Officiell Elden Ring-statistik visar bland annat att vi dött 9 miljarder gånger

Robot
Officiell Elden Ring-statistik visar bland annat att vi dött 9 miljarder gånger

Och den dödligaste bossen är ...

#Elden-ring, #Fromsoftware


Medlem

Ändå kul att Malenia är dödligast.
Svårast? Ja. Men det är ändå en frivillig boss i slutet av ett frivilligt område. Märks att många kör långt i spelet.

Förresten. Visste ni att Malenia är blade of Miquella...

Medlem

Jag står för 80% av alla dödsfallen

Medlem
Skrivet av Evilof:

Ändå kul att Malenia är dödligast.
Svårast? Ja. Men det är ändå en frivillig boss i slutet av ett frivilligt område. Märks att många kör långt i spelet.

Förresten. Visste ni att Malenia är blade of Miquella...

Hon är även dotter till Radagon, tvilling med Miquella, halvsyster till Radahn, Rykard, Godwyn, Morgott, Mohg och Ranni.

Elden ring bossarnas familje träd är mer eller mindre en coolare version av "the Red Wedding".

Medlem
Skrivet av Evilof:

Ändå kul att Malenia är dödligast.
Svårast? Ja. Men det är ändå en frivillig boss i slutet av ett frivilligt område. Märks att många kör långt i spelet.

Förresten. Visste ni att Malenia är blade of Miquella...

Svårt att skriva det här utan att låta skrytig, men det är inte tanken
Blev något slags antiklimax för mig när jag mötte Melania. Vet inte om jag var hade för hög level eller om bloodbuild är väldigt effektiv mot henne. Tog henne ganska enkelt på första försöket, eller om det var andra. Tänkte hela tiden att "nu kommer den svåra biten".

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Svårt att skriva det här utan att låta skrytig, men det är inte tanken
Blev något slags antiklimax för mig när jag mötte Melania. Vet inte om jag var hade för hög level eller om bloodbuild är väldigt effektiv mot henne. Tog henne ganska enkelt på första försöket, eller om det var andra. Tänkte hela tiden att "nu kommer den svåra biten".

Bloodbuild är cheese så det är inget konstigt egentligen. Jag tycker att hon var skapligt svår, måhända att jag var något underlevlad vid det tillfället.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Svårt att skriva det här utan att låta skrytig, men det är inte tanken
Blev något slags antiklimax för mig när jag mötte Melania. Vet inte om jag var hade för hög level eller om bloodbuild är väldigt effektiv mot henne. Tog henne ganska enkelt på första försöket, eller om det var andra. Tänkte hela tiden att "nu kommer den svåra biten".

Jag hade samma upplevelse, jag körde helt blind playthrough och senare hälften av spelet var jag så tanking att bara gargoylerna och den där stora meteorgrisen dödade mig, resten tog jag på första försöket ¯\_(ツ)_/¯

EDit: Jag körde wolverine-klorna från första slottet och endure med tung armor

Medlem
Skrivet av Querth:

Jag hade samma upplevelse, jag körde helt blind playthrough och senare hälften av spelet var jag så tanking att bara gargoylerna och den där stora meteorgrisen dödade mig, resten tog jag på första försöket ¯\_(ツ)_/¯

EDit: Jag körde wolverine-klorna från första slottet och endure med tung armor

Long Sword och sköld genom första playthrough på alla spelen. Bara HP och stamina pump på levels och mata alla uppgraderingsstenar på svärdet. Har precis börjat med Elden Ring (25h) och så fort man fattade att de tagit med en bit av sekiro i fight mekaniken så är det rätt simpelt. Men snyggt och bra är det! Inte helt såld på open world dock men det funkar.

Medlem

Malenia var definitivt svårast. Var lvl 100 dock så kanske lite underlvlad när jag tog henne.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Själv var jag uppe i +200 försök innan Malenia åt grus. Den tjejan bjöd upp till batalj..


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Bloodbuild är cheese så det är inget konstigt egentligen. Jag tycker att hon var skapligt svår, måhända att jag var något underlevlad vid det tillfället.

Hehe ne det är väl så, var inte så många motståndare som var speciellt svåra. När man kom till någon viss nivå med bloodbuilden så mosa man det mesta.
Minns inte vad de hette, de två gargoylesen och sista bossen var nog de som var besvärligast.

Medlem

Jag dog mest på fiender och inte bossar. Gärna typ rabieshundar som hoppade fram från bakom lådor. Margit var nog svåraste bossen, men det berodde på att jag sprang raka vägen dit och hade för låg level. Kändes sjukt svårt. Gick ju vägen efter att ha utforskat lite mer. Bossarna kändes klart svårast i början. Så många bossar bara smälte när man lossade av sina spells mot slutet av spelet. Undantaget var Malenia. Det fanns ingen riktigt taktik som jag kunde fundera ut som gav ett klart övertag, till skillnad vissa andra bossar. Kändes för mig inte heller som högre level skulle ge någon egentlig fördel, det gällde bara att nöta. Efter typ en timme eller två och lite tur med RNG gick hon ned slut. Kul boss, hade inte haft något emot om det var slutbossen.

Medlem

flesk käppar i hjulen: Gött att få sig ett skratt när man precis vaknat från ett natt pass.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Hehe ne det är väl så, var inte så många motståndare som var speciellt svåra. När man kom till någon viss nivå med bloodbuilden så mosa man det mesta.
Minns inte vad de hette, de två gargoylesen och sista bossen var nog de som var besvärligast.

Nej det gick rätt så smärtfritt. Håller med om det blev lite väl lätt till slut, men tycker det är bra att slippa behöva stånga sig blodig för att ta sig vidare. Jag har haft det betydligt svårare med mina andra karaktärer.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Hon är även dotter till Radagon, tvilling med Miquella, halvsyster till Radahn, Rykard, Godwyn, Morgott, Mohg och Ranni.

Elden ring bossarnas familje träd är mer eller mindre en coolare version av "the Red Wedding".

Ah. Skämtet landade inte i text.
Det är ett halvt meme.
Hon säger ju varje gång hon dödar dig, "I am Malenia, blade of Miquella."
Så folk brukar skämta att det är djupt gömd lore. Men i själva verket så är det väl den voiceline som hörts flest gånger i hela spelet.

Avstängd
Skrivet av Evilof:

Ah. Skämtet landade inte i text.
Det är ett halvt meme.
Hon säger ju varje gång hon dödar dig, "I am Malenia, blade of Miquella."
Så folk brukar skämta att det är djupt gömd lore. Men i själva verket så är det väl den voiceline som hörts flest gånger i hela spelet.

Helt ärligt vet inte hur han inte fattade det

Medlem

Kul att denna data publicerats. Jag tror jag aldrig behövde mer än 20 försök på någon boss i min resa genom elden (klarade alla huvudbossar och story bossar i alla fall). Då använde jag summons och ibland kikade på guide om jag inte snabbt lyckades förstå en svaghet. Om jag inte skulle använt summons så tror jag att jag hade klarat varje boss på under 100 försök ändå.
Var taggad när jag kom till Malenia eftersom hon sades vara så svår, ja det verkade vara en enighet i att hon var svåraste From Software bossen ever. Jag (med min katana build) insåg snabbt att hon var ett par nivåer svårare än vad jag tidigare stött på så bestämde för att klara henne utan armour, magi eller summons... bara svärd och sköld. 409 försök senare lyckades jag ta henne (solo). Ja jag noterade en pinne för varje försök på ett papper

Då hade jag förvisso lärt mig henne ganska bra. Var inte långt ifrån att kunna klara en no damage. Tror jag hade en normal level.. minns inte om det var level 120 eller 140. Hade förvisso spenderat ett par timmar på att kika vidoes på andra som klarat bossen också. Ja jag tycker det är kul att nörda ner mig ibland.

Inte alls förvånad att hon statistiskt är den svåraste bossen. Kanske lättare om man snabbt har någon bra magi.

Skrivet av Ruskendrul:

Hon är även dotter till Radagon, tvilling med Miquella, halvsyster till Radahn, Rykard, Godwyn, Morgott, Mohg och Ranni.

Underbart!

1
Skriv svar