Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Så... du menar som PS3? Sen pratar de i videon om historiskt höga förhandsbokningar, vilket är nyheten inte bara att den förväntas sälja bra för att Switch var succé. Så hade du varit en bättre Sherlock och tittat på videon innan du spyr ur dig otrevliga ironiska och helt irrelevanta noteringar så hade du vetat att det handlat om större förhandsbokningar än både PS5 (104k) och Switch (105k) och så mycket som dem tillsammans - upp emot 300k. Vilket vore otroligt!

PS5s siffor är dock lägre än vad de kunde ha varit pga stor komponentbrist vid release pga pandemin. Fanns inte nog med konsoler att beställa för att täcka efterfrågan. Det höll även i sig ganska länge.

Hur det går för Switch 2 kommer nog bero på hur många konsoler Nintendo kan trycka ut till butik nu första året

Edit: Här kan Trumps tullar kanske sätta käppar i hjulen eftersom att de produktions länder som Nintendo producerar i har extremt höga tullar just nu. De lär ha producerat upp en ganska bra batch inför release före tullarna slog till men framåt kommer det vara dyrare och svårare att få in de komponenter som behövs till fabrikerna osv. Så vi får se om de lyckas hålla uppe produktionen samt hålla nere priset.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

PS5s siffor är dock lägre än vad de kunde ha varit pga stor komponentbrist vid release pga pandemin. Fanns inte nog med konsoler att beställa för att täcka efterfrågan. Det höll även i sig ganska länge.

Hur det går för Switch 2 kommer nog bero på hur många konsoler Nintendo kan trycka ut till butik nu första året

Mjo, men tror det var förhandsbokningar och inte sålda konsoler så trycket var inte låst av situationen på samma sätt. På samma sätt det är Switch 2-förhandsbokningar som diskuteras nu. Vad den faktiskt säljer (som sagt, folk kan ju avboka) återstår att se. Men kul att jämföra och teorisera ändå!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Mmm, som Joker är inne på så säljer ju konsoler alltid slut under lanseringscykeln numera, miljoner fans köper ju ny konsol på release. Sen är jag rätt övertygad om att Nintendo kommer kunna hålla uppe en hög försäljning även över lång tid då det finns en känsla av ett uppdämt sug efter Switch 2. Ser inte riktigt hur de skulle kunna klanta till det så den blir ett fiasko. Det var en helt annan stämning inför t.ex. Wii U, ingen som pratade om den och relativt få som ens hört talas om den. Om "Nintendo 2" pratar ungarna om på min skolbuss, och dem räknar jag som bra exempel på "mainstream-gamers".

Medlem
Skrivet av Majoren:

Mmm, som Joker är inne på så säljer ju konsoler alltid slut under lanseringscykeln numera, miljoner fans köper ju ny konsol på release. Sen är jag rätt övertygad om att Nintendo kommer kunna hålla uppe en hög försäljning även över lång tid då det finns en känsla av ett uppdämt sug efter Switch 2. Ser inte riktigt hur de skulle kunna klanta till det så den blir ett fiasko.

Ja, bra förhandsbokningssiffror i all ära men det ska absolut bli intressant att se hur den säljer resten av året och year one. Som de ryktas ha nytt 3D Mario redo för julhandeln lär de inte ha svårt att sälja otroliga mängder bara i den perioden. Men tror inte intresset kommer försvinna efter det heller, de behöver bara leverera bra spel i jämnt tempo under åren så säljer den nog också 100M+ tilslut

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Edit: Här kan Trumps tullar kanske sätta käppar i hjulen eftersom att de produktions länder som Nintendo producerar i har extremt höga tullar just nu. De lär ha producerat upp en ganska bra batch inför release före tullarna slog till men framåt kommer det vara dyrare och svårare att få in de komponenter som behövs till fabrikerna osv. Så vi får se om de lyckas hålla uppe produktionen samt hålla nere priset.

Ajuste, det glömde jag bort att räkna in med. Tullarna rör visserligen "bara" amerikanska kunder men de är ju en ganska stor klick av marknad så kan bli problematiskt där. Dock tror jag hörde någonstans att de kommer försöka hålla riktpriset till $449 (499 med MK) i alla fall så det inte skulle bli så stor drabbning mot slutkund i alla fall. Osäker på hur det kommer fungera i långa loppet, om de förväntar sig att butikerna ska ta smällen (vilket de sällan är pigga på att göra utan gärna passar det vidare till kunden) men det låter som ambitionen är att hålla priset oförändrat i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, bra förhandsbokningssiffror i all ära men det ska absolut bli intressant att se hur den säljer resten av året och year one. Som de ryktas ha nytt 3D Mario redo för julhandeln lär de inte ha svårt att sälja otroliga mängder bara i den perioden. Men tror inte intresset kommer försvinna efter det heller, de behöver bara leverera bra spel i jämnt tempo under åren så säljer den nog också 100M+ tilslut

Jag tror att den i värsta fall blir i nivå med typ PS4.
De som snackar om att Switch 2 blir en ny "Wii U" tycker jag ärligt talat är helt ute och cyklar. Det är heeelt uppenbart hur skillnaden är för Nintendo och Switch, och hypen inför Switch 2, jämfört med hur Nintendo kändes ordentligt ute under slutet av Wii-eran.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jag tror att den i värsta fall blir i nivå med typ PS4.
De som snackar om att Switch 2 blir en ny "Wii U" tycker jag ärligt talat är helt ute och cyklar. Det är heeelt uppenbart hur skillnaden är för Nintendo och Switch, och hypen inför Switch 2, jämfört med hur Nintendo kändes ordentligt ute under slutet av Wii-eran.

Haha, ja, i värsta fall så
Nä, köpsuget verkar ju historiskt och det tycks vara för hur bra de byggt vidare på Switch (vissa menar att den är "tråkig" och "förutsägbar" men att Nintendo skulle vilja spela osäkert och kanske få en Wii U på händerna känns ju inte så troligt så detta borde vara exakt vad alla förväntar sig från dem nu) och tror inte det kommer stanna av när sommaren är slut. Eller tidigare. Men kan såklart ha fel så ska bli mycket spännande att följa utvecklingen även efter lansering.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Men det är ju du som missförstår. Det handlar INTE om att en ny konsol förväntas sälja bra... utan hur otroligt mycket mer. Runt 105k är alltså redan vad de bästsäljande konsolerna startar runt, och nu kan det bli så mycket som 300k. Det är liksom ingen litet "gupp på vägen" direkt.

Skillnaden var ju att PS5 lanserades under pandemin och möjliga preorders begränsades nog kraftigt av tillgänglighet.

Sen har Nintendo både väntat extremt länge (är väl längsta hoppet ”någonsin” gällande Nintendo/xbox/PS?) samt kört en extremt lång hype train.

Det figurerade ju info om att konsoler hade levererats in i USA i februari, så inte konstigt att man har stor tilldelning vid release om man suttit närmre ett halvår och tillverkat i förväg…

Det intressanta blir att se hur sales står sig kanske första året eller så.
Verkar vara en del gnäll över priset, så blir intressant att se hur försäljningen går mot den stora massan, inte bara day-1 spekulanter.

Men Nintendo är så pass starkt, och folk har väntat så pass länge, så ska jag gissa så tror jag att försäljningen kommer gå bra. Börjar den dala borde dom ha utrymme för prissänkning.

Medlem
Skrivet av whoo:

Skillnaden var ju att PS5 lanserades under pandemin och möjliga preorders begränsades nog kraftigt av tillgänglighet.

Sen har Nintendo både väntat extremt länge (är väl längsta hoppet ”någonsin” gällande Nintendo/xbox/PS?) samt kört en extremt lång hype train.

Det figurerade ju info om att konsoler hade levererats in i USA i februari, så inte konstigt att man har stor tilldelning vid release om man suttit närmre ett halvår och tillverkat i förväg…

Det intressanta blir att se hur sales står sig kanske första året eller så.
Verkar vara en del gnäll över priset, så blir intressant att se hur försäljningen går mot den stora massan, inte bara day-1 spekulanter.

Men Nintendo är så pass starkt, och folk har väntat så pass länge, så ska jag gissa så tror jag att försäljningen kommer gå bra. Börjar den dala borde dom ha utrymme för prissänkning.

Ja, alltså nyheten tar ju bara avstamp i siffran och inte "varför". Ingen teori alltså, bara fakta. Kanske hade PS5 kunnat förhandsbokats i något större mängd men 105k är knappast dåligt utan tvärtom riktigt bra så tror inte det var speciellt många som inte fick boka. Men det kan en ju sia om fram och tillbaka hur mycket en vill men säljer Switch 2 slut där (i Frankrike alltså, som nyheten handlade om) och säljer över 300k blir det ändå historiskt!

Men ja, ska bli intressant hur det håller i sig efter lansering och year one-försäljningen. Kommer nog inte svalna av alltför mycket. Tror de kommer köra med bundles med spel och tillbehör istället för att sänka priset, vilket för kund i stort sett blir samma sak, men blir intressant hur de verkligen bemöter en sådan "kris".

Medlem

Skulle fortfarande vara roligt att veta på ett ungefär hur många switch 1 det har sålt i sverige, ingen som vågar på att gissa? 500 000 ?

Medlem
Skrivet av whoo:

Nej, Gameboy har fortfarande rekordet för längst tid mellan konsolgenerationer och det är osannolikt att någon kommer slå det inom överskådlig framtid.

Switch klår däremot alla stationära konsoler utom den japanska versionen av Xbox 360. Xbox 360 lanserades samtidigt i Japan men Xbox One släpptes senare i Japan än här. Så tiden mellan Xbox 360 blev ganska exakt 8 år i Nordamerika och delar av Europa, men i Japan blev det ca 8 år och 9 månader.

Medlem
Skrivet av robbis:

Vi har inte hört något liknande för vår del av världen ännu, men det finns flera rapporter från butiker som anser sig ha fått för få enheter. Vill du vara säker på att tidigt kunna spela Switch 2, så se till att boka.

Ja så med andra ord kanske man måste klicka hem den. En riktig regning sommar eller en ruggig höst så kanske jag och grabben unnar oss en tidig julklapp.

Medlem

Verkar som det är 2,2M japaner som ansökt om att få förhandsboka Switch 2 genom My Nintendo, inte att så många faktiskt har förhandsbokat. Men det vittnar ju ändå om ett otroligt tryck och intresse där Riktigt explosivt! Nintendo ber om ursäkt för att de inte kan möta den efterfrågan och säger att de gör allt för att massproducera fler konsoler för att leverera till alla.

Sen tar videon upp mycket annat roligt som hårdvara, kontroller och spelsätt etc. Svårt att inte känna hype även det dyra priset.

Medlem
Skrivet av ammaen:

Ja så med andra ord kanske man måste klicka hem den. En riktig regning sommar eller en ruggig höst så kanske jag och grabben unnar oss en tidig julklapp.

Jag klippte och klistrade lite från en nyhet bara där dom redan fyllt första batchen av förbokningar i japan verkar det som. 2,2 miljoner enheter. Det är inte alls säkert att det blir samma tryck här men många butiker har ju redan fullbokat har jag sett! Till jul borde det inte vara något problem kan man ju hoppas.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Såg att SF6 var game key-spel, så avbokade det. Även om det kanske kommer vara dyrare i online storen så kommer det vara smidigare att inte behöva stoppa in en jädra game key i ens konsol för att starta ett spel som redan ligger på konsolen.

Åsså från samma ställe kostade Tears of the Kingdom 899 så de avbokade jag också.
För det är 799 på retrospelbutiken (49 spänn frakt förvisso).

Men varenda krona är viktig i dagens ekonomi.

Edit:
Fick svar från anställd på arcade dreams som sa gällande game key: "Tyvärr är det så alla Switch 2 spel kommer fungera". Tragiskt om det är så att det överväldigande är så att spelen blir GAME KEY varianter. Såg nån bild från japanska butiker där det var väldigt många spel som var GAME KEY.

Medlem

Är det någon här som spelat Bravely Default Flying Fairy? Har helt missat denna serie måste jag erkänna.

Funderar på att köpa remastern: Bravely Default Flying Fairy HD Remaster (Som är första delen av 3 spel). Orginalet, men även uppföljarna har faktiskt fått väldigt bra betyg. Turn-based RPG som jag gillar.

Square Enix har gjort 3 spel i serien:

• Bravely Default (3DS) (Denna Remaster som lanseras samma dag som Switch 2)

• Bravely Second: End Layer (3DS)

• Bravely Default II (Switch)

Bravely Default II - Switch 2 Edition senare under året?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verkar komma mer i framtiden - Även om det är oklart när:

2021 så pratade skaparen: Tomoya Asano (Square Enix) om att göra en uppföljare som är minst 3-4 år bort. Det har nu gått 3.5 år sen denna artikel.

https://www.rpgfan.com/2021/09/07/bravely-default-producer-ho....

"According to the series’ producer, Tomoya Asano, in an interview with Famitsu, “Bravely Default II was well-received by fans and as a result, we’re hoping to continue the series as we feel we can pull it off once again.” However, don’t expect to see an immediate turnaround. “We’re still in the planning phase, and I suspect development will take another 3-4 years, so we’d appreciate if fans could bear with us.”"

Medlem
Skrivet av Elrinth:

Såg att SF6 var game key-spel, så avbokade det. Även om det kanske kommer vara dyrare i online storen så kommer det vara smidigare att inte behöva stoppa in en jädra game key i ens konsol för att starta ett spel som redan ligger på konsolen.

Åsså från samma ställe kostade Tears of the Kingdom 899 så de avbokade jag också.

Edit:
Fick svar från anställd på arcade dreams som sa gällande game key: "Tyvärr är det så alla Switch 2 spel kommer fungera". Tragiskt om det är så att det överväldigande är så att spelen blir GAME KEY varianter. Såg nån bild från japanska butiker där det var väldigt många spel som var GAME KEY.

Tror mycket är kostnad på nya spelkorten, så Game Key blir betydligt billigare att tillverka. Förhoppningsvis blir korten billigare och lättare att tillverka i framtiden så att fler spel hamnar på riktiga spelkort. Bara kolla på hur mycket dyrare MicroSD Express är just nu.

Skrivet av Belgaar:

Är det någon här som spelat Bravely Default Flying Fairy? Har helt missat denna serie måste jag erkänna.

Funderar på att köpa remastern: Bravely Default Flying Fairy HD Remaster (Som är första delen av 3 spel). Orginalet, men även uppföljarna har faktiskt fått väldigt bra betyg. Turn-based RPG som jag gillar.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2021 så pratade skaparen: Tomoya Asano (Square Enix) om att göra en uppföljare som är minst 3-4 år bort. Det har nu gått 3.5 år sen denna artikel.

"According to the series’ producer, Tomoya Asano, in an interview with Famitsu, “Bravely Default II was well-received by fans and as a result, we’re hoping to continue the series as we feel we can pull it off once again.” However, don’t expect to see an immediate turnaround. “We’re still in the planning phase, and I suspect development will take another 3-4 years, so we’d appreciate if fans could bear with us.”"

Hade det inte till 3DS utan körde på mobilen med hjälp av en citrusfrukt. Tyckte det var ett bra spel, körde aldrig klart det utan tänker göra det nu när Remaster kommer. 30€ på Franska Amazon var för billigt för att inte köpa. Game Key, men bättre än code-in-box. Har Bravely Default 2 i hyllan som väntar på att jag kör ettan, hehe.

Kompisen har också kört det och gillade det, men blir otrolig grind i slutet som jag förstått.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Har tyvärr inte spelat dem, och blev därför lite besviken när det visade sig att det bara är första spelet och inte båda 3DS-spelen då hade jag lätt köpt. Nu kommer jag alltså ha första och tredje tillgängligt på Switch 2 vilket känns random, så såvida de inte gör tvåan också framöver kommer jag nog inte spela dem nu heller.

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Hade det inte till 3DS utan körde på mobilen med hjälp av en citrusfrukt. Tyckte det var ett bra spel, körde aldrig klart det utan tänker göra det nu när Remaster kommer. 30€ på Franska Amazon var för billigt för att inte köpa. Game Key, men bättre än code-in-box. Har Bravely Default 2 i hyllan som väntar på att jag kör ettan, hehe.

Kompisen har också kört det och gillade det, men blir otrolig grind i slutet som jag förstått.

Låter som att det är värt att köpa. Tack för tipset med Franska Amazon. Kanske beställer där istället.
Tycker faktiskt svenska priset på 499kr är helt överkomligt men kan kan man få det för typ 350-400kr från Franska Amazon är det ju ännu bättre. Det är tack och lov inte 699-999 kr. Så prislappen gör mig lite mer motiverad att köpa detta.

Skrivet av Gertzy:

Har tyvärr inte spelat dem, och blev därför lite besviken när det visade sig att det bara är första spelet och inte båda 3DS-spelen då hade jag lätt köpt. Nu kommer jag alltså ha första och tredje tillgängligt på Switch 2 vilket känns random, så såvida de inte gör tvåan också framöver kommer jag nog inte spela dem nu heller.

Ja, hade vart kul att se ett dual pack direkt.

Men har faktiskt ganska stora förhoppningar att man ser till att hela trilogin finns på Switch 2 relativt tidigt. Jag tänker så att om 1an kommer som remaster samma dag som konsol-lanseringen, 3an finns redan och behöver bara en Switch 2 Edition för att fräshas upp.

Känns det inte ganska logiskt att att man gör en remaster av 2an med? det är ändå ett 3DS spel, så kan inte vara ett evighetsprojekt att remastra den så har man alla 3 delar på Switch 2. Sen kanske man släpper en uppföljare (4e del) inom något år.

Priset på 499kr (den billigaste day 1 titeln som kommer till Switch 2, och billigaste utannonserade titeln öht) gör mig lur på att detta spel kommer sälja bra. I så fall motiverar det ju en Bravely Second: End Layer remaster med inom inte allt för lång framtid.

Visseligen bara spekulationer. Men jag tycker det låter som en rimlig plan från Square Enix ändå. Även om du inte köper det direkt så tror jag inte du ska döda hoppet om att få över hela trilogin på Switch 2.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Ja, hade vart kul att se ett dual pack direkt.

Men har faktiskt ganska stora förhoppningar att man ser till att hela trilogin finns på Switch 2 relativt tidigt. Jag tänker så att om 1an kommer som remaster samma dag som konsol-lanseringen, 3an finns redan och behöver bara en Switch 2 Edition för att fräshas upp.

Känns det inte ganska logiskt att att man gör en remaster av 2an med? det är ändå ett 3DS spel, så kan inte vara ett evighetsprojekt att remastra den så har man alla 3 delar på Switch 2. Sen kanske man släpper en uppföljare (4e del) inom något år.

Priset på 499kr (den billigaste day 1 titeln som kommer till Switch 2, och billigaste utannonserade titeln öht) gör mig lur på att detta spel kommer sälja bra. I så fall motiverar det ju en Bravely Second: End Layer remaster med inom inte allt för lång framtid.

Visseligen bara spekulationer. Men jag tycker det låter som en rimlig plan från Square Enix ändå. Även om du inte köper det direkt så tror jag inte du ska döda hoppet om att få över hela trilogin på Switch 2.

Ja, känns logiskt att de vill ha alla spelen i serien spelbar på Switch 2an men de kanske testar vattnet lite och ser hur första säljer nu och med det "låga" priset kanske de fångar in en rätt bra publik av både återvändare och nyfunna fans som vill ha något att ta med sig hem förutom konsolen (och eventuellt MKW) så kör de andra och Switch 2 edition av tredje (II:an) innan ett helt nytt släpps efter det. Spekulation javisst men det känns mest logiskt håller jag med om.

Medlem
Skrivet av Elrinth:

Edit:

Mmm.
Men ha i åtanke att Game Keys i alla fall går att sälja vidare, om det är spel som du bara avser spela ett tag.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Mmm.
Men ha i åtanke att Game Keys i alla fall går att sälja vidare, om det är spel som du bara avser spela ett tag.

Ja, även om det är en digital nyckel knutet till spelkortet så är det ingen kod som låses till din konsol utan kan säljas vidare just därför. Ganska smart system även om jag föredrar att spelet finns på kortet för det blir lite drygt att även om du laddar hem spelet måste du ha kortet i hela tiden du vill spela just för att koden måste kunnat matcha av innan du spelar så det är inte som att ha ett spel nedladdat från Eshopen direkt heller. Du kan alltså inte köpa ett annat spel och ha det i bara för att du spelar en nedladdad version för nyckeln kollas när du vill spela. Så plus och minus med båda.

Medlem

Nintendo UK har lagt upp priserna för digitala varianterna av vissa spel! I pund såklart men ger en fingervisning av vad vi kan vänta oss.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/t1fbyEummM8

Nintendo UK har lagt upp priserna för digitala varianterna av vissa spel! I pund såklart men ger en fingervisning av vad vi kan vänta oss.

Jag är inloggad och får det i kronor. 109/219:- för Switch 2 uppgraderingar. Roliga är att £7.99 är 109:- och £10 är 110:-.

Som det ser ut behåller jag Switch-versionen av Metroid Prime 4 och köper digital uppgradering.

Medlem
Skrivet av Elrinth:

dit:

Alla Switch 2-spel kommer inte vara game keys, så personen från Arcade dreams har helt enkelt fel.

Nintendo kommer garanterat fortsätta med ordentliga fysiska spel där innehållet är på kassetten för sina egna spel.

Tredjepartsutgivarna ser däremot ut att välja game keys för väldigt många av deras spel för att snåla på kostnaden, vilket inte är speciellt förvånande. Finns vissa undantag som t ex Cyberpunk 2077 som kör med hela spelet på kassetten, men de ser ut att vara i minoritet hittills.

Medlem
Skrivet av Daed:

Alla Switch 2-spel kommer inte vara game keys, så personen från Arcade dreams har helt enkelt fel.

Nintendo kommer garanterat fortsätta med ordentliga fysiska spel där innehållet är på kassetten för sina egna spel.

Tredjepartsutgivarna ser däremot ut att välja game keys för väldigt många av deras spel för att snåla på kostnaden, vilket inte är speciellt förvånande. Finns vissa undantag som t ex Cyberpunk 2077 som kör med hela spelet på kassetten, men de ser ut att vara i minoritet hittills.

Om bilderna stämmer här: https://retrospelbutiken.se/store/category.php?category=335

Så är det ju verkligen inte allt som är Game Key Cards.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Perfekt, tack för den updaten ♥️
Denna sida handlar jag oftast ifrån och som wargreymon89 skrev, svenska priser kommer upp nu, som även då när jag handlade till Swtich 1, vilket är perfekt för då ser vi ju de riktiga svenska priserna:
Så 769 spänn för DK och 879 kr för Mario Kart World! Detta är alltså fortfarande billigare än Sonys egna spel...att folk orkar kasta skit på Nintendo gång på gång, år efter år.

Nu väntar jag bara på att Webhallen & Co sänker Switch 2 + Mario Kart till högst 6500. Det finns INGEN som helst ursäkt eller logik att Bergsala plussar på 2000 kr nästan!

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Om bilderna stämmer här: https://retrospelbutiken.se/store/category.php?category=335

Så är det ju verkligen inte allt som är Game Key Cards.

Många av bilderna där ser ut att vara placeholders istället för riktiga fodral. Notera att flera av dem saknar åldersmärkning och liknande som alltid finns på riktiga fodral.

Men ja, all ilska och internetdrama över game keys är väldigt överdriven. Om man faktiskt kollade vad Nintendo sa så var det tydligt från början att game key cards är ett alternativ som bara kommer användas av vissa spel.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Bättre. Tyvärr lär det ändå vara ganska dyrt här när det väl når oss.

Har inte riktigt koll på skillnaden mellan spel som släpps i pund vs SEK och just digitala priser mellan båda parter. Vågar man hoppas att det är runt 600:-? (Tvivlar).

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Det är en bra spelserie som väver in spelmekanik från klassiska JRPGs. Turnbased med job systems osv. End layer är en direkt fortsättning på ettan. Men Bravely Default 2 har en fristående story. Så man behöver inte ha lirat ettan för att köra tvåan.

Skriv svar