Microsoft: "På tio år kan Sony skapa alternativ till Call of Duty"

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Redigerade mitt inlägg ovan, men skriver här istället. Samma som dig så hittade jag ej ett klart uttalande att det skulle bli exklusivt.

Men det jag hittade var detta uttalande från Phil 2021. Han kan ju ha ändrat sin åsikt sedan dess.

https://nordic.ign.com/the-elder-scrolls-6/51465/news/the-eld....

Sedan fanns bilden (kunde ej klistra in bilden, scrolla ner i artikeln) från förra året. Av vad jag har läst så skulle ES räknas som ett "medelstort spel" och placeras i mitten.

https://kotaku.com/call-of-duty-xbox-exclusive-elder-scrolls-....

Han nämnde ju vid köpet att legacy spelen skulle respekteras eller vad han exakt sa, och alla tänkte på de gamla spelen. Kanske menade han framtida Fallout/ES? Men jag orkar inte spekulera igen 😅

Haha ja samma här, man kan vrida och vända hans uttalande åt alla möjliga håll, lika bra att bara vänta och se

Medlem

Sony äger Killzone och Sony äger Bungie. Om de verkligen vill skulle de med all säkerhet kunna skapa ett FPS som blåser CoD all världens väg i teknik, grafik, spelkänsla och generell kvalitet (som dessvärre inte alltid översätts till intäkter). Det är synd att de fastnat så på att skapa sina tredjepersons action-/RPG-light även om jag förstår att de kanske lockar till sig en större publik. Kvaliteten hos deras studios finns där för att vara branschledande i flertalet genres.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Man kan ju bara hoppas att COD inte ens är på tapeten om 10 år. Snacka om sorgligt om den spelserien fortfarande är i toppen av försäljningslistorna då.

Jag gissar att Call of Duty, om tio år kommer ha blivit mycket sämre än de är idag om de ska pressa fram samma versioner till alla format. Undrar hur många de hinner skapa på 10 år.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Då kan man fråga sig varför MS skapat så få av sina stora IP:n?

De flesta stora spelserier man äger (och vill äga) är skapade utanför MS. Brist på kreativitet?

Medlem

Själv hoppas jag att cod är dött om 10 år och att de försöker ha lite nytänk.

Medlem

På tio år hinner Sony göra en påkostad remake av Killzone, Killzone 2 och Killzone 3. Samt göra Killzone 4 (Shadowfall räknas ej)


signatur

"There will be another time"

Medlem

Det som gör COD så pass stort är ju att det finns tillgängligt på alla plattformar, så om Microsoft väljer att begränsa tillgången till COD till Xbox och Windows så krymper ju även COD:s storhet, och Sonys chanser att kunna släppa en lyckad konkurrerande titel ökar.

Jag tror inte att COD är den enda anledningen till varför Sony håller på som de gör. Den sanna anledningen är nog att Microsoft kommer över en så pass stor katalog med IP:n, inkl bortglömda och nerlagda IP:n som Microsoft kan återuppliva och använda som plattformssäljare.

Medlem

En annan sak är ju att Activision-Blizzard har typ lika mycket folk som arbetar med CoD som Playstation har totalt.
Så måste till mass rekrytering om det ska lyckas också.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

En annan sak är ju att Activision-Blizzard har typ lika mycket folk som arbetar med CoD som Playstation har totalt.
Så måste till mass rekrytering om det ska lyckas också.

fast det är ju att skapa ett märke under en 10års period så att jemföra med hur många anställda Cod har och endast Playstation just nu blir lite konstigt, började COD med så många anställda, och måste man ha så många anställda direkt när man börjar nåt så.

Medlem

Det tragiska är att MS inte ens får göra den här katastrofalt dåliga affären.

Sanna mina ord, om 5 år, 10 år och 20 år kommer fortfarande Playstation sälja dubbelt så mycket som Xbox.

Har man så dålig koll på vad spelare gillar att man tror Halo infinite, Hellblade 2, Redfall, Perfect Dark, Age of Empire 4, Fable 4, Awoved, The Outer Worlds 2, Everwild, och ännu ett trött Gears of War (alla dessa floppar!) kan konkurrera med Playstations storspel som God of War, Spiderman, Uncharted, Last of us och Horizon så tycker jag man ska vara nöjd med att vara den 3:e största konsolltillverkaren som trots allt marknaden fortfarande tar på allvar.

700 miljarder kronor för att få Call of Duty om 10 år (kanske), ett framtida Diablo samt ett gäng mobilspel från King. Det är ofattbart. Med samma pengar skulle man kunna utveckla 350 God of War eller 233 st Red Dead Redemption 2.


signatur

Memento Mori

Medlem

Med Sonys ekonomi bör det verkligen inte vara ett problem att skapa ett konkurrerande mpfps-spel. Det är nog precis vad den marknaden behöver idag, en rejäl mängd frisk luft!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det tragiska är att MS inte ens får göra den här katastrofalt dåliga affären.

Sanna mina ord, om 5 år, 10 år och 20 år kommer fortfarande Playstation sälja dubbelt så mycket som Xbox.

Har man så dålig koll på vad spelare gillar att man tror Halo infinite, Hellblade 2, Redfall, Perfect Dark, Age of Empire 4, Fable 4, Awoved, The Outer Worlds 2, Everwild, och ännu ett trött Gears of War (alla dessa floppar!) kan konkurrera med Playstations storspel som God of War, Spiderman, Uncharted, Last of us och Horizon så tycker jag man ska vara nöjd med att vara den 3:e största konsolltillverkaren som trots allt marknaden fortfarande tar på allvar.

700 miljarder kronor för att få Call of Duty om 10 år (kanske), ett framtida Diablo samt ett gäng mobilspel från King. Det är ofattbart. Med samma pengar skulle man kunna utveckla 350 God of War eller 233 st Red Dead Redemption 2.

Jag står på helt motsatt sida här
Jag har ägt alla Playstation fram till PS4 och har tröttnat helt på dess exklusiva titlar. Dem har helt snöat in sig på storydrivna tredjepersonsäventyr, det finns ingen variation förutom Gran Turismo då. Jag vill ha mer variation och köpte därmed en Series X denna generation.

Den dag Playstation kommer med mer varierade exklusiva titlar och kanske återupplivar gamla goda serier som Metal Gear, G-police, Resistance, Killzone, Syphon Filter och liknande så köper jag jättegärna en playstation konsol igen

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jag står på helt motsatt sida här
Jag har ägt alla Playstation fram till PS4 och har tröttnat helt på dess exklusiva titlar. Dem har helt snöat in sig på storydrivna tredjepersonsäventyr, det finns ingen variation förutom Gran Turismo då. Jag vill ha mer variation och köpte därmed en Series X denna generation.

Den dag Playstation kommer med mer varierade exklusiva titlar och kanske återupplivar gamla goda serier som Metal Gear, G-police, Resistance, Killzone, Syphon Filter och liknande så köper jag jättegärna en playstation konsol igen

Håller med till viss del. Ghosts of Tsushima, Horizon och God of War känns i mångt och mycket som reskin:ade Assassin Creed-spel.

Får hoppas att ryktena om en MGS-remake är sann. Sen så kommer ju Silent Hill 2 Remake så småningom.


signatur

"There will be another time"

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jag står på helt motsatt sida här
Jag har ägt alla Playstation fram till PS4 och har tröttnat helt på dess exklusiva titlar. Dem har helt snöat in sig på storydrivna tredjepersonsäventyr, det finns ingen variation förutom Gran Turismo då. Jag vill ha mer variation och köpte därmed en Series X denna generation.

Den dag Playstation kommer med mer varierade exklusiva titlar och kanske återupplivar gamla goda serier som Metal Gear, G-police, Resistance, Killzone, Syphon Filter och liknande så köper jag jättegärna en playstation konsol igen

Det enda PS-exklusiva spel jag personligen gillar är God of War.

Men nu var det inte dig eller mig det handlade om utan om de stora massorna. 😚


signatur

Memento Mori

12
Skriv svar