Battletech- och Shadowrun-utvecklarna utannonserar The Lamplighters League

Robot
Battletech- och Shadowrun-utvecklarna utannonserar The Lamplighters League

Taktiska strider varvas med klassisk äventyrsfilm.

#Harebrained-schemes, #The-lamplighters-league


Medlem

Såg riktigt trevligt ut. Och Gamepass cloud kärlek! Mys spel på steamdecken

Medlem

Spelade första Shadowrun, och Dragonfall och det var blandad kompott.
Första var okej men väldigt sparsmakat, men Dragonfall var bitvis riktigt bra.

Det ser fint ut, men jag hoppas det här spelet har nog variation i mekanik. Många A/AA taktiska RPGs kan bli lite repetetiva.

Medlem

Battletech var lite svårt att sätta sig in i, men sen när man fått någorlunda koll på grejerna så var det riktigt trevligt!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Evilof:

Spelade första Shadowrun, och Dragonfall och det var blandad kompott.
Första var okej men väldigt sparsmakat, men Dragonfall var bitvis riktigt bra.

Det ser fint ut, men jag hoppas det här spelet har nog variation i mekanik. Många A/AA taktiska RPGs kan bli lite repetetiva.

Första Shadowrun kändes mer som ett "test" än något annat. Kort och underproducerat. Dragonfall och Hongkong var betydligt bättre, och Battletech verkar omtyckt det med även om jag personligen inte spelat det (inget fan av mechs).

Blir intressant att se hur detta blir.

Medlem

Gillade shadowrun spelen så ser fram emot detta. Om jag kan slita mig från fortnite så skulle det vara kul att testa battletech (om jag inte gjort det redan? Har ett svagt minne men det kan också vara från någonannans stream…)

Medlem

Verkar som de lånat lite från Mutant Year Zero. Det var väl ett av de som införde realtids smygsekvens innan omgångbaserade striderna? Med ett pulpinspirerat 1930-tal och förhoppningsvis bra stridssystem, får jag hålla koll på The Lamplighters League.

1
Skriv svar