Stora ryktestråden för "Switch 2"
Jag tror att du kan ha rätt, 9 är ju en siffra som är förknippad med otur i flera asiatiska länder. I Japan är uttalet av siffran 9 samma som "lidande" eller "tortyr" och brukar därför undvikas i exempelvis priser av produkter. Det är bättre att ha 8 i slutet som syftar till välstånd och rikedom.
Tack för dagens TIL
Ska bli intressant i så fall att se vad nästa huvudspel i Biohazard-serien kommer döpas till
Idag är det 21 dagar kvar, precis 3 veckor till Nintendo Switch 2 Direct!
När tror ni lansering sker?
Lite historik för Switch's lanseringsschema från viktiga referenspunkter:
Från att Switch visades upp 20 Oktober 2017 så var det 134 dagar till lansering 3 Mars 2017
Från att Switch hade sin stora presentation 13 Januari 2017 så var det 49 dagar (7 veckor) till lansering 3 Mars 2017
Motsvarande schema från liknande referenspunkter för Switch 2 skulle bli:
Nintendo Switch 2 visades upp 16 Januari 2025. +134 dagar efter det är exakt: 30 Maj 2025
Nintendo Switch 2 har sin stora presentation 2 April 2025. +49 dagar (7 veckor) efter det är exakt: 21 Maj 2025
Samma schema skulle ge ett lanseringfönster med Switch schema: 21 Maj - 30 Maj. Men jag lämnar ca en vecka flex på var sin sida av fönstret.
Mitt lanseringfönster är mellan: Tisdag 13 Maj 2025 (Doom Dark Ages Lansering) och Fredag 6 Juni 2025
Jag säger också att förhandsbokningen öppnar direkt 2 April.
Har ni några andra teorier?
<Uppladdad bildlänk>
Som en PS4 Pro men med nyare nodder och tekniker så lär den landa närmare Xbox Series S!
Undrar varför de tummar på CPU prestandan i dockat läge. Allt handlar inte om rå GPU prestanda, man måste ha bra minnesbandbredd (vilket så verkar vara fallet i dockat läge) men även CPU prestanda.
Från att Switch visades upp 20 Oktober 2017 så var det 134 dagar till lansering 3 Mars 2017
Från att Switch hade sin stora presentation 13 Januari 2017 så var det 49 dagar (7 veckor) till lansering 3 Mars 2017
Nintendo Switch 2 visades upp 16 Januari 2025. +134 dagar efter det är exakt: 30 Maj 2025
Nintendo Switch 2 har sin stora presentation 2 April 2025. +49 dagar (7 veckor) efter det är exakt: 21 Maj 2025
Samma schema skulle ge ett lanseringfönster med Switch schema: 21 Maj - 30 Maj. Men jag lämnar ca en vecka flex på var sin sida av fönstret.
Mitt lanseringfönster: 13 Maj 2025 (Doom Dark Ages Lansering) - Fredag 6 Juni 2025
4 juni
Mitt lanseringfönster är mellan: Tisdag 13 Maj 2025 (Doom Dark Ages Lansering) och Fredag 6 Juni 2025
Jag tror inte Nintendo har någon mall eller mönster över deras konsol releaser.
Jag gissar på efter juni, kanske till hösten eller innan november.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
NatetheHate har läckt att Oblivion remake i Unreal Engine 5 ska utannonseras och släppas snart. Och studion som tycks stå bakom porten har Switch-vana bakom sig. Och utannonseringen tycks gå ihop med kommande Switch-showen och senare lanseringen som förväntas bli sen maj eller tidig juni!
En analytiker tycks tro att Switch 2 kommer sälja bättre än Switch i slutändan. En tro jag delar med hen.
NatetheHate har läckt att Oblivion remake i Unreal Engine 5 ska utannonseras och släppas snart. Och studion som tycks stå bakom porten har Switch-vana bakom sig. Och utannonseringen tycks gå ihop med kommande Switch-showen och senare lanseringen som förväntas bli sen maj eller tidig juni!
En analytiker tycks tro att Switch 2 kommer sälja bättre än Switch i slutändan. En tro jag delar med hen.
Om Nintendo pumpar ut massor med spel från deras serier och priset landar ”rätt” så kanske. Men minst 100 miljoner om Nintendo inte gör en Microsoft i och med Xbox One. 😅
Om Nintendo pumpar ut massor med spel från deras serier och priset landar ”rätt” så kanske. Men minst 100 miljoner om Nintendo inte gör en Microsoft i och med Xbox One. 😅
Har svårt att se att de gör det, de har sådant momentum med Switch redan och att den är en "säker" uppföljare istället för att fumla runt som med Wii U och de kommer nog med storspel i allehanda serier som gör att de lär hamna där ja. Men vore häftigt om de sålde 160+ och fullkomligt slår världen med häpnad!
En ny rapport visar att färdiga Switch 2-konsoler har skeppats ut och är redo för att i stora doser skickas vidare till återförsäljare. Vi kan ha en så tidig lansering som slutet av april/början av maj om detta stämmer
Det har rapporterats tidigare om att Switch 2 säljs på svarta marknaden och dark web (men då utan OS eller möjligheten att ens slås på) men nu säljs den tydligen i fungerande skick - dock utan docka eller andra tillbehör förutom joy-consen. Detta enligt ett mail till Youtubern RGT 85 som visas i videon ovan (jag timestampade så en kommer direkt till mailet). Detta alltså innan den ens visats i sin helhet i början av april då förhandsbokningarna antagligen börjar. Så vad säger ni... borde han slå till?
En ny rapport visar att färdiga Switch 2-konsoler har skeppats ut och är redo för att i stora doser skickas vidare till återförsäljare. Vi kan ha en så tidig lansering som slutet av april/början av maj om detta stämmer
Utöver att skeppade konsoler "bekräftats" genom shipping manifests som tyder på snar lansering så har det också spekulerats i att lanseringen av Doom: Dark Ages och Lego-setet av Mario Kart i 15:e maj sammanstrålar härligt för en lansering redan då. Dessutom är det öppningsdagen för deras officiella store i San Francisco! Så det vore ju riktigt roligt om det stämde
Bara en tanke….
Gamla nyckelpersoner från Rare bildade Playtonic Games och släppte Yooka-Laylee 2017 och uppföljaren the Impossible Lair 2019 - alltså 2 år efter deras första spel.
Sen knäpptyst? Förutom utannonseringen av remaken på deras första spel, men något mer måste väl studion ha pysslat med sen 2019?
Tänk om det är något Nintendo relaterat? Vad tror ni andra? De har ju sagt tidigare i intervju att de pysslar med andra saker men att de inte kan prata om det än. Studion kanske väntar in eventet om Switch 2?
Bara en tanke….
Gamla nyckelpersoner från Rare bildade Playtonic Games och släppte Yooka-Laylee 2017 och uppföljaren the Impossible Lair 2019 - alltså 2 år efter deras första spel.
Sen knäpptyst? Förutom utannonseringen av remaken på deras första spel, men något mer måste väl studion ha pysslat med sen 2019?
Tänk om det är något Nintendo relaterat? Vad tror ni andra? De har ju sagt tidigare i intervju att de pysslar med andra saker men att de inte kan prata om det än. Studion kanske väntar in eventet om Switch 2?
Jaha, hade missat (eller glömt) att Rare-avhoppare låg bakom det. Känns ju inte riktigt i nivå med tidigare spel... men visst underhållningsvärde har de väl. Remaken har ju pratats om ska släppas till Switch 2 så den visas nog upp där i April. Skulle inte tro att de har fler spel än så just nu men kanske påbörjat något som de visar nästa år eller så.
Tänk om Nintendo Switch 2 pro kontrollern gick att sära på i två delar och fästa som joy cons på Switch 2. Då skulle man ju få det där pro greppet handhållet.
Det hade varit optimalt. Det jag absolut avskyr mest med switch är dess joy cons, har aldrig upplevt en sämre handkontroll. Stick drift, för små och för korta spakar, knapparna känns B osv osv. Ber till gudarna att någon liknande lösning som du nämner kommer eller att de nya joy cons är x10000000 bättre än nuvarande Switch.
Jaha, hade missat (eller glömt) att Rare-avhoppare låg bakom det. Känns ju inte riktigt i nivå med tidigare spel... men visst underhållningsvärde har de väl. Remaken har ju pratats om ska släppas till Switch 2 så den visas nog upp där i April. Skulle inte tro att de har fler spel än så just nu men kanske påbörjat något som de visar nästa år eller så.
I det första så fanns det ljusglimtar av någonting bra, så det är en av anledningarna till varför studion väljer att göra den omgjorda versionen. Studion nämnde själv att spelet inte levde upp till deras interna förväntningar. Det andra, Impossible Lair som är ett 2D-spel är ett oerhört kompetent spel, som ligger i klass med Donkey Kong Tropical Freeze enligt undertecknad.
Det hade varit optimalt. Det jag absolut avskyr mest med switch är dess joy cons, har aldrig upplevt en sämre handkontroll. Stick drift, för små och för korta spakar, knapparna känns B osv osv. Ber till gudarna att någon liknande lösning som du nämner kommer eller att de nya joy cons är x10000000 bättre än nuvarande Switch.
Jag tror de nya joy-consen kommer kännas bättre ändå. Större och längre samt hall-effect = ingen stick drift. Men dom är fortfarande platta baktill vilket inte känns vidare attraktivt.
Jag tror de nya joy-consen kommer kännas bättre ändå. Större och längre samt hall-effect = ingen stick drift. Men dom är fortfarande platta baktill vilket inte känns vidare attraktivt.
Nej precis, de känns verkligen inte som att de utvecklats med prio på det ergonomiska...
Utöver att skeppade konsoler "bekräftats" genom shipping manifests som tyder på snar lansering så har det också spekulerats i att lanseringen av Doom: Dark Ages och Lego-setet av Mario Kart i 15:e maj sammanstrålar härligt för en lansering redan då. Dessutom är det öppningsdagen för deras officiella store i San Francisco! Så det vore ju riktigt roligt om det stämde
15 Maj lirar ganska bra med mina tankar om lansering. Har tidigare sagt att jag har ett fönster på runt 13 maj - 6 juni när jag tror konsolen lanseras. Men ärligt så ser jag större chans för tidigare delen under fönstret än senare delen.
Nästan allt talar för tillfället om att konsolen lanseras i Maj/Juni
15 Maj är helt klart en kandidat med dom faktorerna han räknar upp
Tänk om Nintendo Switch 2 pro kontrollern gick att sära på i två delar och fästa som joy cons på Switch 2. Då skulle man ju få det där pro greppet handhållet.
Det vore riktigt najs, men ser gärna alternativ där det finns en "vanlig" Pro-controller som är mer likt en vanlig handkontroll som alternativ men att en delbar också finns för dem som vill ha möjlighet att använda som pro joy-cons. Eller båda.
15 Maj lirar ganska bra med mina tankar om lansering. Har tidigare sagt att jag har ett fönster på runt 13 maj - 6 juni när jag tror konsolen lanseras. Men ärligt så ser jag större chans för tidigare delen under fönstret än senare delen.
Nästan allt talar för tillfället om att konsolen lanseras i Maj/Juni
15 Maj är helt klart en kandidat med dom faktorerna han räknar upp
Jag har tänkt mig sen maj - tidig juni men mitten av maj kan jag absolut ta! Jag antar också att förhandsbokningar börjar direkt efter april directen så snart kan en börja planera våren och sommaren med Switch 2
6000:- enl rykten.
"Drops gold"
Gief!
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
Ryzen 5 5600|Asus X-470|32Gb DDR4|MSI 4070 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X
En ny FCC-filing tycks antyda att Gamecube kommer vara en del av NSO för Switch 2! Möjligen båda om Nintendo känner för det men möjligheten finns att de "låser in det" till den nyare konsolen då det tycks bara vara kategoriserat för nya konsolen (BEE-021).
Då får man hoppas på ett CRT-filter till den appen!
För N64 appen har inte det, vilket är sååååå jävla skumt val av Nintendo för N64 spel ser inte bra ut på platt HD-Tv idag alltså.
CRT-filter hade gjort susen, precis som NES och SNES appen gör 🙂
För N64 appen har inte det, vilket är sååååå jävla skumt val av Nintendo för N64 spel ser inte bra ut på platt HD-Tv idag alltså.
Ingenting jag har tänkt på men om inte annat borde de ju ha det som valbart alternativ för de som bryr sig.
Ingenting jag har tänkt på men om inte annat borde de ju ha det som valbart alternativ för de som bryr sig.
Ja det är så himla märkligt!
Men hela NSO avdelningen under Switchens levnadsperiod har betett sig ytterst skumt. Måste fanimej vara världens softaste och lataste jobb 😂
Verkar som Metroid Prime 4: Beyond får en riktig mind blowing next gen presentation under Switch 2-directen då den ska visas upp på allvar. Jag hoppas också att de samtidigt visar upp Metroid Prime 2+3 till Switch som kanske även kan spelas bättre på Switch 2. Oavsett så ökar hypen enormt nu!
Märkligt rykte men vi kör: Pokémon Works jobbar på ett nytt spel för Switch 2 som kommer ingå i dess NSO+Expansion-prenumeranter. Oklart om det bara går att få spelet så eller om det också kommer säljas för sig i Eshopen (eller vad de kallar det). Spelet har ännu ingen titel men går tydligen under arbetsnamnet "Ares". Förväntas lanseras våren 2027.
Egentligen borde man kanske ha skaffat en CRT tv att lira vissa spel på.
Då dessa tv aparater blir det mindre tydligt vid flimmer som kräver kantutjämning (anti-aliasing).
På Nintendo Switch 1 vore det exempelvis säkert väldigt användbart med CRT om man bara kan få rätt aspect ratio.
Såg en som lirade Elden Ring på CRT.