Framtidens grafik! Unreal Engine 5 demonstrerar ansiktsanimationer i Hellblade II

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hon är ju bara obehaglig. Och överspelar komiskt mycket.

Så muppig premiss i det här spelet, schizofren superhjältetjej på vikingatiden. Hur hittar man ens på sånt?

Kommer floppa. Det kan ju inte bara vara jag som blir avtänd på hela spelet enbart för att huvudkaraktären är så fel (sen hade ettan en massa andra brister också).

Tycker hon är ganska vacker jag, men ja hon överspelar, framförallt ilska känns det som.

Medlem

Märkligt att så mycket fokus hamnar på skådespelerskans utseende och förmåga att skådespela,
Det är ett teknikdemo, inte en pjäs på broadway eller en arbetsintervju.
Fokusera på den otroligt imponerande tekniken istället.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Märkligt att så mycket fokus hamnar på skådespelerskans utseende och förmåga att skådespela,
Det är ett teknikdemo, inte en pjäs på broadway eller en arbetsintervju.
Fokusera på den otroligt imponerande tekniken istället.

Tekniken är jättehäftig och det kommer vara ett fenomenalt verktyg. Men det är svårt att se vad som är en bugg och vad som är avsiktligt när hon har så högljudda ansiktsrörelser. En sida vid sida jämförelse hade gjort enorm skillnad

edit: det ger ett obehag när det är filmat rakt framifrån också. Det skapar en Rings of Power känsla.

Medlem
Skrivet av Komured:

Tycker hon är ganska vacker jag, men ja hon överspelar, framförallt ilska känns det som.

Jättesnygg absolut, särskilt skådespelerskan. Men vikingatjejen i spelet med tribalsmink, smuts i ansiktet och grimaser, det är det som är obehagligt.


signatur

Memento Mori

Avstängd

Inte ens om jag artikulerar mitt bästa så får jag lika många muskelryckningar som hon. Nja, bättre kan ni!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Värre är väl de som klagar på hennes utseende. Håller med dig, det är ett teknikdemo och bör dömas efter det.

Hon är ju attraktiv tycker jag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

eld
Medlem
Skrivet av Kleven:

Inte ens om jag artikulerar mitt bästa så får jag lika många muskelryckningar som hon. Nja, bättre kan ni!

Med träning så kan du nå dit!

Medlem

Tror jag ska be Chat GPT utveckla en Firefox add-on för att automatiskt filtrera bort överkritiska kommentarer eller besserwissrar från kommentarsfält. Typ, högerklicka, välj "open and filter away meh comments" för ett bättre liv.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar