Diskutera – Valves bästa spel är...

Releasehästryttare

Varför ingen poll?

Medlem

Half-Life 2, följt av HL: Alyx och Portal 2.

Medlem

Håller det första Half Life väldigt kär då det någonstans var lite av ett startskott för mitt Pc-spelande, men det spel som jag haft överlägset roligast med är CS 1.6. De där kvällarna/nätterna på högstadiet var episka.

Medlem

Lägger min röst på HL2. Jag har tyvärr inte spelat Alyx än

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Portal 2 såklart. Sen half life. Hl2 är ok också

Tycker samma. Portal 2 är fantastiskt. Jag tyckte inte första Half-Life var lika bra som tex Unreal som dök upp samma år. Och Half-Life 2 var inte lika bra som första Half-Life trots att det innehåller några av mina favoritscener. Tex när man strider (hehe) mot ett combine gunship vid fyrtornet och senare vid den trasiga bron.

Medlem
Skrivet av Therant:

Ja du tycker det.
Men du som nu är så såld på VR, och nu ska få tillbaka en som haft och spelat VR för några år sedan. Vad håller samma höga nivå som HL Alyx satt, enligt dig?

För det första gillar man Alyx så kan man fortsätta med det spelet då det finns massa bra i workshopen.
Sen går som sagt alla Half life spel att spela i VR.
Nu om några dagar släpps Vertigo 2 som beskrivs som ett "Half like".

Just nu spelar jag ett spel som heter Ghost of Tabor, det är just släppt i early access men bland det roligaste jag spelat på länge, beskrivs av många som ett Escape from tarkow i VR.
Jag spelat ut nyligen Re Village i VR, det blir som ett helt annat spel och man vill inte spela Re spelen överhuvudtaget utanför VR nå mer.

Half life Alyx är ett spel som är väldigt polerat, att ställa en sån fråga som du har är ju samma sak som dra upp vilket spel till vilket format som helst och fråga vad håller samma höga nivå? förmodligen väldigt få är svaret på frågan.
Vad är det för spel du vill spela? Story drivna singleplayer shooters ?

Jag ser inte VR som en egen genre, det är det många gör fel och tror att VR är spel där du plockar upp saker, tittar på saker och kanske pusslar ihop saker. Leker i spel som Job simulator där man mest svamlar med varmkorv och milkshakes och spiller runt.
Visst sådana spele finns också men imo är det typiska spel folk som inte förstår sig på VR tror att VR består av endast.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

För det första gillar man Alyx så kan man fortsätta med det spelet då det finns massa bra i workshopen.
Sen går som sagt alla Half life spel att spela i VR.
Nu om några dagar släpps Vertigo 2 som beskrivs som ett "Half like".

Just nu spelar jag ett spel som heter Ghost of Tabor, det är just släppt i early access men bland det roligaste jag spelat på länge, beskrivs av många som ett Escape from tarkow i VR.
Jag spelat ut nyligen Re Village i VR, det blir som ett helt annat spel och man vill inte spela Re spelen överhuvudtaget utanför VR nå mer.

Half life Alyx är ett spel som är väldigt polerat, att ställa en sån fråga som du har är ju samma sak som dra upp vilket spel till vilket format som helst och fråga vad håller samma höga nivå? förmodligen väldigt få är svaret på frågan.
Vad är det för spel du vill spela? Story drivna singleplayer shooters ?

Jag ser inte VR som en egen genre, det är det många gör fel och tror att VR är spel där du plockar upp saker, tittar på saker och kanske pusslar ihop saker. Leker i spel som Job simulator där man mest svamlar med varmkorv och milkshakes och spiller runt.
Visst sådana spele finns också men imo är det typiska spel folk som inte förstår sig på VR tror att VR består av endast.

Det jag vill ha är just det Alyx gav mig, ett väldigt polerat spel på alla fronter, som du själv sa. Det fångar verkligen allt med vad VR är bra på. Jag har t.ex. spelat Re Village, Boneworks, TWD: Saints & Sinners etc för att jag skulle få en liknande upplevelse. Men allt jag kände var att dessa spel inte alls höll samma kvalitet och on the point känsla för vad VR kan vara. De kändes, med brist på ett bättre ord, väldigt B.

Jag kan faktiskt inte riktigt sätta fingret på vad som gör Alyx så bra, men det är väl ungefär samma känsla som alla Half Life spel har, de är så förbaskat välgjorda så konkurrenterna bleknar i jämförelse. Men du slog en poäng där med att det finns mer i workshopen, vilket det inte alls fanns när jag spelade spelet. en bra poäng som är värd att lägga in i framtiden om jag ska köpa ett nytt VR-sett.

Har du PSVR2? Om ja, är det värt att införskaffa, kan man spela vi PCn?

Medlem

Portal 2 är nog det jag anser bäst. Har där emot inte spelat Alyx.

Medlem
Skrivet av Therant:

Det jag vill ha är just det Alyx gav mig, ett väldigt polerat spel på alla fronter, som du själv sa. Det fångar verkligen allt med vad VR är bra på. Jag har t.ex. spelat Re Village, Boneworks, TWD: Saints & Sinners etc för att jag skulle få en liknande upplevelse. Men allt jag kände var att dessa spel inte alls höll samma kvalitet och on the point känsla för vad VR kan vara. De kändes, med brist på ett bättre ord, väldigt B.

Jag kan faktiskt inte riktigt sätta fingret på vad som gör Alyx så bra, men det är väl ungefär samma känsla som alla Half Life spel har, de är så förbaskat välgjorda så konkurrenterna bleknar i jämförelse. Men du slog en poäng där med att det finns mer i workshopen, vilket det inte alls fanns när jag spelade spelet. en bra poäng som är värd att lägga in i framtiden om jag ska köpa ett nytt VR-sett.

Har du PSVR2? Om ja, är det värt att införskaffa, kan man spela vi PCn?

Spelen du räknar upp, Village, Boneworks, Saint and sinners är spel jag haft minst lika kul med som Alyx, så det är väll en fråga om smak. Men ja, Alyx är väldigt välpolerat inte bara bland VR spel utan spel i allmänt så utnyttjar det formatet det körs på uti fingerspetsarna, precis som tidigare half life spel gjort

Jag har PSVR2, enda anledningen jag köpte en PS5 från första början.
Jag har spelat Horizon call of the mountain, Resident Evil village och Switchback på den. Jag planerar att skaffa Saints & sinners chapter 2 även till den så småningom.
Jag tycker den är värd att skaffa ja, speciellt om man redan har en PS5.
Den går tyvärr inte att använda till PC som VR-headset.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelen du räknar upp, Village, Boneworks, Saint and sinners är spel jag haft minst lika kul med som Alyx, så det är väll en fråga om smak. Men ja, Alyx är väldigt välpolerat inte bara bland VR spel utan spel i allmänt så utnyttjar det formatet det körs på uti fingerspetsarna, precis som tidigare half life spel gjort

Jag har PSVR2, enda anledningen jag köpte en PS5 från första början.
Jag har spelat Horizon call of the mountain, Resident Evil village och Switchback på den. Jag planerar att skaffa Saints & sinners chapter 2 även till den så småningom.
Jag tycker den är värd att skaffa ja, speciellt om man redan har en PS5.
Den går tyvärr inte att använda till PC som VR-headset.

Ja, egentligen är det ju inga fel på dom spelen som är uppräknade, det blev nog bara fel i att jag spelade Alyx före dem och att de blev gämförda med just nämnda. Inte deras fel med andra ord, mer mitt.

Jag har PS5, det är ju därför VR2 finns i mina tankar. Men jag väntar nog in fler spel innan jag potentiellt slår till på en framöver. Det vore dock en stor fördel om man på något sätt kom åt Steam med den. Men det är inget som du vet som har sagts, att de ska släppa spel till den framöver eller så?

Medlem

Half-Life Alyx alla dar i veckan. VR är nästa steg i utvecklingen att uppleva spel genom och Valve kramade ut allt som gick att kombinera vid den tidpunkten med ett bra VR-headset med en smart och spännande berättelse i ett speluniversum som är helt fantastiskt. Nästan alla Valves singelplayerspel har varit helt fantastiska vid release samtidigt som de utvecklas hela tiden.

Det nästa jag vill ha från Valve är då såklart ett singelplayerspel i VR tillsammans med ett nytt VR-headset, helst i Half-life-universet (varför inte Half-Life 3?), Portal 3 funkar också eller varför inte ett helt nytt univers, surprise me!! Man kan ju drömma i alla fall...

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag har PS5, det är ju därför VR2 finns i mina tankar. Men jag väntar nog in fler spel innan jag potentiellt slår till på en framöver. Det vore dock en stor fördel om man på något sätt kom åt Steam med den. Men det är inget som du vet som har sagts, att de ska släppa spel till den framöver eller så?

Nej det har inte sagts om nått stöd för steam och PSVR2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alla vet ju att de inväntar att planeterna ställer sig i linje för att släppa "Purple Box" med alla 3:or, CS2..

Så nu är det bara några alster till som ska iterera så är vi i mål sedan.

Att säga vilken som är bäst är enligt mig är mycket svårt men det blir något av de alster som utgjorde Orange Box tillsammans, vilken låda!

Medlem

För min del är det absolut Half-life serien, både 1an och 2an som präglat mitt intresse för PC-spel.
Vi satt både på lektion och under rasterna och installerade/spelade Half-life 1 i högstadiet.
Men under de senaste 10-15 åren så är det helt klart Half-life Alyx som gjort mest intryck och som jag fått den där WAOW känslan med, ett väldigt naturligt steg i utvecklingen som de lyckades väldigt bra med, så någon form av uppföljare till det vill jag helst se just nu.
Sen kommer jag aldrig aldrig aldrig sluta att hoppas på ett Half-life 3 😍

Medlem

Left 4 Dead 2

Medlem
Skrivet av Molotov:

Stor skillnad Alyx är "byggt" för VR.
Re är ett vanligt spel med VR läge.
Imo behöver man inte kunna plocka upp allt och vrida och vända varenda liten pryl för att ett spel ska vara bra.
Bra spel är bra spel, Re village ör bra spel som blir bättre i VR.

Half-life 2 är ändå ett äldre spel än village och ej byggt för VR. Men det gäller även andra VR titlar. Jag hade som sagt velat att det fanns en perfekt mall för att röra sig i vr som fungerade perfekt som en standard att spelskapare börjar bygga spel ovanpå.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Skulle vilja se Dota 3, gärna med helt nya hjältar, föremål och kartor.

Dota 2 (2013) blev ju Dota 2 Reborn redan 2015 och där med också tekniskt sett Dota 3.

Dota 2 och Team Fortress 2 är annars mina favoriter

Medlem
Skrivet av lonian:

Half-life 2 är ändå ett äldre spel än village och ej byggt för VR. Men det gäller även andra VR titlar. Jag hade som sagt velat att det fanns en perfekt mall för att röra sig i vr som fungerade perfekt som en standard att spelskapare börjar bygga spel ovanpå.

Jag är inte riktigt med på vad du vill få sagt med jämföra HL2 och Village.
Inte heller vad du menar med perfekt mall för att röra sig.
Det finns standard hur man rör sig i spel, är det nått speciell du tänker på eller som saknas?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar