Total War: Warhammer III får DLC:t Forge of the Chaos Dwarfs

Robot
Total War: Warhammer III får DLC:t Forge of the Chaos Dwarfs
Medlem

Åh önskar jag tyckte det här spelet var kul!
Har försökt spela det så många gånger men suger på det och fastnar aldrig 😩
Älskar Warhammer

Medlem
Skrivet av Athretil:

Åh önskar jag tyckte det här spelet var kul!
Har försökt spela det så många gånger men suger på det och fastnar aldrig 😩
Älskar Warhammer

Samma för mig, är helt enkelt för dålig för den här typen av spel.
Allt känns för avancerat, kontroller, kamera mm.
Men det är riktigt snyggt och man vill ju bara lira när man ser alla factions osv.

"Jag är för dålig för att kasta sten"

Medlem

ÅÅÅHH KAOSIGA DVÄRGAR Fan vad jag kommer lira de, hoppas enbart de är roliga, hade hoppats på att se mer av deras rooster och speciella vinklar på deras uppdrag iofs.

Medlem

Som jag förstått är det inte bara "dwarfs" i roostern? Tycker mig läsa goblins och dylikt är med.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Athretil:

Har försökt spela det så många gånger men suger på det och fastnar aldrig 😩
Älskar Warhammer

Skrivet av insilence:

Allt känns för avancerat, kontroller, kamera mm. Men det är riktigt snyggt och man vill ju bara lira när man ser alla factions osv.

Förstår ert perspektiv och känner det samma inför t.ex. Hearts of Iron. Ett förslag skulle kunna vara att vänta lite med de taktiska striderna och bara köra auto resolve på striderna. Kan ni komma förbi suget efter det senast så är tvåan nästan ett bättre ställe att starta på en trean. Där fanns fler element som inte cirklade runt strid och därför skulle passa er bättre. Trean är, tyvärr ur mitt perspektiv, lite mer modernt dumbed down/strömlinjeformad, med mest snack om PvP i uppdateringarna - vilket inte är min grej.

Medlem
Skrivet av insilence:

Samma för mig, är helt enkelt för dålig för den här typen av spel.
Allt känns för avancerat, kontroller, kamera mm.
Men det är riktigt snyggt och man vill ju bara lira när man ser alla factions osv.

"Jag är för dålig för att kasta sten"

Förstår dig och kände samma! Men ge det en chans till och lär dig ditt favoritlags units, det är som ett lite mer avancerat sten-sax-påse! Svärd är bra mot spjut, spjut är bra mot hästar (och monster) och monster är bra mot svärd. Typ så! Det gör verkligen sjuk skillnad i det här spelet har jag märkt. Det, plus att flanka andra units gör susen ska du se!

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Som jag förstått är det inte bara "dwarfs" i roostern? Tycker mig läsa goblins och dylikt är med.

Hobgoblins om man ska vara petig.
Både chaosdwarves och hobgoblins blev lite utfasade under 00-talet.

Hobgoblins.... minnet är svagt. Men de är lite mer civiliserade än vanliga greenskin. Kan jobba som mercenaries och idka viss handel. Vill minnas de påminde om mongoler. De är.nomadiska och deras ledera kallas khans tex.

De tar även vanliga greenskins som slavar.
Andra raser med iof

Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

ÅÅÅHH KAOSIGA DVÄRGAR Fan vad jag kommer lira de, hoppas enbart de är roliga, hade hoppats på att se mer av deras rooster och speciella vinklar på deras uppdrag iofs.

Kolla in denna.

https://www.youtube.com/watch?v=6kFlQSvHz4Y&t=2773s&ab_channe...

Medlem
Skrivet av Athretil:

Åh önskar jag tyckte det här spelet var kul!
Har försökt spela det så många gånger men suger på det och fastnar aldrig 😩
Älskar Warhammer

Skrivet av insilence:

Samma för mig, är helt enkelt för dålig för den här typen av spel.
Allt känns för avancerat, kontroller, kamera mm.
Men det är riktigt snyggt och man vill ju bara lira när man ser alla factions osv.

"Jag är för dålig för att kasta sten"

Förstår er, det tar ett tag att lära sig men det är absolut värt det i mitt tycke. Skulle följa de andra tipsen i tråden om ni är intresserade av spelet samt börja med tutorial-kampanjen, den går igenom grunderna. Önskar det hade funnits något liknade i första spelet.

Medlem

Äntligen! Hoppas det blir en riktig kanon-DLC, på flera sätt. 😝

Medlem

Har hunnit läsa på och det ser coolt ut med management på annan nivå än det är i dagsläget, får fortsätta min chaoskampanj med Kroq'gar sålänge..

1
Skriv svar