Den gamla mangan/animén Space Adventure Cobra ska bli till spel
Prisjakt i rymden med en androidföljeslagare – bra premiss.
#Microids, #Space-adventure-cobra, #nyhetstips
Hade en kompis som kallades Cobra när jag var liten. Jag trodde att det var från Cobra Kai, men det var tydligen från animen, fick jag veta efter några år.
En annan nämnvärd Cobra är såklart Cobra Triangle, från RARE.
Hade gärna sett Cyborg 009 eller att Robotech kom tillbaka som spel också.
Hells yeah! Mer sånt här! Mer 80tals tecknat/anime! Lite Starzinger och alla de femtioelvatusen djävulsmonstrena, lite saber rider and the star sheriffs, kanske lite MASK hade varit på sin plats med, å mer He-Man!
Bravestarr FTW.
Din vänliga kvartersrecensent.
Har bara sett något avsnitt som jag knappt minns vad det handlade om, men jag kommer alltid ihåg hur det såg ut. Är det ens möjligt att se denna serie med nya ögon idag eller kommer man att kräkas?
Intessant med en spelversion.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Har bara sett något avsnitt som jag knappt minns vad det handlade om, men jag kommer alltid ihåg hur det såg ut. Är det ens möjligt att se denna serie med nya ögon idag eller kommer man att kräkas?
Intessant med en spelversion.
Den är grym, nice jazzig musik också!
Hyrde Space Adventure Cobra på VHS som liten. Den är lika bra idag som då, speciellt den dubbade
Kan ju hoppas detta blir bra som spel, man blev ju lite besviken när filmen inte blev av "Cobra the space pirate"
Musiken är ju skit skön i den med https://youtu.be/zhVeesMZurg
[quote postid="4357419" userid="21408" name="Fearnox"]
Hade en kompis som kallades Cobra när jag var liten. Jag trodde att det var från Cobra Kai, men det var tydligen från animen, fick jag veta efter några år.
Gick själv under det smeknamnet... från Östergötland, Vättern...
🤣😅
Fortfarande en av mina favoriter och första animen jag såg. Även mangan hade en egen serietidning här i Sverige. Minns fortfarande beskrivningen på VHS-kassetten: "samma lustiga typer som i Stjärnornas Krig och lika händelserik som Jakten på den Försvunna Skatten".
Tillsammans med Tintin har Microids nu lyckats utannonsera två av mina mest efterlängtade spel någonsin på kort tid. Möjligt att de siktar på varumärken som har planerade filmatiseringar som inte verkar bli av. Fortfarande oklart om de ska göra spelet själva eller anställa en extern studio. Håller tummarna att det blir bra.
Fortfarande en av mina favoriter och första animen jag såg. Även mangan hade en egen serietidning här i Sverige.
Cobra är så jäkla bra och en av de första tillsammans med Silver Fang jag såg. På tal om svenska mangan så har jag den. Mangan släpptes under 1991 och 1992.
Laddade precis upp bilder på omslagen. Välj äldst i visningsläget för att få bilderna i nummerordning.
https://ibb.co/album/x3F6cJ
Hells yeah! Mer sånt här! Mer 80tals tecknat/anime! Lite Starzinger och alla de femtioelvatusen djävulsmonstrena, lite saber rider and the star sheriffs, kanske lite MASK hade varit på sin plats med, å mer He-Man!
Är inte MASK på väg att bli film? Har för mig det, men hade ju passat bra i spelform också.
"Writer and Fighter"
Cobra är så jäkla bra och en av de första tillsammans med Silver Fang jag såg. På tal om svenska mangan så har jag den. Mangan släpptes under 1991 och 1992.
Laddade precis upp bilder på omslagen. Välj äldst i visningsläget för att få bilderna i nummerordning.
https://ibb.co/album/x3F6cJ
Nostalgi på hög nivå! Tror jag har kvar några av dom.
Är inte MASK på väg att bli film? Har för mig det, men hade ju passat bra i spelform också.
Det surrades lite om det runt 2020 med någon manusförfattare knyten till projektet. Men mer än så har jag inte hört iaf.
Din vänliga kvartersrecensent.
Den enda animen jag sett. Satt som klistrad när SVT sände den dubbade versionen med Tomas Bolme!
Tomas Bolme!! Tintin!!!!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Jag kan inte påstå att jag är optimistisk. Visst, jag älskade animen på tiden det begav sig. Och som någon annan sa så var Tomas Bolme fantastisk som röstskådis till karaktären i fråga.
Låt oss helt enkelt säga att jag misstänker att det här inte är en serie som har åldrats med värdighet.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Låt oss helt enkelt säga att jag misstänker att det här inte är en serie som har åldrats med värdighet.
Det kom en ny serie nyligen (runt 10 år sen) som också var riktigt bra. För övrigt är det också något som Cobra har gemensamt med Tintin.
Kan dom inte få in noir känslan i spelet så blir det nog inget bra. Cobra var en favorit i barndomen men man fick aldrig se mer än nåt avsnitt på kusinens Vhs band. Har sett det i vuxen ålder och det håller än. För övrigt finns det en ova serie som är bara några år gammalt som utspelar sig innan originalet