"Lovande", "World of Diablo" – läs FZ:s intryck av Diablo IV-betan

Robot
"Lovande", "World of Diablo" – läs FZ:s intryck av Diablo IV-betan

Och den öppna betan börjar i kväll.

#beta, #diablo-iv


Medlem

Jag har laddad ner pre-load, just nu finns det även en pre-patch. Man får väl se om man kommer in ikväll eller ej. Kövarning finns ju redan från Blizzard.

Medlem

Håller med redaktionen, och då talar jag för alla 3 som satt i party och lirade förra helgen. Vi var alla väldigt nöjda! Samma gäng skall hänga på låset idag kl 17!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tänkte bara förvarna folk så de inte blir chockade och förtvivlade; Var beredda för köer;)

Det kommer trots allt stresstesta!

Medlem

Jag är taggad till tusen efter förra helgen. Denna gång blir det primärt necromancerns tur!

Medlem

Överlag känns det bra, ska bli kul att testa necromancer.

Enda som saknas är dom ska översätta det till svenska 😉

Medlem

Necro! Kommer bli nice. Blir en lång session ikväll förhoppningsvis!

Medlem

Hoppas inte den öppna betan kommer ha sjukt långa köer för att ens komma in men risken är stor väl :/

Medlem

Över en MILJON spelare blev lv 20 i förbokningsbetan.
Kan tänka mig det kommer vara rätt många som testar denna helg 😅


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Moderator | Testpilot

Johan Andersson


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

Johan Andersson

Haha! Close enough?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Inga nya klasser, diablo immortal, blizzard en spiölra av sitt forna jag.

Min gissning en spel flr normis inte hc nördar av genren.
Vilket var vad Blizzard hade som målgrupp från början.

Inte ett dugg taggad.

Hade vart kul att läsa en djupgående analys av spelet inte bara.
Omg loot lol im so op!
Var skeptisk till D3 släppet men ung och dum som man var så förbokade man.
Alla vet ju hur bra det va.

Nä blir vänta tills ev expansion och förhoppningsvis nån rolig klass att spela.

Medlem

Någon som vet om man kan köra på med closed beta versionen eller behöver man tanka en ny klient?

Medlem

Är det helt öppet eller endast om man förköpt?

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Inga nya klasser, diablo immortal, blizzard en spiölra av sitt forna jag.

Min gissning en spel flr normis inte hc nördar av genren.
Vilket var vad Blizzard hade som målgrupp från början.

Inte ett dugg taggad.

Hade vart kul att läsa en djupgående analys av spelet inte bara.
Omg loot lol im so op!
Var skeptisk till D3 släppet men ung och dum som man var så förbokade man.
Alla vet ju hur bra det va.

Nä blir vänta tills ev expansion och förhoppningsvis nån rolig klass att spela.

Finns alltid en "Karen" i gruppen... Grattis!


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av sumodl:

Någon som vet om man kan köra på med closed beta versionen eller behöver man tanka en ny klient?

Bör uppdateras automatiskt (samma klient)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Bör uppdateras automatiskt (samma klient)

Stämmer

Medlem
Skrivet av Eragord:

Överlag känns det bra, ska bli kul att testa necromancer.

Enda som saknas är dom ska översätta det till svenska 😉

Nej huvva. Kommer ihåg 90talet när jag tror det var EA som hade en svensk översättningsstudio. Översatte massor av spel till svenska. Klassiker är ju Syndicate Wars.

MINIGEVÄÄÄR! *med robotröst*
"STANNA DET ÄR POLISEN!" *själlös röst*
*ÖVERTALARTROON* ......

Eller det diablo som faktiskt blev översatt..
FÄRSKT KÖÖÖTT! *butcher*

Inte igen. Ge dem inte ideer....

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Är väldigt besviken.

Det är ju i praktiken ett MMORPG med all yta och plast det innebär. Andra spelare överallt, events överallt och till och med oönskad hjälp får man då och då. Samma hus, grottor och miljöer om och om igen. Inlevelse och mystik är som bortblåst. Allting osar live-service där det aldrig ska ta slut på jobb.

Storyn började seriöst med präster, synd och besatthet men tog snabbt en annan riktning och blev trist. Man spammar bort dialogen så fort det går. Grafiken är fortfarande himmelsk men särskilt mörkt och ont känns det inte.

Jag mår fysiskt dåligt av den skådespelade tjocka östeuropeiska brytningen invånarna pratar på.

Det värsta är dock svårighetsgraden och själva RPG-mekaniken. Det spelar ju sig nästan själv. Vad är meningen med all loot, upgraderingar, skills och builds om man ändå bara ränner igenom allt och bara klickar på musen slumpmässigt? Inga fiender utom någon enstaka boss inger någon respekt, de är bara irritationsmoment som man oftast springer vidare ifrån.

Spelet känns så jäkla konstgjort. Allt är så tillrättalagt och totalt ospännande. Putsat, polerat och detaljstyrt. Allt är samma level som en själv, allt kommer i en förutsägbar ordning, all XP kommer i en förutbestämd mängd. Det finns ingen tillfredsställelse i att levla och bygga upp sin gubbe.

Modern, cynisk speldesign. Det är som att min IQ är halverad när jag spelar det här. Blev allt argare ju mer jag spelade.

Ångrar så att jag la 700 kr på det.

Tack och lov hjälpte några Fz-are mig att få till ett återköp och 700kr tillbaka.


signatur

Memento Mori

Medlem

Kommer bli kul om några månader när hypen har dött och alla kommer klaga på att spelet inte är så bra. Hade detta spel inte haft Blizzard™ bakom sig hade ingen ens brytt sig ett dug om det, då det är ett extremt generiskt ARPG med extremt mycket live service och microtransaction skit, samt att det kostar skjortan.
Är kul att Blizzard gång på gång kan vara svin och göra de värsta skiten utav alla spelutvecklare, och ända så skriver FZ typ 50 artiklar om Diablo 4 nästa som de blivit betalda för att marknadsföra spelet och folk hyllar spelet här som galet fastän spelet inte är något unikt eller speciellt alls jämfört med även billiga ARPG spel i marknaden nu......och enda anledningen till detta är för att det är Blizzard som gjort det, som många sade för några är sedan de ALDRIG skulle stödja igen.

Medlem

Gnh, ska bli riktigt spännande! Hoppas köerna inte blir lika elaka som folk säger sig upplevt under betal-betan

Medlem
Skrivet av Eragord:

Överlag känns det bra, ska bli kul att testa necromancer.

Enda som saknas är dom ska översätta det till svenska 😉

Nej men förfan…fantasy på svenska blir bara så urbota fånigt, såvida det inte är svenska författare bakom.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kommer bli kul om några månader när hypen har dött och alla kommer klaga på att spelet inte är så bra. Hade detta spel inte haft Blizzard™ bakom sig hade ingen ens brytt sig ett dug om det, då det är ett extremt generiskt ARPG med extremt mycket live service och microtransaction skit, samt att det kostar skjortan.
Är kul att Blizzard gång på gång kan vara svin och göra de värsta skiten utav alla spelutvecklare, och ända så skriver FZ typ 50 artiklar om Diablo 4 nästa som de blivit betalda för att marknadsföra spelet och folk hyllar spelet här som galet fastän spelet inte är något unikt eller speciellt alls jämfört med även billiga ARPG spel i marknaden nu......och enda anledningen till detta är för att det är Blizzard som gjort det, som många sade för några är sedan de ALDRIG skulle stödja igen.

Haha, wow. Ät en snickers.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

D4 verkar extremt misslyckat.

Medlem
Medel

Körde först en druid till lvl 25. Från kl 17 till 04.

Sen påbörjade jag en necro och blev lvl 16 på 2 timmar.

Det var som natt och dag, riktigt lätt med necron medans det tog extremt lång tid med druiden.

Den öppna världen känns öde, såg dock en och annan spelare men inte så värst många typ max 2 åt gången.

Jag tycker de borde göra om spelet igen... nu är det som diablo 3 version 5.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kommer bli kul om några månader när hypen har dött och alla kommer klaga på att spelet inte är så bra. Hade detta spel inte haft Blizzard™ bakom sig hade ingen ens brytt sig ett dug om det, då det är ett extremt generiskt ARPG med extremt mycket live service och microtransaction skit, samt att det kostar skjortan.
Är kul att Blizzard gång på gång kan vara svin och göra de värsta skiten utav alla spelutvecklare, och ända så skriver FZ typ 50 artiklar om Diablo 4 nästa som de blivit betalda för att marknadsföra spelet och folk hyllar spelet här som galet fastän spelet inte är något unikt eller speciellt alls jämfört med även billiga ARPG spel i marknaden nu......och enda anledningen till detta är för att det är Blizzard som gjort det, som många sade för några är sedan de ALDRIG skulle stödja igen.

Du känns... arg.

Skrivet av mobmoben:

Kommer bli kul om några månader när hypen har dött och alla kommer klaga på att spelet inte är så bra. Hade detta spel inte haft Blizzard™ bakom sig hade ingen ens brytt sig ett dug om det, då det är ett extremt generiskt ARPG med extremt mycket live service och microtransaction skit, samt att det kostar skjortan.
Är kul att Blizzard gång på gång kan vara svin och göra de värsta skiten utav alla spelutvecklare, och ända så skriver FZ typ 50 artiklar om Diablo 4 nästa som de blivit betalda för att marknadsföra spelet och folk hyllar spelet här som galet fastän spelet inte är något unikt eller speciellt alls jämfört med även billiga ARPG spel i marknaden nu......och enda anledningen till detta är för att det är Blizzard som gjort det, som många sade för några är sedan de ALDRIG skulle stödja igen.

Tron tror jag är orsaken. Folk vill verkligen tro och leva i barndomsminnen. Vi vet att Blizzard studio saknar bra utvecklare och ändå hoppas vi eller försöker inbilla oss själva att det är bra, och bortse det små missarna.

Sen är spelet inte ute än, det finns chans att hela spelet blir roligare, om inte det, kan man alltid göra om det.

Medlem

Vissa scener var nästan obehagliga på ett mysigt sätt (iaf jämfört med 3an) och spelet verkar emellanåt ha en mer creepy atmosfär. Jag älskar det!

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Inga nya klasser, diablo immortal, blizzard en spiölra av sitt forna jag.

Min gissning en spel flr normis inte hc nördar av genren.
Vilket var vad Blizzard hade som målgrupp från början.

Inte ett dugg taggad.

Hade vart kul att läsa en djupgående analys av spelet inte bara.
Omg loot lol im so op!
Var skeptisk till D3 släppet men ung och dum som man var så förbokade man.
Alla vet ju hur bra det va.

Nä blir vänta tills ev expansion och förhoppningsvis nån rolig klass att spela.

Haha, gud vad bitter, du måste va fantastisk på kalas! xD

Sitt du där och sura du, vi andra kommer ha skitkul! Ingen bryr sig om du spelar eller inte

Skrivet av JareD82:

Körde först en druid till lvl 25. Från kl 17 till 04.

Sen påbörjade jag en necro och blev lvl 16 på 2 timmar.

Det var som natt och dag, riktigt lätt med necron medans det tog extremt lång tid med druiden.

Den öppna världen känns öde, såg dock en och annan spelare men inte så värst många typ max 2 åt gången.

Jag tycker de borde göra om spelet igen... nu är det som diablo 3 version 5.

Jag förstår att många har massuppfittat vad beta innebär och tror att det är nå slags demo för den fullständiga releasen, men om du gav ordentlig feedback till Blizzard via deras forum (eller ingame-verktyg) som är i princip hela poängen med en beta så ska du nog se att många problem troligen blir lösta

1
Skriv svar