Diskutera – Vilken är tidernas bästa expansion?

Robot
Diskutera – Vilken är tidernas bästa expansion?

Nyligen avslöjades Elden Ring-expansion. Kan bli fett! Men vilken expansion är fetast?

#diskutera


Geeks Gaming

Far Cry 3: Blood dragon

Slut diskuterat.

Medlem

Finns det något DLC som går att mäta sig med Blood & Wine?

Medlem

XCOM2: War of the Chosen

Medlem

Shivering Isles till Oblivion är ju en klassiker.

Testpilot

Bloodborne - The Old Hunters var väldigt maffigt. Med en episk slutboss!

Medlem

Old Hunters till Bloodborne

Medlem

Mohaa SpearheaD

Medlem

Diablo II: Lord of Destruction


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Svårt för mig att välja någon klar favorit av dessa.

  • Minerva's Den till Bioshock 2.

  • The Knife of Dunwall och The Brigmore Witches till Dishonored.

  • Bethesda brukar ju ha rätt bra explansioner till sina spel också.

  • Witcher 3 var bra också.

Medlem

Frozen wilds och Heroes 3 Armageddons blade var bra.

Yuris revenge är ju rätt ok, men Ryssland blir tyvärr ett riktigt tråkigt lag utan Yuri där.

Brood war var väl ett måste till SC.

Geeks Gaming
Skrivet av Jinxswe:

Far Cry 3: Blood dragon

Slut diskuterat.

Den mest oväntade iaf! 😂

Mja, 80-talet i all ära men jag får nog säga ”blood and wine” till Witcher 3 eller ”reaper of souls” till Diablo 3 (om jag minns rätt)

Medlem

Älskar man Mass Effect så älskar man Citadel DLC:et. Världens bästa fan-service genom tiderna.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Octo Expansion Splatoon 2, helt magiskt bra.

Medlem
GTA 4

___________________________________________________________
GTA 4 från 2008 fick 2 mästerliga expansioner i form av:
** The Lost and Damned
** The Ballad of Gay Tony
____________________________________________________________________________________________
Annars fick mästerverket The Witcher 3 från 2015 2st mästerliga expansioner i form av:
** Hearts of Stone
** Blood & Wine


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

FM-guru
F.d. Sisyr

Gamla goda Mask of the Betrayer till Neverwinter Nights 2 var en höjdare. Bättre än grundspelet.

Medlem

Favoriterna jag kommer på är:
- Throne of Bhaal till Baldur's Gate 2
- War of the Chosen till XCOM 2
- Director's Cut till Shadowrun: Dragonfall
- Advanced Edition till FTL: Faster Than Light

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Gamla goda Mask of the Betrayer till Neverwinter Nights 2 var en höjdare. Bättre än grundspelet.

Ja, älskade story och karaktärer!

Medlem

Jag älskade Fallout 3: Operation Anchorage, tyckte det byggde ut världen på ett väldigt bra vis, och att spela ett enormt slag som utspelade sig i den världen gick verkligen hem hos mig.

Medlem

The Witcher 3: Wild Hund - Heart of Stone & Blood & Wine är svårslagna, finns dock många bra när man tänker efter.
Dragon Age: Origins hade en del bra.
Dragon Age: inquisition - Trespasser.
The Elder scrolls: Skyrim - Dragonborn & Dawnguard.
Fallout 4 - Far Harbor
Diablo 2: Lord of destruction.
Half Life: Opposing Force.
Bioshock 2 - Minerva’s Den.

Edit:
Hade glömt denna pärla:
Borderlands 2: Tiny Tina's Assault on Dragon Keep
(Samt att fler lär dyka upp i tråden)


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Tycker nog att Far Harbour till Fallout 3 och Shivering Isles är bland dom bättre. Den gemensamma nämnaren där är ju hur båda expansioner ger något nytt och främmande. Älskar det.

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Tycker nog att Far Harbour till Fallout 3 och Shivering Isles är bland dom bättre. Den gemensamma nämnaren där är ju hur båda expansioner ger något nytt och främmande. Älskar det.

Far Harbour kom dock till FallOut 4. Äger season pass till både Steam och PlayStation 4 versionerna men har aldrig testat dessa DLCn. Jag är jäkligt sugen då jag hört bra saker om just Far Harbour DLC.

Skulle även vilja testa alla DLC expansioner till FallOut 3 och FallOut: New Vegas.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Horse arm... jag menar Shivering Isles!

Geeks Gaming
Skrivet av NordhNet:

Den mest oväntade iaf! 😂

Mja, 80-talet i all ära men jag får nog säga ”blood and wine” till Witcher 3 eller ”reaper of souls” till Diablo 3 (om jag minns rätt)

Höll på att glömma ”Tiny Tina's Assault on Dragon Keep” till broderlands 2! 😱
Buttstallion ftw!

Medlem

Elden ring Shadow of the erdtree

Gnällkuk

Diablo III - Reaper of Souls


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vettefan... Rätt sällan som expansioner/DLC är så mycket mer än en rätt generisk "förlängning"...

GTAIV: The Lost and Damned ?
GTAIV: The Ballad of Gay Tony ?

Blizz:
Warcraft III: The Frozen Throne ?
Diablo II: Lord of Destruction ?

Skrivet av Kazutoyo:
  • The Knife of Dunwall och The Brigmore Witches till Dishonored.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Yuris revenge till red alert 2! Omg vad det var roligt, fick mig att önska att harriers o black eagles kunde attackera andra flygenheter.
Senare kom c & c generals o jag blev en glad örn.

Half life 2 hade ett par coola expansioner kommer ja ihåg och spin offs som portal och tf2.

Tjekiska bohemia interactive studios kalla kriget krigs sim operation flashpoint fick en duo grymma expansioner som lade till mer leksaker i sandlådan.
Red hammer där man fick köra som ryssarna som hade ett helt annat sätt att se på konflikten.
Och sen resistance som expandera med ny större karta och pistoler och cykel och mer av allt.
Riktigt spännande kampanj där man hjälpte motståndsrörelsen mot ryssarna.
Westwood förutsåg global terror och BiS förutsåg att ryssarna skulle hitta på mer fultrick.

Supreme commander 1 var ett kul spel för alla rts nördar sen kom expansionen forged alliance som skakade om i grytan o gjorde det ännu roligare.

Star crafts expansioner car riktiga bra också.

Medlem
Skrivet av ace84:

Half life 2 hade ett par coola expansioner kommer ja ihåg

Ja, "Episode 1" och (framförallt) "Episode 2".
Yet to be concluded med Episode 3.

Portal och TF2 måste man ändå räkna som egna spel.


signatur

subterranean homesick alien

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Får nog hålla med @Broshimitsu här, Lord of Destruction får ändå anses vara expansionen som gjorde Diablo II så älskat som det är. Grundspelet är bra, men med LoD blev det fantastiskt. Kan inte riktigt se att något annat DLC haft den effekten på grundspelet.

Men jag håller också med @Kazutoyo om att Minerva's Den till Bioshock 2 är ruskigt bra, och något jag story-mässigt uppskattar betydligt mer än grundspelet. Det ligger väldigt högt på min lista över bästa någonsin.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Skriv svar