Gears of War 4 kunde ha blivit ett FPS-spel

Robot
Gears of War 4 kunde ha blivit ett FPS-spel

Enligt CliffyB hade hans Gears of War 4 en annan vision .

#Cliff-Blezinski, #Gears-of-war-4

Medlem

Synd att han inte fick som han ville. Gillar Cliffy B och hans vision lät cool.

Skribent
Skrivet av Bro Exotic:

Synd att han inte fick som han ville. Gillar Cliffy B och hans vision lät cool.

Ja hade varit ett bra läge efter trilogin att testa nya saker.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nej, tack. Tur att det inte blev så.

Avstängd

Då kan man göra en spinoff, ser inte grejen med att byta genre i en uppföljare. Gears Tactics är inte Gears 6 liksom.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Då kan man göra en spinoff, ser inte grejen med att byta genre i en uppföljare. Gears Tactics är inte Gears 6 liksom.

Tell that to Resident Evil, löste sig bra för dem tycker jag. P.T. var även på väg att göra ett byte för Silent Hill som verkade bli nice.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Tell that to Resident Evil, löste sig bra för dem tycker jag. P.T. var även på väg att göra ett byte för Silent Hill som verkade bli nice.

meh det enda bra resident evil som kommit ut på senaste tiden är 2an

och det är fine att slänga alla gamla fans åt sidan men då är det inte längre samma sak.

Medlem

Hade kanske fungerat om dom som gjorde som i Deus Ex att man hamnar i tredjeperson när man tar skydd., men vet inte om det hade gjort spelet bättre. Skräck låter mer intressant.

Skribent
Skrivet av pippen1001:

meh det enda bra resident evil som kommit ut på senaste tiden är 2an

och det är fine att slänga alla gamla fans åt sidan men då är det inte längre samma sak.

Men nu bytte ju RE4 helt stil från gamla spelen som sen remaken av 2an tog efter. Så den förändringen verkar du ju vara ok med alla fall

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Väldigt glad över att det inte blev så, jag gillar verkligen serien och är lite oroad över att vi inte hört något på länge nu. Gillade verkligen hur de utvecklade serien i femman.

Medlem

Och 5an fick inte "Of War" av vilken anledning?

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Gillade Gears Tactics, men i övrigt så kan man väl säga att spelserien är rätt död efter trilogin, som också blev lite långrandig i tredje delen. Helt klart att Gears of War var i radikalt behov av förnyelse efter Gears 3, men det blev mer av samma men bara sämre, utan fingertoppskänsla.

Skulle inte vilja se serien som FPS heller, men gärna nått helt nytt och fräscht som anspelar lite på just Gears Tactics. Tänker mig en västerländsk, mörkare våldsversion av nått i stil med Valkyria Chronicles.

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men nu bytte ju RE4 helt stil från gamla spelen som sen remaken av 2an tog efter. Så den förändringen verkar du ju vara ok med alla fall

Precis, Resident Evil har gått igenom flera ändringar genom åren, så jag tror ändå på cliffyb.

Tänker även på sjuan som bytte till första person

Medlem

Jag föredrar 3e person, så jag är nöjd med att MS valde det.

signatur

I drank what?

Medlem

Jag tappade Gears efter trilogin men älskade verkligen 1, 2 & 3! Fantastiskt att spela multiplayer på, hade många fina minnen.

Jag har tänkt att jag ska hitta tillbaka via femman och tactics. Får se om jag gör det.

1
Skriv svar