Allt om Diablo IV-betan!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Nu är jag ingen dungeon-crawler expert. Så måste fråga: Finns det något dolt knep för att röra sig effektivt?
När jag försöker undvika boss-effekter, projektiler och sånt så är det ofta jag råkar klicka på en annan fiende, en kista eller nåt annat interaktivt.
Då springer min karaktär för det första inte dit min pekare är, och för det andra så "fastnar" karaktären framför objektet och så tar jag extra skada innan jag inser det. Detta är typ enda anledningen till att bossar är svåra.
Minns att jag hade problem med detta i både D3 och Grim Dawn.

Du får ändra dina keybindings, just nu har du move, primary attack, interact bundet till musknappen (om du kör på PC). Tyvärr så är inte D4 bra för PC i nuvarande skick då du inte kan ha både move och att interagera och plocka upp saker bundet till en och samma knapp som man tycker borde gå. Så man får antingen binda allt till enskilda keys eller gilla läget och ha attack där också, det innebär ju att om du klickar på en fiende så attackerar du den istället för att flytta dig, vilket ju leder till att ens gubbe stannar och man inte kommer bort från den där attacken man försökte komma bort från.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Man kan skippa cut scenes. Finns däremot en bugg på pc tydligen, tabba ut och in igen så ska du kunna skippa dem.

Tack.

Synd att man inte visste det innan
Var sååå segt emellanåt.

Medlem

Min Barbarian var så jävla svag men insåg att jag levlat helt fel. Tur att man får göra om poängen för en liten peng. Jävlar vilken skillnad det blev

Medlem

Körde lite med necro. En legendary item kan göra så mycket


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Spelade 45min på series x och körde sorcerer. Var förvånad över hur kul de var. Trycker bort alla cutscenes o dialog för de känns inte som en prioritet..

Får se om jag köper detta dock.. har jag ingen o spela med blir de nog inget köp

Medlem

Har nog loggat 10-12 timmar , lite osäker kanske mer för jag är nog rätt kass. Men fick upp min assassin till lvl 20.

Hade bara kötid i fredags ca 30 min senare var de aldrig mer än 2-3 min och kom nog in direkt de flesta gångerna.

Spelet var bra men inte 700kr bra , det var snyggt, bra ljud och bra känsla. Men känns inte som något nytt.

Så är osäker om jag köper det vid release. Tyckte många story event kändes lite kasst, följa med någon karaktär här och där kändes verkligen inte AAA spel 2023.

Detta är väl mer hur man tycker diablo 3 borde ha varit både spelmässigt och grafiskt. Känns lite daterat redan nu, men är väl som vanligt med blizzard. Grafiken kommer i andrahand men spelkänslan brukar va grym.

Medlem

Hann precis köra igenom main storyn och nå lvl 25 som necro. Hade riktigt kul, det blir ett köp! Intr så förvånande kanske, med 1000+ timmar d1, d2 och d3 i bagaget.

Medlem

Körde igenom 4an och efter det 2an. Tycker 4an är bättre på flera punkter.
Tycker dock VS-genren är mer modern och bättre. Tänker på spel som Brutato och Vampire Survivors där man Levlar mycket snabbare. Känns mer fräscht känner jag.

Inaktiv
Skrivet av Troll1:

Hann precis

Vi har väl till 21 ikväll på oss?

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Vi har väl till 21 ikväll på oss?

Det stämmer säkert! Det är min personliga speltid som är begränsad.

Redaktör
Skrivet av anon_79617:

Vi har väl till 21 ikväll på oss?

Den stänger kl 20 (om jag fattat tiderna rätt).

Edit: nej, kl 21 stänger den. Vi har ju också bytt till sommartid.


signatur
Skriv svar