Troy Baker om Pedro Pascals Joel i The Last of Us: "Större än EN skådespelare"

Robot
Troy Baker om Pedro Pascals Joel i The Last of Us: "Större än EN skådespelare"

Menar att rollerna ska kunna stå på egna ben.

#the-last-of-us


Medlem

Serien är riktigt bra, det enda negativa är att det stundtals känns lite stressat. De skulle nog gott kunna ha 12 avsnitt eller så, förutsatt att de tänker avsluta första spelet med sista avsnittet nästa vecka.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Ja denna serie är verkligen top tier, speciellt senaste avsnittet. Satan vad det krossade mitt hjärta och byggde upp det igen.
Och kan kraftigt rekommendera podcastsen om serien, där ett nytt avsnitt släpps efter varje nytt TV-avsnitt.
Det är Troy Baker som är hosten och vardera författare för tv-serien respektive spelet är med också och diskuterar deras olika viewpoints osv. Otroligt intressant.

Medlem

Troy Baker gjorde en bra insats även som "vanlig" skådis.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Troy Baker gjorde en bra insats även som "vanlig" skådis.

Håller med! Riktigt begåvad

Skrivet av BillyJoeBob:

Ja denna serie är verkligen top tier, speciellt senaste avsnittet. Satan vad det krossade mitt hjärta och byggde upp det igen.
Och kan kraftigt rekommendera podcastsen om serien, där ett nytt avsnitt släpps efter varje nytt TV-avsnitt.
Det är Troy Baker som är hosten och vardera författare för tv-serien respektive spelet är med också och diskuterar deras olika viewpoints osv. Otroligt intressant.

Brukar lyssna på en annan pod han kör och kollat en del förut på hans retrostream. Sjukt begåvad


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Inte spelat spelen men jäkligt bra serie, så pass bra att man börjat fundera på att spela det nu när det släpps på pc.
Men är det nån som vet om handlingen är exakt samma i spel och serie eller skiljer den sig på tillräckligt med punkter för att historien i spelet fortfarande är intresserat?

Medlem
Skrivet av Petrik:

Inte spelat spelen men jäkligt bra serie, så pass bra att man börjat fundera på att spela det nu när det släpps på pc.
Men är det nån som vet om handlingen är exakt samma i spel och serie eller skiljer den sig på tillräckligt med punkter för att historien i spelet fortfarande är intresserat?

Tycker det följer ganska bra men spelar du spelet du får du en större omfattning av det hela Otroligt bra spel

Geeks Gaming
Skrivet av Margy:

Troy Baker gjorde en bra insats även som "vanlig" skådis.

Jag blev positivt överraskad av hans insats. Har sett lite av hans skådespel för länge sedan och var inte imponerad men detta gjorde han bra

Medlem
Skrivet av Petrik:

Inte spelat spelen men jäkligt bra serie, så pass bra att man börjat fundera på att spela det nu när det släpps på pc.
Men är det nån som vet om handlingen är exakt samma i spel och serie eller skiljer den sig på tillräckligt med punkter för att historien i spelet fortfarande är intresserat?

Serien har mycket av dramat, men ganska lite av action. Som senaste avsnittet är väldigt komprimerad upplevelse från det att Joel blir skadad tills man tar "bossen" som är David. Actiondelen är spännande och bandesignen väldigt trevlig, så det är en vacker upplevelse att ta sig igenom spelet och då få en annan vinkel från serien. Tror man kommer uppskatta de skillnaderna lika mycket som man gör om man spelat spelet först.

De kompletterar varandra väldigt bra. Serien är i mångt och mycket bara ett smakprov av allt i spelet, där man belönas av att utforska lite mera för att bättre ha råd att uppgradera sina vapen, så spelet är ju verkligen ett spel medan serien bara plockar godbitar ur dramat. Även på Easy är det en utmaning att överleva och vissa partier är nästan som ett skräckspel.

Att dra en molotov på en klicker och se hans två polare springa in i brasan bara för att den låter är satisfying. Man belönas för att vara taktisk. Den känslan saknar serien helt, att själv uppleva världen är en av de största spelupplevelserna jag haft och har njutit av new game plus säkert fyra gånger, medans serien känns det som det räcker med en gång.

Sen är spelet plus DLC:n i sig bra mycket större än bara nio avsnitt och man saknar många bitar som man önskar serien haft med, så det finns tillräckligt med innehåll, även om en hel del nu kan kännas spoilat, men skillnaderna skapar nog en hel del överaskningar om man sett serien först.

Kan tillägga att jag är avis på de som får uppleva spelet för första gången, i bästa kvaliten dessutom. Själv köpte jag spelet på releasedagen till PS3.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag blev positivt överraskad av hans insats. Har sett lite av hans skådespel för länge sedan och var inte imponerad men detta gjorde han bra

Samma här. Har även alltid upplevt att hans ego är lite för stort för hans skor, men efter att ha hört alla avsnitt av TLOU-podcasten som han hostar tillsammans med skaparna av serien är jag villig att ändra min åsikt lite och inse att jag kanske varit lite för hård.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Serien är riktigt bra, det enda negativa är att det stundtals känns lite stressat. De skulle nog gott kunna ha 12 avsnitt eller så, förutsatt att de tänker avsluta första spelet med sista avsnittet nästa vecka.

Håller med om att det känns stressat. Hade också velat ha fler avsnitt. Älskade avsnitt 3 som var långt och tog tid på sig. Alla avsnitt kanske inte kan vara så långa, det var ju nästan som en film, men fler avsnitt hade verkligen varit välkommet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar