Neil Druckmann ger oss en teaserbild för säsong 2 av The Last of Us

Den där teaserbilden ger mig "State of Decay"-vibbar, det handlar om färgsättninge. Förstår inte valet av typsnitt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Apokalyptisk miljö med brist på mat o man har den där kroppen, Jo tjena.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Apokalyptisk miljö med brist på mat o man har den där kroppen, Jo tjena.

Har dem brist på mat? Slutade man med preparat så fort infected kom in i bilden?

I tv serien så verkar det i alla fall fortfarande tillverkas droger. Det är inte heller säkert att organiserade faktioner som militär eller fireflies har brist på mat hos högre rankade individer.

De 5 åren som Abby har på sig emellan första och andra spelet är ju långt efter katastrofen så dem kan klart ha lyckats organisera mat och annat tills dess.

Hon lever ju också för sin uppgift så allt hon gör i livet är ju fokuserat på det.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tror inte det är menat att

han ska vara huvudkaraktären i part 2.

Gillar man Game of Thrones så finns det ju fullt av detta att karaktärer som man gillar dör, som Joel.

Gillade inte det in GoT heller och den serien blev totalt skräp efter S6 iaf, I GoT fanns det andra karaktärer än de i Red Wedding man brydde sig om.

Joel är den enda karaktären jag bryr mig om i Last of us serien


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

eld
Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Gillade inte det in GoT heller och den serien blev totalt skräp efter S6 iaf, I GoT fanns det andra karaktärer än de i Red Wedding man brydde sig om.

Joel är den enda karaktären jag bryr mig om i Last of us serien

Slutade titta efter Ned Stark dog, blev så jävla besviken.

Medlem
Skrivet av eld:

Slutade titta efter Ned Stark dog, blev så jävla besviken.

Då har du missat en riktigt bra serie.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Sättet och anledningen

Sättet han dör på känns onödigt brutalt. Jag antar dock att det är fullt medvetet för att få Ellies hämndorgie att framstå som fullt rimlig.

Jag förstår dock inte vad det är för fel på anledningen till att han mördas? Han slaktar en typ halv pluton inne på sjukhuset i Sal Lake City. Att vänner och släktingar de de slaktade gärna vill hämnas kan väl inte vara så underligt?

Medlem
Skrivet av DAoG:

Apokalyptisk miljö med brist på mat o man har den där kroppen, Jo tjena.

Du har m.a.o. inte spelat spelet. Abby lever inte på svältgränsen ute i vildmarken. Hon lever som soldat i en militärstyrd, halvciviliserad stadsstat. De lider verkligen inte någon brist på mat.

I det första spelet så är deras närmaste motsvarighet FEDRA i Boston. Inte heller där lider soldaterna av någon bist på föda (vilket surt konstateras av civilister som gnäller i matkön). WLF i Seattle verkar ha större yta än FEDRA som sitt område och möjligen har de även färre munnar att mätta.

Medlem
Skrivet av Popski:

Sättet han dör på känns onödigt brutalt. Jag antar dock att det är fullt medvetet för att få Ellies hämndorgie att framstå som fullt rimlig.

Jag förstår dock inte vad det är för fel på anledningen till att han mördas? Han slaktar en typ halv pluton inne på sjukhuset i Sal Lake City. Att vänner och släktingar de de slaktade gärna vill hämnas kan väl inte vara så underligt?

Problemet är att man startar spelet där. Last of us 2 är skrivet uruselt i jämförelse med ettan, jag skiter i hur karaktärerna ser ut, det är rushat, dåligt förklarat, backstory i flashbacks, du tvingas spela karaktärer man inte gillar m.m.

Vad de borde ha gjort är att ha ett spel emellan 1 och 2. Ett spel som visar hur Ellie lämnar Joel för att hon känner att hon inte kan lita på honom, på sina resor träffar hon på en grupp och börjar hänga med dem, det visar sig vara Abbys grupp och utan att veta om det så leder Ellie henne till Joel. Sen kan större delen av tvåan utspela sig som det gjorde. Abby är dryg och bara en odräglig karaktär i 2:an, hon hade behövt mycket, MYCKET mera backstory för att faktiskt kunna ställa sig på hennes sida.

Medlem
Skrivet av Esri:

Problemet är att man startar spelet där. Last of us 2 är skrivet uruselt i jämförelse med ettan, jag skiter i hur karaktärerna ser ut, det är rushat, dåligt förklarat, backstory i flashbacks, du tvingas spela karaktärer man inte gillar m.m.

Vad de borde ha gjort är att ha ett spel emellan 1 och 2. Ett spel som visar hur Ellie lämnar Joel för att hon känner att hon inte kan lita på honom, på sina resor träffar hon på en grupp och börjar hänga med dem, det visar sig vara Abbys grupp och utan att veta om det så leder Ellie henne till Joel. Sen kan större delen av tvåan utspela sig som det gjorde. Abby är dryg och bara en odräglig karaktär i 2:an, hon hade behövt mycket, MYCKET mera backstory för att faktiskt kunna ställa sig på hennes sida.

Vi får väl se hur de gör serien, de kan mycket väl trolla fram en del vi missat.
Det ska väl bli 3 säsonger eller mer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

I slutet av Last of us part 2 så är man ju i ett gammalt hus, jag tycker det var väldigt likt huset som i serien Ellies mamma dog i. Har jag fel?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

"Det viktiga är inte vad du har mellan benen utan vad du har bakom pannbenet."

Dagens västerlänningar är helt...ja, long story short: West is falling, East is rising.

Big time. 🙂

Medlem
Skrivet av lonian:

Vi får väl se hur de gör serien, de kan mycket väl trolla fram en del vi missat.
Det ska väl bli 3 säsonger eller mer.

Mycket möjligt, jag har svårt att tro det med tanke på hur de gjorde med första säsongen, de skulle kunnat göra 4 säsonger av spelet hur lätt som helst, men de valde att stressa som fan för att komma igenom den och la in episoder som inte gjorde någon som helst nytta. Det bästa hade varit att göra en säsong per årstid, då hade det varit ok med fillers. Det är som sagt problemet med 2:an, inte att vad som hände var dåligt i sig, utan hur det hände. Att Joel skulle stryka med visste man redan, han har gjort sig förtjänt av att få folk som jagar honom, men det gjordes omedelbart. Alternativt att man hade kört spelet som Abby rakt av och att man inte vet VEM hon jagar men att hon är hämndlysten och letar efter en bandit dom dödade hennes pappa. Vad som helst hade varit bättre än skräpet vi fick.

Medlem
Skrivet av lonian:

Då har du missat en riktigt bra serie.

Den var riktigt bra tills s7 började, därefter blev den otroligt skräp.

Serieskaparna stressade fram slutet för att de ville göra sin Star Wars triologi, som numera är nerlagd och kommer inte att komma ut.

Serieskaparna är bra dumma, nu har House of The Dragon tagit över GoT universumet med folk som verkligen älskar GoT och inte bara ville använda IP´t som en språngbräda till ingenting


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Popski:

Sättet han dör på känns onödigt brutalt. Jag antar dock att det är fullt medvetet för att få Ellies hämndorgie att framstå som fullt rimlig.

Jag förstår dock inte vad det är för fel på anledningen till att han mördas? Han slaktar en typ halv pluton inne på sjukhuset i Sal Lake City. Att vänner och släktingar de de slaktade gärna vill hämnas kan väl inte vara så underligt?

De ville mörda nån som han ansåg vara sin dotter, jag hade gjort exakt samma sak.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

eld
Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

De ville mörda nån som han ansåg vara sin dotter, jag hade gjort exakt samma sak.

Tanken med spelet är väl att han sätter henne framför både mänskligheten och hennes egna önskningar, till den nivån att han ljuger till henne om det. Men som han säger: hade han fått en chans att göra om det så hade han gjort precis samma sak.

Det är inte meningen att det ska vara ensidigt, det tar "jag hade gjort samma sak" och frågar dig: hur långt är du villig att gå?

Medlem
Skrivet av eld:

Tanken med spelet är väl att han sätter henne framför både mänskligheten och hennes egna önskningar, till den nivån att han ljuger till henne om det. Men som han säger: hade han fått en chans att göra om det så hade han gjort precis samma sak.

Det är inte meningen att det ska vara ensidigt, det tar "jag hade gjort samma sak" och frågar dig: hur långt är du villig att gå?

Om någon vill skada min familj går jag så långt som det behövs finns inga gränser.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

De ville mörda nån som han ansåg vara sin dotter, jag hade gjort exakt samma sak.

Ja? Har jag påstått att Joels agerande inte är förståeligt?

På samma sätt är det lätt att flrstå att anhöriga till alla de som Joel sköt/slog/brände/ströp/sprängde på sjukhuset också är rätt förbannade och vill hämnas.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Om någon vill skada min familj går jag så långt som det behövs finns inga gränser.

Precis. Vad jag dock inte begriper är varför du samtidigt tycker att det är underligt att de anhöriga till de eldflugor Joel skjuter/slår/bränner/stryper/spränger ihjäl känner på precis samma sätt? Deras hämndkänslor är precis lika begripliga som Joels slaktarorgie. Ett agerande likt Joels hade i verkligheten lett till att man drog på sig en väldig massa hat och fiender, hur braman själv än tycker att ens motiv är.

Medlem

Jag gissar att Last of us part 2 kommer på PC efter att tv serien är slut.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Kan de göra Avatar så kan de nog fejka lite muskler med filmmagi. Eric Bana, Edward Norton och Mark Ruffalo var nog alla tacksamma att de slapp alla timmarna i gymmet när de spelade gröngölingen.
Florence Pugh är mitt tips.

Eller Katy O'Brian.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Kan de göra Avatar så kan de nog fejka lite muskler med filmmagi. Eric Bana, Edward Norton och Mark Ruffalo var nog alla tacksamma att de slapp alla timmarna i gymmet när de spelade gröngölingen.
Florence Pugh är mitt tips.

De har hittat skådisen nu, men vem avslöjas inte än. Moviezine: Ett av de galnare ryktena som svävar runt på internet är att ingen mindre än Florence Pugh blivit erbjuden rollen, men det ska nog tas med en rejäl nypa salt.

Skriv svar