Control har sålt i över 3 miljoner ex och för över 1 miljard kronor

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett spel jag PS Plus-petat hem men inte hunnit spela ännu. (Det kan ju sägas om en del andra spel också...)

Jag skulle att rekommendera att köra det på en biffig PC om möjligt. Grafiken och strålspårningen måste vara maxx!

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett spel jag PS Plus-petat hem men inte hunnit spela ännu. (Det kan ju sägas om en del andra spel också...)

Om du tycker det är för svårt, så kan du gå in i spelets inställningar och välja ett läge som typ liknar "God-Mode".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Hmm kanske jag ska prova på det igen. Har svårt för spel där jag inte förstår "världen" jag spelar i. Vill försöka leva mig in men om jag inte riktigt förstår vad jag ska leva mig in i tappar jag motivationen.

Var väl lite samma i Death Stranding.

Håller med dig 100%.

Då ska du satsa på Starfield.

Todd Howard pratar om att skapa "realism in a fantasy world" istället för "fantastical worlds".

Fantastical worlds, dvs som Alice i underlandet, Control och Death Stranding, där upp är ner och ner är upp, där vad som helst kan hända, där du som spelare inte kan lita på tillvaron.

Sånt klarar inte jag, när det blir för bisarrt och oberäkneligt.

Todd vill att en värld kan vara en helt påhittad fantasivärld men den "should make sense", att du som spelare ska kunna känna dig förankrad och instinktivt förstår reglerna och gränserna.


signatur

Memento Mori

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jud1t:

Jag skulle att rekommendera att köra det på en biffig PC om möjligt. Grafiken och strålspårningen måste vara maxx!

Och här funderade jag på att köra det på min nya Steam Deck.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Körde nån timme men fastnade inte, för mycket korridorer och fyrkantiga rum var en sak som gjorde att jag tröttnade. Kul att det sålt bra dock.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Håller med dig 100%.

Då ska du satsa på Starfield.

Todd Howard pratar om att skapa "realism in a fantasy world" istället för "fantastical worlds".

Fantastical worlds, dvs som Alice i underlandet, Control och Death Stranding, där upp är ner och ner är upp, där vad som helst kan hända, där du som spelare inte kan lita på tillvaron.

Sånt klarar inte jag, när det blir för bisarrt och oberäkneligt.

Todd vill att en värld kan vara en helt påhittad fantasivärld men den "should make sense", att du som spelare ska kunna känna dig förankrad och instinktivt förstår reglerna och gränserna.

Skönt att höra att jag inte är den enda
Det är precis så jag upplever det. Även om det finns övernaturliga saker i ett spel så måste det finnas någon slags stomme i världsbygget som jag kan relatera till, något som förankrar en i världen man spelar i så det inte känns som en enda lång tripp/drömsekvens.

12
Skriv svar