Allt om Diablo IV-betan!

Moderator | Testpilot
Skrivet av BrokenCow:

Är det bara jag som är lite halv besviken på grafiken under själva gameplayet?

Tyckte det såg fantastiskt ut rakt igenom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tyckte det såg fantastiskt ut rakt igenom.

Körde mitt spel på Medium (hade lite små lagg på High), och såg ändå helt okej ut. Så jag vet inte vad föregående skribent kör för potatisgrafik.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Väldigt roligt so far, imponerad av att de fått storyn att kännas som om någonting man bryr sig om.

Medlem

Jag är riktigt positiv hittills. Hann väl spela kanske 3 timmar igår med en kompis (jag på xbox, han på pc). Lite buggigt med inbjudning till party, typiskt betafasoner. Skön känsla i spelet dock, världen känns stor med mycket innehåll och chain lightning är fantastiskt. Blev utslängd två gånger och fick sitta i kö för att komma tillbaka in första gången (gav upp efter andra), men servrarna och allt sånt är ju uttalat en av de saker de vill testa och utvärdera så inget konstigt med det. Förväntar mig dock ändå kaos vid släppet, det blir ju typ som en ddos-attack när alla ska logga in samtidigt 😅 Jag ska försöka hinna spela upp min Sorc till 20 och sen hoppas jag hinna testa de andra klasserna lite. Dock rätt uppbokad i helgen så får se om det hinns. Men summerat: riktigt positiv och taggad av det jag hann uppleva igår! 🥳

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Haha, så kul att läsa om folk som antingen glömt eller inte upplevde D3 lanseringen. Herregud, det är samma visa varje gång.

Det är ju inte riktigt en ursäkt för att "den lilla indieaktören" ActivisionBlizzard inte ska lyckas lösa en mer välfungerande backend. Trots många år och mååånga erfarenheter som borde gett dem mer erfarenhet än så gott som någon annan aktör i branschen, utöver en budget som borde räcka till.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Kul att folk betalat för early access, ingen kan logga in det jag såg lite på facebook... väl investerade pengar xd

Skrivet av Cyberz:

eller hur. förbokade bara för att testa nu. det är ok om det är buggar. fan ok om skiten är ospelbart.
men att få 111min i kö då kan de fan....
De annonserar det i försäljningen ändå då ska man åtminstonde kunna starta spelet.

Ni fattar att detta inte är early access, utan betan va? Kommer ju en beta nästa helg som vem som får testa

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det är ju inte riktigt en ursäkt för att "den lilla indieaktören" ActivisionBlizzard inte ska lyckas lösa en mer välfungerande backend. Trots många år och mååånga erfarenheter som borde gett dem mer erfarenhet än så gott som någon annan aktör i branschen, utöver en budget som borde räcka till.

Marknadsföringsmässigt finns det en poäng att kunna gå ut att säga att efterfrågan på spelets early access "Vida översteg deras vildaste förväntningar" eller liknande PR språk. Enda orsaken att Early Access finns är att driva sales. Det här med att testa servrarna kan göras inhouse på bättre sätt idag. Samma med spelets open beta. Det är marknadsföring som driver även den. Det finns inget i utvecklingen som kräver en open beta idag.

Medlem

Så.. ett mmorpg betatest där typ en miljon spelare försöker logga in samtidigt och blir sura när dom inte kan testa spelet. Det är ju det ni gör när ni belastar deras servrar! Det är ju alltid så här och troligtvis samma på releaseday, det är bara att chilla och vänta tills trycket lägger sig.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jo, men såklart väldigt tråkigt om man tex ska spela lite snabbt med en vän eller sambo. Om de också måste ha eget konto.

Du kan nog köra Coop utan att de har egen konto.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Marknadsföringsmässigt finns det en poäng att kunna gå ut att säga att efterfrågan på spelets early access "Vida översteg deras vildaste förväntningar" eller liknande PR språk. Enda orsaken att Early Access finns är att driva sales. Det här med att testa servrarna kan göras inhouse på bättre sätt idag. Samma med spelets open beta. Det är marknadsföring som driver även den. Det finns inget i utvecklingen som kräver en open beta idag.

Nej, det håller jag helt och fullt med om, det var länge sedan en "beta" faktiskt var en beta i ordets mer traditionella bemärkelse - men jag frågar mig själv om det är värt det. Den bittra eftersmaken att stå i kö som många spelare lär ha fått, vägs den upp av hypemaskinen från företaget som säger något i stil med "titta vad många som vill spela"?

Hur mycket förtroende får potentiella kunder för deras spel om de inte ens klarar av att hantera en begränsad spelarbas kontra en fullskalig release?

Well, det är ju Blizzard och det är ju Diablo, folk lär väl köpa oavsett.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tycker att själva gameplay, environment, audio är fantastiskt, älskar det, men det FRUKTANSVÄRDA UI't får mig att tänka om varje gång. Det känns som ett billigt mobilspel. Dom enorma textrutorna med 150px padding, ingen transparent map overlay, den hemska fonten, chatten på högersidan som blir 100% blockerad av din Character screen. Gud va hemskt det ser ut.

Vet att det är beta och hade hoppats på att detta kommer att ändras, men vet själv att jag aldrig har jobbat på ett project där UI har fått en complete overhaul några veckor innan submission.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Nej, det håller jag helt och fullt med om, det var länge sedan en "beta" faktiskt var en beta i ordets mer traditionella bemärkelse - men jag frågar mig själv om det är värt det. Den bittra eftersmaken att stå i kö som många spelare lär ha fått, vägs den upp av hypemaskinen från företaget som säger något i stil med "titta vad många som vill spela"?

Hur mycket förtroende får potentiella kunder för deras spel om de inte ens klarar av att hantera en begränsad spelarbas kontra en fullskalig release?

Well, det är ju Blizzard och det är ju Diablo, folk lär väl köpa oavsett.

Tror själv att mycket ligger i din sista mening där De vet att deras IP säljer så det badwill som eventuellt kommer från köer kommer blåsa över fort. Få kommer helt skita i Diablo 4 vid release för att det köar under beta tiden. De kommer ha dragit in massiva mängder extra kosing på Early Access på grund av alla oss nyttiga idioter

Sedan är det lite mänsklig natur också. Vi vet bättre, att det alltid är så här vid early access/open beta men trots det så kommer jag sitta och svära över köer lika mycket nästa vecka när Necromancer blir spelbart

Blir värre för blizzard on det är så här på release dagen i Juni. Man kan komma undan med att man inte vill betala för servercycles för en begränsad marknadsföringsbeta, men på releasedagen så förväntar sig alla att de pungat ut för den servertid som behövs för att svälja efterfrågan. Funkar det inte då så kommer det bli rubriker

Medlem

Har spelat ett par timmar. Känt lite på Rogue som kändes helt OK och Sorcerer som kändes riktigt bra. Spelade via Share Play så kan vara att grafiken inte var vad den kommer att vara när jag lirar det på min egen konsol, men det såg kanon ut och diggade verkligen de mörka och mättade färgerna.

Storyn högg tag direkt tack vare bra sekvenser och skådespeleri, scenen i kyrkan var riktigt grym. Älskade också scenen där man blir släpad på en vagn, så jäkla stämningsfullt. Witcher 3 + Dark Souls vibbar.

Det var jäkligt kul att gå runt i den stora sammanhängande världen och hoppa in i random events tillsammans med andra spelare. Och mysigt att gå runt i staden också med andra spelare. MMO-känsla.

Till skillnad från D3 så var det intressant och givande att prata med NPC:er.

Längtar till att få spela mer nästa helg och är nu helt säker på att detta kommer att bli asbra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Så tog en rogue till lvl 25 och klara av alla quest.

Skulle bara spela någon timme för att få en känsla av spelet men kunde inte sluta

Det var bättre än jag någonsin kunde drömt om. Helt klart än så länge det bästa diablo och arpg spelet som någonsin har gjorts!
Jag älskade hur rått och mörkt de har gjort alltiing. De pricka verkligen in den hemska känsla av helvete på jorden.

Grafiken är fantastik på min oled ultrawide.
Animationer är som alltid perfekta från blizzard och inget kommer ens i närheten
Varenda sak man gjorde kändes rätt, när det droppa saker hördes det och kändes rätt, när man plocka upp saker och klicka på saker var det perfekt känsla.

Älskar alla nya sätt att bygga sina items och varenda legendary jag fick var wow och gjorde stor skillnad på hur man spela eller hur dina skills fungera. Sen att man kan ta ut de legendary effekterna och flytta dom till andra items var underbart
All crafting var enkel och bra gjord

Jag har inte en enda negativ sak att säga. 10/10 och om endgamet är lika bra så kommer jag nog sänka mest tid i denna diablo än jag någonsin gjort i de förra.

Längtar till release!!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag är riktigt positiv hittills. Hann väl spela kanske 3 timmar igår med en kompis (jag på xbox, han på pc). Lite buggigt med inbjudning till party, typiskt betafasoner. Skön känsla i spelet dock, världen känns stor med mycket innehåll och chain lightning är fantastiskt. 🥳

Hur kan jag spela med chain ligtning? Vilka klasser kan ha den förmågan? Bara sorcerer lr?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur kan jag spela med chain ligtning? Vilka klasser kan ha den förmågan? Bara sorcerer lr?

Yes, Sorc. Lekte med chsin lightning, hydras och blizzard. Riktigt roligt har jag haft när jag spelat

Medlem

Vid vilken tid kommer första spawnen på världsbossen? och vart hittar jag den?

positivt överraskad såhär långt, kört rogue med båge, har dock inte riktigt lyckats få till en build med skillls som känns mjukt/bekvämt


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Hörrni, nu nära 24 timmar senare, hur lång e väntetiden för o få spela?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hörrni, nu nära 24 timmar senare, hur lång e väntetiden för o få spela?

Typ 1min, har kommit in direkt hela dagen, startat om spelet säkert 5-6 gånger. Funkar bra här iaf 👍

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Typ 1min, har kommit in direkt hela dagen, startat om spelet säkert 5-6 gånger. Funkar bra här iaf 👍

Fan vad bra, för trots viss tvekan betalade jag nyss 70 euro och började ladda ner.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Fan vad bra, för trots viss tvekan betalade jag nyss 70 euro och började ladda ner.

Japp, vi får hoppas det håller i sig hela kvällen.

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Japp, vi får hoppas det håller i sig hela kvällen.

Ja, verkligen. I annat fall har du ju lurat mig?


signatur

Memento Mori

Medlem

För er som kört det på konsol hur väl fungerar det? Tyckte föregångaren fungerade bra.

Medlem
Skrivet av Govein:

Du kan nog köra Coop utan att de har egen konto.

Tror du? Hoppas det.

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Ni fattar att detta inte är early access, utan betan va? Kommer ju en beta nästa helg som vem som får testa

vi fattar. och det är en beta som de "säljer" med förbokningen.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

vi fattar. och det är en beta som de "säljer" med förbokningen.

Ja, och det är väl inget fel med det?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

vi fattar. och det är en beta som de "säljer" med förbokningen.

Man köper spelet.

Beta Access är en BONUS! Och precis som alla andra betor, från alla andra utvecklare, så ges ingen garanti för att betan kommer fungera "felfritt". Just för att det är... BETA!

Om du har problem med spelet när den är fullversion, så är vi inne på en helt annan grej. Då har man rätt att kräva vissa saker från utvecklaren. Men om det strular sig med Betan, så är det för att det SKA strula sig med beta. Så att de löser problemen och förhoppningsvis slipper liknande problem när spelet släpps.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Ja får skriva jag också. Jag köpte endast en Betanyckel för att testa. Första timmarna så var det en väldans väntan och Couch Coop fungerade tyvärr inte då det var någon Dold kö för andra spelaren.
Jag spelade tills jag kom till den stora staden och där tog det stopp då jag inte kom in då jag studsade tillbaka hela tiden. Dock var klockan typ 23 då.
Lördag och söndag har jag och Sambon kört en hel del utan kötid och extremt lite buggar må ja säga. Allt har flytit på bra, storyn är kanon, grafiken och omgivningen tillsammans med musiken gör det helt fantastiskt ! Vi körde tills typ Level 20 innan vi stängde ner för helgen.
Vi har kört på PS5 och är helnöjd med denna Betatest och ser fram emot nästa helg

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tror du? Hoppas det.

Skrivet av s_o_n_y:

Ja får skriva jag också. Jag köpte endast en Betanyckel för att testa. Första timmarna så var det en väldans väntan och Couch Coop fungerade tyvärr inte då det var någon Dold kö för andra spelaren.
Jag spelade tills jag kom till den stora staden och där tog det stopp då jag inte kom in då jag studsade tillbaka hela tiden. Dock var klockan typ 23 då.
Lördag och söndag har jag och Sambon kört en hel del utan kötid och extremt lite buggar må ja säga. Allt har flytit på bra, storyn är kanon, grafiken och omgivningen tillsammans med musiken gör det helt fantastiskt ! Vi körde tills typ Level 20 innan vi stängde ner för helgen.
Vi har kört på PS5 och är helnöjd med denna Betatest och ser fram emot nästa helg

Körde ni couch Coop på ett bnet konto eller loggade ni in på två? Killen jag citerar ovan är nyfiken på det. Fungerar det med bara en profil?

Medlem
Skrivet av Govein:

Körde ni couch Coop på ett bnet konto eller loggade ni in på två? Killen jag citerar ovan är nyfiken på det. Fungerar det med bara en profil?

Vi har varsin profil på Playstation med deras policy, sen måste man skapa varsitt Battle.net konto som sedan länkas med PS profilen. Vi hade dessa sen innan då vi testade lite snabbt Diablo Immortal men hoppade snabbt tillbaka till D2 och D3.

Skriv svar