Att skippa PS4 gör att Horizon Forbidden West-expansionen kan trycka PS5-gasen i botten

Robot
Att skippa PS4 gör att Horizon Forbidden West-expansionen kan trycka PS5-gasen i botten

Burning Shores släpps om en månad till, just det, PS5.

#burning-shores, #horizon-forbidden-west


Medlem

Var inte det de skröt om i början... att de skulle dissa past gen helt?

Medlem

Jag tycker det är dåligt. Jag och min partner har spelat igenom det på PS4. Blev förväntansfull när jag hörde om dlc:et förra året. Och sen få höra att dom skippar PS4 som dom redan släppt spelet till.

Kan förstå om dom skippar PS4 helt till nästa spel vilket är helt naturligt, men inte så här. Dålig stil!

Medlem

Gnäll inte sen att expansionen sålde dåligt eller nåt.. så många har inte ps5 än..

Medlem

Nån gång måste de ju släppa förra generationen! Jag tycker de borde gjort det redan inför HFW.

Inaktiv

Jag kan nog tycka att man lika gärna kunde släppt det på PS4 om man ändå släppte grundspelet på den.

Medlem

vafan, släpp inte grundspelet till ps4 och sen skippa dlc:t!!! :'(


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jag tycker det är väldigt märkligt att göra så här. Bättre de hade skippat PS4 från början.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Jahapp. Detta kommer göra frugan mycket, mycket besviken.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Men vafan, nu gnälls det så in i helvete på att det inte kommer till PS4 istället medans i orginal-spelets tråd var det ett jävla gnäll att det kommer till PS4.

Nu när det är endast PS5 blev jag ju superHYPE!!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Riktigt konstigt. Rent utav korkat i min åsikt.

Det är ju bara halvmesyrer detta. Släpp ett nytt spel till PS5an eller så skulle dom släppt det endast på PS5an från start. Det enda dom gjort nu är att mer eller mindre säga "Sugen på DLC till spelet? Köp en PS5"

Riktigt dåligt gjort.

Medlem

Riktigt bra gjort. Jag önskar allt släpptes enbart på ps5 framöver.

Ambassadör
Xbox

Det här är ju ganska dålig stil faktiskt. Nu har de ju valt att släppa spelet på gammelkonsolen flera år in i den nya generationen och då får man väl stå sitt kast och släppa expansioner dit också.

De två rimliga alternativen hade ju varit att antingen släppa både spelet och expansioner cross-gen eller att bara släppa allt på PS5. Det de kör på är ju bara trist.

(Och innan någon konsolkrigare börjar härja: Jag äger spelet på PS5. Ja, jag har en PS5... tänka sig. )


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det här är ju ganska dålig stil faktiskt. Nu har de ju valt att släppa spelet på gammelkonsolen flera år in i den nya generationen och då får man väl stå sitt kast och släppa expansioner dit också.

De två rimliga alternativen hade ju varit att antingen släppa både spelet och expansioner cross-gen eller att bara släppa allt på PS5. Det de kör på är ju bara trist.

(Och innan någon konsolkrigare börjar härja: Jag äger spelet på PS5. Ja, jag har en PS5... tänka sig. )

Håller med. Jag gillar att grejor släpps exklusivt för de "nya" konsolerna så att tekniken kan nyttjas fullt ut, men då grundspelet även är släppt till de gamla konsolerna så borde även expansionen släppas där.

Med det sagt så ska det bli spännande att se vad dem har knåpat ihop. Kompetens har dem och grafik kan dem.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jahapp. Detta kommer göra frugan mycket, mycket besviken.

Då får du som äkta man överaska och köpa en PS5 till henne
Så hon blir väldigt, väldigt glad

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Freakon:

Håller med. Jag gillar att grejor släpps exklusivt för de "nya" konsolerna så att tekniken kan nyttjas fullt ut, men då grundspelet även är släppt till de gamla konsolerna så borde även expansionen släppas där.

Med det sagt så ska det bli spännande att se vad dem har knåpat ihop. Kompetens har dem och grafik kan dem.

Ja, det lär bli en mycket trevlig expansion rent spelmässigt.


signatur

Jump in.

Medlem

Köp en ps5 sluta grina


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Spelet släpptes ett drygt år efter ps5:ans release.

DLC påbörjades således efter att ps5:an släppts och det är precis som dom skrivit inte orimligt att man lämnar PS4 bakom sig för att kunna maximera (och lägga tid & energi på att lära sig) för ps5.

Vi är nu ungefär 2,5år in i PS5:ans cykel och det är verkligen inte orimligt att man lämnar en 10(!) år gammal maskin bakom sig.

Har man ingen ps5 ännu får man väl se det som att man har något bra att se fram emot dagen man uppgraderar

Medlem

På tiden! Tycker det här tjatet som många utvecklare kommer med att "vårat spel inte alls hålls tillbaks av de gamla maskinerna" är sån BS! Självklart stryps dagens spel av de gamla maskinerna om de ska optimeras för dem också! Bra gjort. Dags att skippa den snart 10 gamla hårdvaran!

Skrivet av SWEBarb:

Gnäll inte sen att expansionen sålde dåligt eller nåt.. så många har inte ps5 än..

32 miljoner är väl ändå en hyfsad kundbas?

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Jag tycker det är dåligt. Jag och min partner har spelat igenom det på PS4. Blev förväntansfull när jag hörde om dlc:et förra året. Och sen få höra att dom skippar PS4 som dom redan släppt spelet till.

Kan förstå om dom skippar PS4 helt till nästa spel vilket är helt naturligt, men inte så här. Dålig stil!

Ja, de borde ha skippat PS4 helt från första början istället för att låta massvis utav spelare påbörja äventyret för att sedan inte kunna fortsätta det. Mycket dålig stil. Och då det ska det poängteras att jag inte själv äger det till PS4 (har Collector's Edition till PS5 dock) så detta berör inte mig utan jag pratar bara principiellt. Har de inte tänkt fullfölja allt på en konsol borde de inte ens påbörja det. Har de varit ute efter att kunna "släppa på gasen och ignorera old-gen" borde de gjort det direkt och inte skära loss dököttet så långt in.

Medlem

Detta är bland de konstigaste trådarna jag har sett på FZ. Detta är positiva nyheter! Jippie!

Medlem
Skrivet av miffot:

Köp en ps5 sluta grina

"Stop being poor!"


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

hade ju haft ett problem med det om inte horizon är fri uppgradering till ps5. Hur många som har köpt spelet till ps4 och tänker aldrig köpa en ps5 men vill verkligen spela det här dlc:en finns det egentligen ? värsta fall kanske man får vänta lite

Medlem

Tråkigt för PS4 ägarna, kul för PS5 ägarna.
Hoppas man får se den otroligt snabba hårddisken utnyttjas till fullo nu då.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

32 miljoner är väl ändå en hyfsad kundbas?

Detta publiserades i år:

"Horizon Forbidden West it doesn’t seem to have had the commercial success hoped for, Guerrilla Games’ latest game has struggled on the market and to date it seems that after twelve months it has sold less than five million copies on PS4 and PS5."

På ett ungefär PS4:a versionen sålt runt 30% av dem Europeiska försäljningarna enligt rapportering. Värt att nämna att det är en gratis uppgradradering från PS4 till PS5 varianten vid digitalt köp och att PS4 versionen var $10 dollar billigare.

Men att potentiellt utesluta upp till en tredjedel av sina kunder är ett ganska konstigt beslut enligt mig, och hur länge planerade man att överge PS4 spelarna med sina planer för DLC't?

Antingen skulle dem skippat PS4 helt eller så stödjer man det tills man slutar göra innehåll till spelet.

Medlem

Riktigt sunkig nivå på denna tråd måste jag säga. Tycker i överlag att man märkt en tydlig utveckling mot en sämre stämning här på FZ. Massa gamla konton som kommer och spyr galla över folk som inte vill kasta pengar hit och dit. Tror nog ni kan få hålla FZ för er själva i framtiden. Tack och bock.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Det är väldigt mycket flyga bland moln i trailern så de hoppas jag att man får göra!

Skrivet av Winzi:

Detta publiserades i år:

"Horizon Forbidden West it doesn’t seem to have had the commercial success hoped for, Guerrilla Games’ latest game has struggled on the market and to date it seems that after twelve months it has sold less than five million copies on PS4 and PS5."

På ett ungefär PS4:a versionen sålt runt 30% av dem Europeiska försäljningarna enligt rapportering. Värt att nämna att det är en gratis uppgradradering från PS4 till PS5 varianten vid digitalt köp och att PS4 versionen var $10 dollar billigare.

Men att potentiellt utesluta upp till en tredjedel av sina kunder är ett ganska konstigt beslut enligt mig, och hur länge planerade man att överge PS4 spelarna med sina planer för DLC't?

Antingen skulle dem skippat PS4 helt eller så stödjer man det tills man slutar göra innehåll till spelet.

Du har kanske rätt men vad är din källa? Var är det publicerat?

Medlem
Skrivet av doversund:

"Stop being poor!"

Det med!


signatur

Spela spel är kul ibland.

12
Skriv svar