Mindseye är ett spel inuti GTA-veteranen Leslie Benzies "multi world"-plattform Everywhere

Robot
Mindseye är ett spel inuti GTA-veteranen Leslie Benzies "multi world"-plattform Everywhere

Och i Everywhere ska vi även kunna skapa egna upplevelser.

#Build-a-rocket-boy, #Everywhere, #Mindseye, #nyhetstips


Medlem

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Att ha Lincoln Clay som huvudperson är sjukt förvirrande!

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Att ha Lincoln Clay som huvudperson är sjukt förvirrande!

Instämmer. Men det här kan nog bli bra tror jag

Medlem

Alltså, vad är web3, vad är ens web2? Fattar inte riktigt vad som händer med allt sådant här...

Är posten.se en web2 sida och om det är så, hur ser jag det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, vad är web3, vad är ens web2? Fattar inte riktigt vad som händer med allt sådant här...

Är posten.se en web2 sida och om det är så, hur ser jag det?

Mina amatörgissningar.
Web1 vi satt och surfa med webbläsare på dator
Web2 vi har internet på alla möjliga skärmar. Mobiler, datorer, klockor, diskmaskiner whatever.
Web3 är det väll det man gett det litterära namnet metaverse


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det där såg ändå lagom intressant ut

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, vad är web3, vad är ens web2? Fattar inte riktigt vad som händer med allt sådant här...

Är posten.se en web2 sida och om det är så, hur ser jag det?

Web 1 var det passiva internet, man gick in på en hemsida, man läste grejjer, man påverkade inte innehållet så mycket.

Web 2 är det nuvarande interaktiva internet där användaren till stor del påverkar innehållet på hemsidor.

Web 3 är Idéen från cryptobros att internet ska ligga på blockchain, allt ska vara nft's och allt ska betalas med crypto, en galen idé om decentralisering.

När någon pratar om web3 i spel så menar de mest att items ska säljas som nft's.

Gnällkuk

web3 = avoid at all costs.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Som jag skrivit tidigare om spelet Everywhere så har jag tyvärr noll sug då pressen från början skrev att detta skulle vara en "GTA Killer" vilket det inte visat sig vara. Verkar vara ett färgglatt FortNite i massiv värld sorgligt nog. Tragiskt...

Personligen hade jag önskat ett verklighetstroget mörkt gangster action-drama. Likt GTA 4 från 2008. Ett stycke mästerverk.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Som jag skrivit tidigare om spelet Everywhere så har jag tyvärr noll sug då pressen från början skrev att detta skulle vara en "GTA Killer" vilket det inte visat sig vara. Verkar vara ett färgglatt FortNite i massiv värld sorgligt nog. Tragiskt...

Personligen hade jag önskat ett verklighetstroget mörkt gangster action-drama. Likt GTA 4 från 2008. Ett stycke mästerverk.

Jag känner mig också lurad. Sättet som det skrevs om detta spel längre bak i tiden, då fick man uppfattningen att spelet skulle ha verklighets trogen grafik och vara stort som jorden öppen spelvärld. Där skulle man fritt kunna göra allting möjligt som i verkliga livet.

Men nu verkar det bli ett modernare typ ForNite liknande spel.

1
Skriv svar