartsspel som får t.ex. sådana som överväger Steam Deck ist. för Switch 2 att välja Switch 2. Jag vill ha Kindom Come 2, Dead Space Remake, Resident Evil 4 Remake samt ett stort Xbox-spel på releasen.

Och jag står fast vid att Phil Spencer bör delta som hemlig gäst på Directen i apriloch presentera Xbox/Microsoft storsatsning på Switch 2.

Jag tror på Mario Kart och Metroid Prime 4: Beyond som deras egna releasetitlar, MP är ju i grunden ett Switch-spel som marknadsförts som sådant i alla år och det är en serie som bara säljer en bråkdel av vad Mario Kart gör (även om vi bortser från MK8DX något galna siffror) men som kan dra nytta och sälja bättre om det inte behöver konkurrera med ett 3D Mario på releasedagen utan mer komplettera Mario Kart och de antagligen väldigt många tredjepartstitlarna. Osäkert om det är någon scen då det är en direct men Microsoft lär ha kraftig närvaro och förklara att de kommer närvara vid konsolens hela liv och inte bara vid releasen.

Medlem

Ett nytt AAA-Castlevania ska tydligen vara under utveckling och utannonseras i år! Lär inte bli Switch 2-exklusivt men lär släppas på formatet och spela bra där!

Medlem

Ett patent tycks bevisa att Switch 2 får mus-funktion

Medlem

Verkar som det inte bara är joy-consen som är avtagbara och användbara som mus, utan att även Pro-controllern får samma modulära design som används på samma sätt. Kanske kommer de också vara monterbara på Switch 2en istället för joy-consen vilket vore häftigt! Vi har nog lite spännande att se fram emot att få demonstrerat i april rörande kontrollerna!

Skriv svar