Stora ryktestråden för "Switch 2"
Switch 2 skulle få DLSS 3.5 men ska det finnas frame generation oxå, någon som vet?
Frame generation? Vad är det för spännande?
Dom senaste dagarna har Digital Foundry snackat om att DLSS må vara bra, men att det är ändå rätt så krävande att köra.
Då spekulerar dom vad Nintendo har för en lösning, då Nintendo har ett eget "patent" på DLSS/PSSR dvs, uppskalnings-teknik och så nämner dom det fruktansvärt läckra Luigis Mansion 3
Switch 2 skulle få DLSS 3.5 men ska det finnas frame generation oxå, någon som vet?
Ampere som T239 kör har inte stöd för (Multi) Frame Generation. Däremot allt annat i DLSS 4.
Frame generation? Vad är det för spännande?
Dom senaste dagarna har Digital Foundry snackat om att DLSS må vara bra, men att det är ändå rätt så krävande att köra.
Då spekulerar dom vad Nintendo har för en lösning, då Nintendo har ett eget "patent" på DLSS/PSSR dvs, uppskalnings-teknik och så nämner dom det fruktansvärt läckra Luigis Mansion 3
Med multiframe generation kan tillverkarna göra ett spel i 15fps native men med frame generation får du 60fps !!
Både Gertzy och Sebastian Lind har väl fått en timeout, tidsbestämd bann, om jag fattar det rätt. Om det nu skulle vara permanent så måste nog FZ fundera lite på om man vill ha ett levande forum eller ej.
Moderator som bannade hänvisade till ”temp-ban” för både Gertzy och Sebastian. Joker klarade sig nog eftersom han inte var lika aggressiv i den sista stormen av skit.
Med multiframe generation kan tillverkarna göra ett spel i 15fps native men med frame generation får du 60fps !!
Ja, men det är gjort för att man minst egentligen ska ha 60 fps för att sen dubbla. Annars blir det extremt mycket latens så det är inte värt det alls.
Ja, men det är gjort för att man minst egentligen ska ha 60 fps för att sen dubbla. Annars blir det extremt mycket latens så det är inte värt det alls.
På Monster Hunter Wilds system krav uppnås 60fps med framegeneration på PC, tänkte om det blev samma på switch 2 med vissa spel.
Även om det i grunden går i 15fps och bilden flyter i 60 så skulle du få massiv input delay då dina knapptryckningar i själva verket följer med 15fps bilden. Om du någonsin bytt bild på tvn så att du inte har game mode utan typ movie mode så lär du förstå hur det kan kännas. Det blir helt ospelbart plus att det uppkommer massor av artefakter i bilden vid låga grund fps.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
På Monster Hunter Wilds system krav uppnås 60fps med framegeneration på PC, tänkte om det blev samma på switch 2 med vissa spel.
Ja du kan få upp det med dom flesta spel. Men om du i grunden utan det bara får 30 fps och använder framegeneration så blir det extrem latens. Det går inte spela då.
Samus Hunter verkar tvärsäker fortfarande på Nintendo Direct i Februari på Twitter. Shadowdroppas möjligtvis som en Mini Direct ikväll.
Troliga titlar:
Silksong 2
Metroid Prime 2: Remaster
Kirby Planet Robobot
Xenoblade X
Fire Emblem Remake
Även PH Brazil pratade för ett par dagar som att det fortfarande kommer vara ett Direct i februari.
Troliga titlar:
Silksong 2
Metroid Prime 2: Remaster
Kirby Planet Robobot
Xenoblade X
Fire Emblem Remake
Hollow Knight Silksong? Alltså HK 2?
Hollow Knight Silksong? Alltså HK 2?
Stämmer!
Samus Hunter verkar tvärsäker fortfarande på Nintendo Direct i Februari på Twitter. Shadowdroppas möjligtvis som en Mini Direct ikväll.
Troliga titlar:
Silksong 2
Om Silksong släpps så släpps det under Switch 2 releasen...
Om Silksong släpps så släpps det under Switch 2 releasen...
Med tanke på att det är ett 2D spel så är det inte orimligt att det släpps till både Switch 1 och 2. Inte lika krävande och har inte samma FPS problem som ett nytt 3d spel.
Med tanke på att det är ett 2D spel så är det inte orimligt att det släpps till både Switch 1 och 2. Inte lika krävande och har inte samma FPS problem som ett nytt 3d spel.
Har ingenting med saken att göra.
Ingen (vare sig Youtuber, utvecklare, IGN & Co) som har nämnt om att Switch är svag och kan inte köra Silksong. Det har aldrig varit ett problem då vi har spel som Ori 1 & 2 som tekniskt är mer krävande än simpla 2D texturs Hollow Knight och nu Silksong.
Silksong har enligt ryktesvägar lidit av personliga problem, därav denna långa långa långa långa produktionstid.
Vi fick ju mer eller mindre ett färdigt spel trailer för över 5 år sedan. Sedan har dom varit tysta som musar, förutom att shadowdroppa en trailer; Silksong kommer till Xbox Series X, för något år sedan. Sen tysta igen.
Det jag menade med att Silksong kommer släppas dag 1 för Switch 2 är en bra marknadsföringsgrejj för Nintendo.
Jag sirar om att Silksong kommer vara Switch och Steam exklusivt i början.
Varför tror jag detta? Då historiskt sedan Switch har kommit in på marknaden så har den tagit över Indie-scenen totalt när det kommer till konsolformaten.
De flesta spelen släpps först på den konsolen medans PS5 får spel som Vampire Survivors, Dave The Diver, Hades och mycket mer ett år senare....
Nu har jag inte följt med i bakgrundshistorien här, men att Gertzy är bannad och Joker inte är det känns spontant skevt då det är Joker som gång på gång kommit in och varit direkt otrevlig när Gertzy postat rykten, vilket är hela trådens, som Gertzy själv skapade, syfte.
Åh nej blev Gertzy bannad? Men inte Sebastian lind eller joker? Jättekonstigt och tråkigt. Han skapade en tråd och samlade alla rykten på ett och samma ställe sen kom några stolpstyren och höll på att jävlas och sprida dålig stämning. Riktigt tråkigt.
Om du läser detta så vill jag tacka dig för ditt nedlagda arbete Gertzy. Och så vill jag passa på att rikta ett långfinger till de som på ett eller annat sätt gått in här och skrivit extremt onödiga kommentarer och jävlats
Ha en trevlig dag resten!
Finns mycket värre saker 😄
Ja, det hade varit värre om tråden låses så ställt mot det var denna lilla mini-semester bara ett fint tillfälle att rensa huvudet och bli lite mer zen. Men jag kommer snart med lite mer rykten snart. Ska bara se klart Paddington 2.
Med tanke på vad som hänt med Unity motorn så är jag osäker på om Silksong kommer att fungera felfritt på Nintendo Switch 1. De har ju tvingat uppdateringar på utvecklare vilket för vissa försämrat stödet för Switch 1. Även om det tekniskt ska fungera så kan motorn ha blivit förstörd. Finns en video där en utvecklare pratar om just det.
Jag håller mig skeptisk till att Silksong kommer under 2025. Men hoppas självklart.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Med tanke på vad som hänt med Unity motorn så är jag osäker på om Silksong kommer att fungera felfritt på Nintendo Switch 1. De har ju tvingat uppdateringar på utvecklare vilket för vissa försämrat stödet för Switch 1. Även om det tekniskt ska fungera så kan motorn ha blivit förstörd. Finns en video där en utvecklare pratar om just det.
Jag håller mig skeptisk till att Silksong kommer under 2025. Men hoppas självklart.
https://x.com/samushunter2/status/1892522666566795341?s=46
” @SamusHunter2 is the Nintendo direct still happening now or not?”
Svar från Samus Hunter: ” Yes, still happening. It will be released before the Pokémon Presents”
Om inte imorgon/i helgen så får vi svaret nästa vecka innan pokemon presents på Torsdag.
Eftersom det är en Switch 1 Direct och Silksong kommer visas enligt SamusHunter så tar jag nästan för givet att det kommer till Switch 1.
Samus Hunter har haft ett bra track record under 2024 så stor sannolikhet här att vi ser nästa Silksong i veckan eller nästa vecka.
Att dessutom PhBrazil säger att han har en källa som
säger att det sker ett Direct i februari gör mig väldigt övertygad att så är fallet.
Möjligt att man slår ihop direct med pokemon presents i en kombo liknande man gjorde med Indie + Partner showcase i Augusti, eller får vi Direct på tisdag typ?
Som jag skrivit om tidigare finns patent om att kunna rotera joy-cons och att Switch 2 tycks få flertalet tillbehör och bli en av de mer mångsidiga konsolerna någonsin - och kan en andra skärm som fästes på ovansidan vara en del av det? Ett patent kan antyda det i alla fall!
Som jag skrivit om tidigare finns patent om att kunna rotera joy-cons och att Switch 2 tycks få flertalet tillbehör och bli en av de mer mångsidiga konsolerna någonsin - och kan en andra skärm som fästes på ovansidan vara en del av det? Ett patent kan antyda det i alla fall!
Hah cool grej, inte förvånad att det kommer 100tals tillbehör ^^
Jag kommer nog bara köra den dockad till TV.n ändå:D
Hah cool grej, inte förvånad att det kommer 100tals tillbehör ^^
Jag kommer nog bara köra den dockad till TV.n ändå:D
Mjo, precis som med Switch kommer jag nog ändå spela mest kopplat till TV:n, men finns det tillbehör för att spela DS/3DS-spel kanske jag gör det ändå för nostalgins skull!
Nintendo har utannonserat att de kommer sluta med Gold points-systemet och två vouchers för billigare peng, lagom tills Switch 2 närmar sig... så vad kan det innebära för nya konsolen och hur vi konsumerar där? Förhoppningsvis kokar de ihop någonting nytt som gör det gynsamt att köpa direkt av Nintendo även om spelpriserna kanske ökar nästa generation.
Förövrigt tror en analytiker att priset hamnar på $399 pga "a critical psychological barrier that balances premium hardware aspirations against mainstream market accessibility, and that would allow Nintendo to maintain its hardware margins".
BenQ har i privat kommunikation pratat om att Switch 2 har HDMI 2.1-utgång (vilket kanske inte känns så förvånande för en nästa generations konsol men ändå) och pratar om släpp...i april? De kan ha uttalat sig fumligt och menat att den ska utannonseras då i directen, men de sa mer uttryckligen "releasing" vilket kan vara indikation på att de har information som tyder på både utannonsering och lansering samma månad. Vilket låter alldeles för galet för att vara sant så bäst att utgå från att det är 99% risk att det bara är syftningsfel men 1% chans att utannonseringen är så tidigt på månaden för att lanseringen är i slutet
https://youtu.be/akU46AqQ8cA?t=150
BenQ har i privat kommunikation pratat om att Switch 2 har HDMI 2.1-utgång (vilket kanske inte känns så förvånande för en nästa generations konsol men ändå) och pratar om släpp...i april? De kan ha uttalat sig fumligt och menat att den ska utannonseras då i directen, men de sa mer uttryckligen "releasing" vilket kan vara indikation på att de har information som tyder på både utannonsering och lansering samma månad. Vilket låter alldeles för galet för att vara sant så bäst att utgå från att det är 99% risk att det bara är syftningsfel men 1% chans att utannonseringen är så tidigt på månaden för att lanseringen är i slutet
Tror det är högst troligt att den INTE släpps i april
https://youtu.be/akU46AqQ8cA?t=150
Sent maj eller i Juni är mina förväntningar. Det är vad NateTheHate sa i sin podcast i december. Har valt ut det ryktet som jag håller högst. Allt tidigare är en bonus
Nintendo kanske fått eld i baken och vill släppa konsolen innan tullarna blir dyra.
Nintendo har flyttat delar av produktionen i nyare fabriker i Vietnamn och Kambodja så de kommer nog inte bli så påverkade av Trumps nya strafftullar. Så det spelar nog inte in så mycket i deras planering.
Sent maj eller i Juni är mina förväntningar. Det är vad NateTheHate sa i sin podcast i december. Har valt ut det ryktet som jag håller högst. Allt tidigare är en bonus
Ja, det känns mest troligt utifrån alla rykten och uppgifter. Speciellt Nate tycks ju veta vad han pratar om så
@Gertzy Skönt att se dig tillbaka igen. Jag skriver inte ofta men tittar här varje dag för att se om det hänt något nytt.
Välkommen tillbaka Gertzy, har saknat dig ❤️
Men åh vad fina ni är! Roligare att skriva här när jag vet att det finns ni som uppskattar det! ❤️