Diskutera – Valves bästa spel är...
Bonusfråga: Vad vill du att deras nästa spel blir?
#counter-strike-2, #dota-2, #half-life, #half-life-alyx, #portal, #team-fortress-2, #valve
Half-Life: Alyx. Så genomarbetat, så satans bra.
Men uppriktigt sagt är det omöjligt att ranka om Alyx, Portal 1, Portal 2, HL1 eller HL2 är deras bästa. Alla var milstolpar när de släpptes, och visar tydligt vilken oerhört bra spelutvecklare Valve är.
Portal 2 är ju ändå nått utav dom bättre, men svårt som bara den. Alyx hade jag folk som tjatat på mig och jag förstod inte hur bra det var försen jag väl lirade igenom det. Så en mix av dessa två och hl1 och 2. Hade gärna sett en uppföljare till opposing force expansionen i hl-1. Åhhh bootcamp 😍
Team Fortress 2, innan hattarna. Hade även förbaskat kul med Left 4 Dead 2. Beställer gärna ett par uppföljare!
Counter-Strike. Det finns inte många spel som är så otroligt välkända som Counter-Strike, och det är av god anledning. Inte många team shooters som kommer ens i närheten av känslan som finns där.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Håller nog Portal och Half Life 2 som delad #1 och L4D på en solid andra plats!
Men misstänker att Alyx hade nog kunnat putta ner allt och bli #1 om jag spelat det Ser förbaskat bra ut! Men aldrig att jag tänker dega dom pengarna på att uppgradera min dator och köpa en Index för ett enda spel
Missbrukare av Souls
Givet val är Half-Life 2 som är så fruktansvärt välgjort. Att detta mästerverk aldrig fått någon efterföljare måste vara bland det värsta som hänt (eller aldrig hände..) inom spelbranschen..
Räknar inte dit episoderna 1 & 2 utan saknar en regelrätt 3a som Valve inte vågar göra inom någon av deras spelserier..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Half life serien följt av Portal.
Alla Half life spel går att spela i VR idag på ett sätt som stort sett får spelen att kännas som gjort för VR. (Utom Ep2, det släpps i April)
Jag tror Portal serien är näst på tur för modd teamet bakom HL2 VR och med Valves välsignelse.
HL1 "remaken" vet jag att moddare är på och jobbar med också.
Håller nog Portal och Half Life 2 som delad #1 och L4D på en solid andra plats!
Men misstänker att Alyx hade nog kunnat putta ner allt och bli #1 om jag spelat det Ser förbaskat bra ut! Men aldrig att jag tänker dega dom pengarna på att uppgradera min dator och köpa en Index för ett enda spel
Alyx är ibte på nå sätt "Index exklusivt" går att spela med alla VR headsets som stödjer SteamVR
Half life serien följt av Portal.
Alla Half life spel går att spela i VR idag på ett sätt som stort sett får spelen att kännas som gjort för VR. (Utom Ep2, det släpps i April)
Jag tror Portal serien är näst på tur för modd teamet bakom HL2 VR och med Valves välsignelse.
HL1 "remaken" vet jag att moddare är på och jobbar med också.
Alyx är ibte på nå sätt "Index exklusivt" går att spela med alla VR headsets som stödjer SteamVR
Det vet jag! Kan låna min storebrors Quest 2 och köra med sladd in i datorn, men då behövs det fortfarande en bra mycket fetare PC än jag har
Missbrukare av Souls