Den stora tråden om Diablo IV

Redaktör
Ponny
Den stora tråden om Diablo IV

Det börjar brännas. Helvetesbrännas, alltså. Releasen sker visserligen inte förrän 6 juni, men i mars är det dags för betatest av Diablo IV. Mitten (förköpare) alternativt slutet (allihop) av månaden är vad som gäller. Systemkraven är låga medan förväntningarna är desto högre. När FZ-läsarna röstade fram 2023 års mest efterlängtade spel var det ingen tvekan: Diablo IV fick drygt en fjärdedel av alla röster.

Med detta sagt är det hög tid att kicka igång stora tråden om Diablo IV där vi kan grotta ner oss i helvetet.

Vad: Diablo IV
Varför: Det är Diablo IV! 😈
När: 6 juni 2023
Till: Pc, Playstation (5, 4), Xbox (Series X|S, One)

Några trailers på det? Tack, gärna.

I skrivande stund återstår det mindre än tre månader till release. Lite av en svindlande tanke! Med ett svidande förbehåll: så länge det inte försenas. Konstigare saker har ju hänt. Det återstår att se vad som sker men en sak kan vi vara säkra på: Diablo IV har aldrig varit så nära som det är just i denna stund.

Mer om Diablo IV

Hands-on – Johan Lorentzon spelar Diablo IV, och han vill ha mer!
Diablo IV kommer "frekvent" byggas ut med expansioner, gratis-säsonger, betal-"Battle Pass"
FZ-läsarna har talat – Diablo IV är 2023 års mest efterlängtade
Systemkraven för Diablo 4:s öppna beta är riktigt låga
Blizzard har målat Diablo IV-reklam i... en gammal kyrka

Vilken klass väljer du när din Diablo IV-resa börjar?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Längtat efter diablo4 som den arpg nörd man ibland är. PoE har varit mitt goto sedan man slutade med diablo3 och nu har man höga förväntingar. Det skadar inte att polers hakar på och skall testa D4, alltid roligare med flera.

Det som oroar oss är betalmetoden battle-pass. Spelet är snordyrt att köpa in, får man verkligen hela spelet eller måste man abbonera på någon tjänst också? Kommer de som köper största edition + battlepass få försprång dvs pay2win?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Längtat efter diablo4 som den arpg nörd man ibland är. PoE har varit mitt goto sedan man slutade med diablo3 och nu har man höga förväntingar. Det skadar inte att polers hakar på och skall testa D4, alltid roligare med flera.

Det som oroar oss är betalmetoden battle-pass. Spelet är snordyrt att köpa in, får man verkligen hela spelet eller måste man abbonera på någon tjänst också? Kommer de som köper största edition + battlepass få försprång dvs pay2win?

Du behöver inte abonnera något. Alla season updates är gratis. Paid season pass är cosmetics grejer. Att köpa unlocks för pass låser inte upp exp boost som finns i gratis season pass. Exp boost är ett sätt att få folk att göra season quests etc för att lvla pass och få boost snabbare istället för att exempelvis hitta bästa tråkigaste grottan och göra den om och om igen etc.

Medlem

Jag tänkte testa betan på Xbox Series X.
Jag har bara spelat Diablo på PC, men äger inte längre någon. Mig veterligen är Diablo 3 välsmort på konsoler, så jag hoppas det flyter på fint.

Har dock inga som helst förväntningar. Är det inget vidare, så kanske PoE2 blir kalas.

Rogue verkar mest lockande!

Medlem

Har en speltorka just nu, så är lite extra sugen på att få testa. Blir dock retsamt om betan bra om man har så lång väntan till release med.

Sen är det frågan om klass. Allt verkar lite mer invecklat nu? Känns som det blir mycket att hålla reda på. Men det lutar åt Rouge. Alltid valt bow före närstrid i liknande spel. Men sen verkar ju alltid Necro rätt nice. Vi får se.

Medlem

Mycket hypad för D4! För första gången någonsin ska jag lira på konsol (ps5) då jag sitter vid en dator i jobbet fem dagar i veckan så är det nu för tiden skönt att greppa en handkontroll istället för en datormus på kvällarna. Får väl se hur det går, kanske inte klarar av bryta vanan av att spela Diablo på PC hehe. När det kommer till val av klass så är det enkelt, barbar hela vägen. Allt annat är för de som gillar att mesa runt på avstånd

Avstängd

Oj vad ni kommer bli besvikna när blizzard visar att detta är Immortal 2.0 pay 2 win..

Medlem
Skrivet av Levi:

Oj vad ni kommer bli besvikna när blizzard visar att detta är Immortal 2.0 pay 2 win..

ja eller så kan man ge det en chans och sluta klaga på att det är ett kosmetiskt BP? Finns inget som pekar på att det här kommer bli immortal 2.0 eller pay2win?

Medlem

Lika delar hype som skeptisk. Blizzard har bränt mycket förtroende. Men det ser ganska trevligt ut måste jag säga.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Huh, det har inte funnits någon Diablo 4-tråd förens nu?

Medlem

Sorceress. Alltid.

Ska bli riktigt nice. Hoppas stämningen från ettan och tvåan gör sig mer påmind den här gången. Även om jag älskar trean så saknar jag det mer mörka. Fyran har mycket att leva upp till efter fantastiska Path of Exile dessutom.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Zidious G:

Huh, det har inte funnits någon Diablo 4-tråd förens nu?

Nope. Låt oss därför göra extra mycket tråd av denna tråd! 😤


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Mitt 15-åriga jag skulle sagt: warrior (eller ja, barbarian översatt till Diablo IV?). 39-åriga jag drar åt rogue. Pilbåge är my thang.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag är sugen på betan men lite kluven. Gillar inte preorder överlag, men å andra sidan vill jag nog spela diablo 4 på release hur som.

Jag funderar som så att det kanske är bra att få tillgång till den tidiga beta-helgen, då det lär vara en överhängande risk för så mycket serverstrul under den öppna helgen att man knappt lyckas spela? (Vem minns inte diablo 3 release?).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Mitt 15-åriga jag skulle sagt: warrior (eller ja, barbarian översatt till Diablo IV?). 39-åriga jag drar åt rogue. Pilbåge är my thang.

39 ?!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

Japp! Big 4.0 om tre månader.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det blir rogue för hela slanten, körde demon hunter som första i D3. Pilbåge är mitt go-to vapen i alla lägen.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Japp! Big 4.0 om tre månader.

Vet inte varför jag trodde du var min ålder. Men då får vi fira en härlig bamseponny då!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vet vi något mer om tangentbord och mus till PS5?
Har ingen dator just nu som klarar av spelet, och vill inte spela med handkontroll... :/

Medlem

Jag är en simpel människa när det kommer till mitt Diablo-spelande:
D2R=Barbar, D3=Barbar, Har startat en necromancer i både D2 & D3 men denne stackare har alltid glömts av...
SÅ, det blir Barbar i fyran också.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Rogue får bli först ut den 17/3.
Sedan de andra två klasserna och efterföljande helg tar jag mig en titt på necron och druiden.
Tror man får en hyfsad koll på vilken man vill dra upp först för farming av endgame till de andra rätt fort.

Tiden från release till Laddersäsong 1 blir förfining av processer och diverse metor innan spelet kan börja på allvar iom säsongsstart.

Medlem
Skrivet av Levi:

Oj vad ni kommer bli besvikna när blizzard visar att detta är Immortal 2.0 pay 2 win..

Gillar du att döda andras entusiasm?

Medlem

Är lite sugen på att avvika från den sedvanliga vägen denna gång, kanske testa någon helt annan klass än den jag brukar köra. Har mitt sikte inställt på rouge

Brukar annars gilla att spela barbarian eller tank-aktig karaktär. Blev också sugen på att installera tillbaka D2R men har för många andra spel redan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ojj, har bara spelat D3 och där blev det en munk som main.
Ska känna av lite i betan och se, men lutar mot druid/rogue


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Alldrig spelat ett Diablo spel. Ska ta och testa ett demo på det så får vi se vad man tycker.

Medlem
Skrivet av Levi:

Oj vad ni kommer bli besvikna när blizzard visar att detta är Immortal 2.0 pay 2 win..

ja min reservation är stor när det gäller att hypa över spelet för vi har inte sätt vad för mikrotransaktioner det finns än.

Medlem

Kommer köra Necromancer som main.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Varför finns det ingen karaktär som kör med båge/armborst? Kan Rogue göra det? Hade velat haft en dedikerad klass dock 🤨


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Lutar åt Druid men Necro lockar i skuggorna också.
Bara inte druiden visar sig vara alltför likt den i D2. ;o


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av DieZe:

ja eller så kan man ge det en chans och sluta klaga på att det är ett kosmetiskt BP? Finns inget som pekar på att det här kommer bli immortal 2.0 eller pay2win?

Ingenting som pekar på att det blir lika genomuselt som deras senaste två släpp? Ok. Men visst, de har ju "sagt" att man inte ska kunna köpa sig fördelar...precis som inför releasen av Immortal. Ah, mitt minne är så svagt, jag glömde ju att de gick ut offentligt och bad om ursäkt för hånet mot sina konsumenter som de släppte sist.

Blizzard apologize to their customers and community for the release of Diablo: Immortal

Med det sagt så kommer jag självfallet att spela betan...spelet i sig kommer antagligen att vara grymt. Det jag undrar över är ifall de kommer hålla på att fladdra med massa coola saker i BP hela tiden tills man tröttnar på att spela spelet.

Skriv svar