Blizzard har inga planer på att inkludera Diablo IV i Game Pass

Robot
Blizzard har inga planer på att inkludera Diablo IV i Game Pass
Medlem

Microsoft skulle förmodligen behövt punga ut med en extrem summa pengar för att detta ens skulle vara rimligt.

Medlem

Och då gör det ju uppköp av andra lite mer komplicerat. Kommer CoD vara på gamepass? Antagligen inte...

Medlem

Räknar dock iskallt med att det hamnar där om uppköpet går igenom, men det kan ju dröja ett tag oavsett så för mig är det värt att förboka ändå.

Medlem

Notera att han skriver att dom inte har några planer för det. Men går köpet igenom är det inte längre dom som bestämmer det utan MS. Med tanke på att GP är fokus för MS och dom vill försätta utveckla tjänsten så tror jag om köpet går igenom så släpps det på GP.

Medlem

Förståeligt. Populärt IP. De lär tjäna mer på att sälja det. Däremot kanske det kan komma till tjänsterna efter något år eller två?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör

Att inte lägga spel på GP skulle vara en prestigeförlust för Microsoft. Att alla egna titlar hamnar där är ju ett tungt säljargument för tjänsten.


signatur
Medlem

Detta känns ju ganska uppenbart.
Blizzard har inga planer att lägga in det på Game Pass.
De är ju inte en del av Microsoft koncernen.
När det väl blir det är någon annan som bestämmer och Microsoft har helt klart planer på att lägga det på Game Pass.
Samma sak gäller säkert WoW och annat... Fast där kommer månadskostnaden troligtvis bestå.

Medlem
Skrivet av Striva:

Microsoft skulle förmodligen behövt punga ut med en extrem summa pengar för att detta ens skulle vara rimligt.

Jag tycker att 69 miljarder dollar räknas som en "extrem summa pengar".

Medlem

Kommer garanterat till Gamepass så fort Activision Blizzard affären går igenom 😎

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Att inte lägga spel på GP skulle vara en prestigeförlust för Microsoft. Att alla egna titlar hamnar där är ju ett tungt säljargument för tjänsten.

Då lär det inte komma många spel på tjänsten om deras egna titlar hamnar där
Och Diablo blir väl deras egen titel om uppköpet blir av. Precis som med Bethesdas spel? Vad är skillnaden? Dom släpper ju alla sina spel till gamepass, varför är det skillnad med blizzard spel?

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Jag tycker att 69 miljarder dollar räknas som en "extrem summa pengar".

Är ju inte bara Diablo dom köper för den summan................


signatur

Spela spel är kul ibland.

Redaktör
Skrivet av robbis:

Då lär det inte komma många spel på tjänsten om deras egna titlar hamnar där
Och Diablo blir väl deras egen titel om uppköpet blir av. Precis som med Bethesdas spel? Vad är skillnaden? Dom släpper ju alla sina spel till gamepass, varför är det skillnad med blizzard spel?

Jag förstår inte? Alla deras egna titlar hamnar ju där, och massor av tredjepartstitlar också. Ja, både Dibbe och CoD lär hamna där om köpet går igenom, allt annat vore en grov prestigeförlust för GP.


signatur
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Räknar dock iskallt med att det hamnar där om uppköpet går igenom, men det kan ju dröja ett tag oavsett så för mig är det värt att förboka ändå.

Det är aldrig värt att förboka

Medlem
Skrivet av jamorro:

Det är aldrig värt att förboka

Det tycker jag, förbokar alla spel jag vet att jag vill köpa dag 1.

Medlem

Som folk antyder här så är uttalandet förmodligen i kontext av nuläget, dvs ingen affär som gått igenom.
Om affären går igenom så ser jag inte vad Blizzard kan ha att säga emot ett sådant beslut.

Med det sagt så vet Blizzard att spelet kommer sälja så in i helvete (höhö), så kortsiktigt ekonomiskt skulle dom säkert förlora massa pengar på det, skulle lätt tippa att det säljer över 10m kopior ganska snabbt, och det har en ganska barsk prislapp också, där förmodligen väldigt många lägger 200kr extra för att få starta 4 dagar före alla som köper standard...

Medlem

Rättelse. De har inga planer... Än.

Avstängd

D4 låter som ett perfekt spel för game pass. Battle pass och ingame shop. Ett perfekt F2P spel. Men ändå ska dom ta 700 kr för det? Vet inte vad för sjuka individer som betalar det, speciellt dom som vill spela en tidigare beta. Det är en absurd värld.

Medlem
Skrivet av fejksson:

D4 låter som ett perfekt spel för game pass. Battle pass och ingame shop. Ett perfekt F2P spel. Men ändå ska dom ta 700 kr för det? Vet inte vad för sjuka individer som betalar det, speciellt dom som vill spela en tidigare beta. Det är en absurd värld.

Ptja, om det hade varit F2P hade det garanterat varit en massa xp-boosts och liknande p2w-saker i premium-battle passet och shoppen. Nu finns det enbart extra kosmetiska saker där för de som gillar sånt, jag betalar GÄRNA för spelet men kommer inte lägga en krona på shop eller battle-pass. Inga som helst problem att bara skippa det om man inte vill ha det.

Medlem
Skrivet av jamorro:

Det är aldrig värt att förboka

Förstår inte skillnaden på om jag köper ett spel en dag innan release för att ha det nedladdat på releasedagen eller om jag köper det en dag efter release. Dom får ju lika mycket pengar av mig.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Förstår inte skillnaden på om jag köper ett spel en dag innan release för att ha det nedladdat på releasedagen eller om jag köper det en dag efter release. Dom får ju lika mycket pengar av mig.

Processen är väl den att om tillräckligt många förbokar, så kan utvecklaren känna att det är ok att släppa ett ofärdigt spel och sedan patcha upp det över flertalet månader. Det är väl det man sett med många spel som varit ganska ospelbara vid release, för att senare få mer och mer kärlek.

Därav, förboka aldrig. Ge dom inte pengar förrän de påvisat att de har ett färdigt och bra spel att släppa.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Rättelse. De har inga planer... Än.

Vadå än? Activision kommer inte lägga ut det på GP, varför skulle dom? Activision är ett börsnoterat företag, precis som MS, och deras ENDA syfte är att producera så mycket dollar som möjligt till aktieägarna.

Sen vad MS gör när och om affären går genom är en annan femma.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Processen är väl den att om tillräckligt många förbokar, så kan utvecklaren känna att det är ok att släppa ett ofärdigt spel och sedan patcha upp det över flertalet månader. Det är väl det man sett med många spel som varit ganska ospelbara vid release, för att senare få mer och mer kärlek.

Därav, förboka aldrig. Ge dom inte pengar förrän de påvisat att de har ett färdigt och bra spel att släppa.

Att förespråka att vänta tills de patchat bort buggar osv kan jag förstå, men den här anti-förköpshetsen köper jag inte. Exempelvis kan det inte göra någon som helst skillnad att förboka när ett spel gått guld eller köpa på releasedagen. Däremot kan det såklart skicka ett budskap om många väntar med att köpa tills ett spel är patchat och stabilt. Ett spel som Diablo 4 skulle jag personligen aldrig klara av att vänta flera månader med att spela, jag har väntat i aldeles för många år redan. Därav vet jag att jag skulle köpa den på releasedagen oavsett om det är buggigt eller har serverstrul osv, så då kan jag lika gärna förboka. Jag tycker det är bra att alla gör som de vill och att rösta med plånboken är väl det bästa sättet, men jag ogillar den här hetsen om att inte förboka och försök att påtvinga andra sina egna åsikter.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Vadå än? Activision kommer inte lägga ut det på GP, varför skulle dom? Activision är ett börsnoterat företag, precis som MS, och deras ENDA syfte är att producera så mycket dollar som möjligt till aktieägarna.

Sen vad MS gör när och om affären går genom är en annan femma.

Varav... "Än". Dagar till veckor efter att affären gått igenom kommer det komma "jo vi hade alltid planer på att lägga det i Xbox Game Pass och PC Game Pass".

Medlem

Kast!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Blir nog andra bullar om affären går igenom

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det tycker jag, förbokar alla spel jag vet att jag vill köpa dag 1.

Jag har också förhandsbokat. Skönt att ha det installerat och klart innan release. Beta nu till helgen!

Medlem
Skrivet av jamorro:

Det är aldrig värt att förboka

Helt enig. Helt dumt faktiskt.

Förbokar man så bör man inte ha rätt till refunds.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

eld
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Varav... "Än". Dagar till veckor efter att affären gått igenom kommer det komma "jo vi hade alltid planer på att lägga det i Xbox Game Pass och PC Game Pass".

Det finns väl inga av blizzards spel på gamepass, så uttalandet är inte så konstigt.

Dock så innebär ett potentiellt uppköp att spelet absolut kommer komma till gamepass då microsoft alltid sagt att alla deras spel hamnar på gamepass.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Processen är väl den att om tillräckligt många förbokar, så kan utvecklaren känna att det är ok att släppa ett ofärdigt spel och sedan patcha upp det över flertalet månader. Det är väl det man sett med många spel som varit ganska ospelbara vid release, för att senare få mer och mer kärlek.

Därav, förboka aldrig. Ge dom inte pengar förrän de påvisat att de har ett färdigt och bra spel att släppa.

Jag tänker att det är mer dom som förbokar så fort ett spel utannonseras. Jag brukar kolla gameplay videos och recensioner innan och känns det som ett bra släpp förbokar jag. Men aldrig mer än några dagar innan release.

Och om en studio inte tillåter att recensioner publiceras förrän efter release skulle jag aldrig förboka för då är det förmodligen ett dåligt spel.


signatur

PSN: OAKTHYR

123
Skriv svar