Control har sålt i över 3 miljoner ex och för över 1 miljard kronor

Robot
Control har sålt i över 3 miljoner ex och för över 1 miljard kronor

Och uppföljaren har en budget på över en halv miljard.

#Control, #Digital-bros, #Remedy


Medlem

Jag gillade att man hade kontroll i control.

Skribent
Skrivet av nils45:

Jag gillade att man hade kontroll i control.

Stämmer verkligen det? Jag måste kontrollera.

Medlem

Hmm kanske jag ska prova på det igen. Har svårt för spel där jag inte förstår "världen" jag spelar i. Vill försöka leva mig in men om jag inte riktigt förstår vad jag ska leva mig in i tappar jag motivationen.

Var väl lite samma i Death Stranding.

Medlem

Riktigt bra spel, synd att det inte sålt bättre än va det har gjort.

Köpt det både till PC och PS5. Galet snyggt med ray tracing på.

Medlem

Det är kul för jag minns att spelet fick en jättedålig start försäljningsmässigt. Jag gav det aldrig en chans förens jag fick det gratis på Epic store.

Medlem

Riktigt roligt spel! Körde igenom det på Stadia men är sugen på att köra det en gång till på PC.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Hmm kanske jag ska prova på det igen. Har svårt för spel där jag inte förstår "världen" jag spelar i. Vill försöka leva mig in men om jag inte riktigt förstår vad jag ska leva mig in i tappar jag motivationen.

Var väl lite samma i Death Stranding.

Control/Alan Wake världen har ingen som helst logik. Försök inte ens. Spelen blir mycket bättre då.


signatur

I drank what?

Medlem

Har spelat igenom Control två gånger. Fantastiskt bra spel. Intressesant med en uppföljare.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Hmm kanske jag ska prova på det igen. Har svårt för spel där jag inte förstår "världen" jag spelar i. Vill försöka leva mig in men om jag inte riktigt förstår vad jag ska leva mig in i tappar jag motivationen.

Var väl lite samma i Death Stranding.

Men i Control vet du ju ungefär lika lite som Jesse när hon går in i det äldsta huset. Hon kastas ju likt spelaren in i en värld som hon inte vet något om.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Mirage:

Control/Alan Wake världen har ingen som helst logik. Försök inte ens. Spelen blir mycket bättre då.

Skrivet av OAKTHYR:

Men i Control vet du ju ungefär lika lite som Jesse när hon går in i det äldsta huset. Hon kastas ju likt spelaren in i en värld som hon inte vet något om.

Förmodligen det som är problemet för mig

Jag vill gärna ha en introduktion i spelet som förklarar lite vad som hänt och varför saker är som dom är. Iaf när det kommer till spel där man är en människa på jorden.

Medlem

Kom aldrig riktigt in i spelet, för mycket övernaturligt för mig.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Förmodligen det som är problemet för mig

Jag vill gärna ha en introduktion i spelet som förklarar lite vad som hänt och varför saker är som dom är. Iaf när det kommer till spel där man är en människa på jorden.

Förklaring:Övernaturliga saker händer, protagonisten i Control arbetar på en myndighet som försöker stoppa/samla in reliker/objekt och varelser.
I spelet går allt käpprätt åt helvete.


signatur

I drank what?

Medlem

Ser faktiskt mer fram emot Alan Wake 2 än Control 2. Control var ett bra spel, inget mer, inget mindre i mina ögon. Hoppas deras Northlight-motor kan wow:a mig med AW2.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Förmodligen det som är problemet för mig

Jag vill gärna ha en introduktion i spelet som förklarar lite vad som hänt och varför saker är som dom är. Iaf när det kommer till spel där man är en människa på jorden.

Själv är jag tvärtemot. Älskar spel och film när man verkligen inte vet något och knappt får en förklaring.

Den där mystiken och att inte veta gör allt så mer intressant. Det får en att tänka och fundera. Inte bara bli matad med ”Jaha” information.
Fungerar såklart bra och mindre bra beroende på vad det är.

Mitt bästa exempel är väl Alien Filmerna. Älskar den franchisen.

Gen
Medlem

Har själv köpt spelet två gånger och varvat det två gånger (inkl. båda DLC). Ett fantastiskt spel jag haft mycket nöje med. Grafikkortet gillade det inte lika mycket då det var riktigt tungdrivet.

Medlem

Jag blir glad när det går bra för Remedy.

Dom har en jävla kompetens, och gör alltid intressanta grejjer.

Nån annan, btw, som kände rätt starka likheter (under ytan) emellan Returnal och Control?
Och Returnal är också finskt... What's that all about?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Mirage:

Förklaring:Övernaturliga saker händer, protagonisten i Control arbetar på en myndighet som försöker stoppa/samla in reliker/objekt och varelser.
I spelet går allt käpprätt åt helvete.

Tror jag helt enkelt inte gillar när det är för mycket övernaturligt om inte kopplingen till verkligheten känns ”logisk” eller nått, vet ej hehe.

Skrivet av Ronzem:

Själv är jag tvärtemot. Älskar spel och film när man verkligen inte vet något och knappt får en förklaring.

Den där mystiken och att inte veta gör allt så mer intressant. Det får en att tänka och fundera. Inte bara bli matad med ”Jaha” information.
Fungerar såklart bra och mindre bra beroende på vad det är.

Mitt bästa exempel är väl Alien Filmerna. Älskar den franchisen.

Älskar också Aliens! Rymdskepp och att det kan finnas varelser på andra planeter känns mer logiskt än springa runt på ett astralplan och skjuta soldater typ.

Aja vi kan lämna det till smaksak, alla kan inte gilla allt oavsett hur bra det är

Avstängd

Är det svårt att ta platinum i control?

Wow, det där var imponernade siffror. "Control" har ett av världens sämsta kartor i något spel, men själva spelet har sina stunder, det är atmosfäriskt och nervkittlande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Wow, det där var imponernade siffror. "Control" har ett av världens sämsta kartor i något spel, men själva spelet har sina stunder, det är atmosfäriskt och nervkittlande.

Inget slår killen med kylskåpet. Stackare.


signatur

I drank what?

Medlem

Blir att spela den dag det släpps på Steam.

Medlem

Bara 3miljoner kopior, är inte det lite ? Kan ta ett annat exempel. Days Gone har sålt cirka 11-12miljoner kopior och det blev en flopp enligt Sony och vissa andra. därför kommer ingen uppföljare. Finns fler exempel men tycker detta räcker. Men visst Grattis till en uppföljare till control

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Hmm kanske jag ska prova på det igen. Har svårt för spel där jag inte förstår "världen" jag spelar i. Vill försöka leva mig in men om jag inte riktigt förstår vad jag ska leva mig in i tappar jag motivationen.

Var väl lite samma i Death Stranding.

Behöver inte testa. Försäljningen är ju rejäl inflation då deg såldes i samband med all möjlig hårdvara för att dela raytracing. Det är det fulaste och sämsta lir jag lirat av remedy. Ändå spelbart remedy har hyfsat hög lägstanivå trots allt men fort glömt.

Skribent
Skrivet av xdrive:

Blir att spela den dag det släpps på Steam.

Har funnit på Steam ett tag redan.
70 % rabatt nu i ett par dagar till innan Steams vårrea slutar.

https://store.steampowered.com/app/870780/Control_Ultimate_Ed...

Redaktör
Ponny

Ett spel jag PS Plus-petat hem men inte hunnit spela ännu. (Det kan ju sägas om en del andra spel också...)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har inte klarat ut detta, jag vandrade runt och fattade inte vad jag skulle göra eller vart jag skulle gå. Blev less och stängde av.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Control var okej men det känns som att en uppföljare kan bli riktigt bra om man åtgärdar en del av problemen som fanns.

Striderna och fienderna blev ganska enformiga efter ett tag.

Det fanns intressanta platser men många rum och korridorer var för lika.

Kartan var bland de sämsta jag upplevt i ett spel.

Medlem
Skrivet av submariner:

Bara 3miljoner kopior, är inte det lite ? Kan ta ett annat exempel. Days Gone har sålt cirka 11-12miljoner kopior och det blev en flopp enligt Sony och vissa andra. därför kommer ingen uppföljare. Finns fler exempel men tycker detta räcker. Men visst Grattis till en uppföljare till control

Man får ju se till hype/förväntan/budget.
Kostade control 20 mille att göra och drog in 92 är dom nog rätt nöjda!

Days gone hypades ju upp i år efter år som nästa last of us, så det är klart att fallet blev hårdare.

Det var ju även dåligt med full price sales, och minns jag inte fel var det nån utvecklare som gnällde över detta och sa att folk inte skulle vänta sig en uppföljare.

Sen blev väl även pressens mottagande rätt mediokert med nått snitt runt 7 på metscritic.

Medlem

Atmosfären är helt fantastisk i det spelet. Visst var det lite repetativ gameplay men satan i gatan atmosfären! …och städaren!

12
Skriv svar