Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon

Robot
Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon

En prequel-saga till Bayonetta som du inte visste att du behövde.

#bayonetta, #bayonetta-origins, #cereza-and-the-lost-demon


Medlem

Jag tycker fortfarande att det är lite bisarrt och småintressant hur Bayonetta gick från en Xbox360/PS3-titel till att bli en Nintendo-maskot

Medlem

Fin recension! Har haft väldigt kul och mysigt med detta, kul att få ett nytt perspektiv på serien. Fan vad många bra spel det släpps på Switch, det är helt sjukt när man tittar tillbaka.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag tycker fortfarande att det är lite bisarrt och småintressant hur Bayonetta gick från en Xbox360/PS3-titel till att bli en Nintendo-maskot

Ja tänkte samma sak, hur gick det till tro?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Ja tänkte samma sak, hur gick det till tro?

Nintendo finansierade Bayonetta 2 och har sedan dess haft serien exklusivt för sina plattformar, serien hade antagligen dött annars, det är vad jag hört iallafall.

Skribent
Skrivet av lasselason:

Fin recension! Har haft väldigt kul och mysigt med detta, kul att få ett nytt perspektiv på serien. Fan vad många bra spel det släpps på Switch, det är helt sjukt när man tittar tillbaka.

Tack och bock! Blev riktigt överraskad av hur bra det faktiskt var, ännu ett guldkorn till Switch som jag hoppas att många spanar in!

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Tack och bock! Blev riktigt överraskad av hur bra det faktiskt var, ännu ett guldkorn till Switch som jag hoppas att många spanar in!

Samma här, kände mig inte så sugen på det men efter många fina recensioner och demon så var det bara att köra.

Medlem

Har ju spelat Bayo 1-3 många varv vardera men det är verkligen inte för storyns skull. Har känt mig skapligt säker på att det här kommer bli en fiasko titel som jag inte ens kommer att prova. Men får nog försöka spela det trots allt. När jag läste recensionen växte nyfikenheten 😊

Skribent
Skrivet av Frezy_man:

Har ju spelat Bayo 1-3 många varv vardera men det är verkligen inte för storyns skull. Har känt mig skapligt säker på att det här kommer bli en fiasko titel som jag inte ens kommer att prova. Men får nog försöka spela det trots allt. När jag läste recensionen växte nyfikenheten 😊

Är du ett fan tycker jag att det är värt ett försök! Till skillnad från övrig Bayonetta-lir så är det historien som bär spelet och inte gameplayet lika mycket. Men det är ett mysigt äventyrsspel med kreativa pussel och roliga strider som underhåller en bra stund 🙂

Riktigt kul att Platinumgames vågade sig på en sån här spin off!

Medlem

Ja all eloge till platinum som vågat detta 😊

Medlem

Jag har spelat halva spelet nu. Det är verkligen en visuell fest! Får verkligen en tumme upp från mig.

Skribent
Skrivet av maq777:

Jag har spelat halva spelet nu. Det är verkligen en visuell fest! Får verkligen en tumme upp från mig.

Roligt att höra! Jag hoppas verkligen att spelserien kan förgrena sig så att fler titlar släpps efter den här spin-offen

1
Skriv svar