En sista påminnelse: Nintendos Wii U och 3DS eShop stänger på måndag

Robot
En sista påminnelse: Nintendos Wii U och 3DS eShop stänger på måndag
Medlem

Blir inget mer shopping för mig på Wii u tror jag hellre shoppar på Switchen alla spel finns ju där också.

Medlem

Det fanns ju potential med en extern skärm men i slutändan blev det mest bara en extremt dyr och klumpig kontroll på bekostnad av kraft i konsolen för att hålla nere priset.

Nu när så väldigt många har mobiler med rätt stora skärmar vore det coolt om utvecklare började integrera grejer i singleplayer spel. Potentialen känns stor med den kreativitet som finns där ute. Mobilerna har "rumbles", touchscreens mm. Man skulle givetvis ha appar till spelen som ger tillgång till massa interaktiva grejer ingame.

Man skulle tex kunna bli uppringd av psykot man jagar. Vara tvungen att svara och ta instruktioner vad man ska göra härnäst.
Ta kort av brottsplatser.
Skicka meddelanden.
Knappa på datorer.
Utföra pussel på touchskärmen och se det ske på tvn.
Etc etc. Jag kan tänka mig mycket mer grejer som skulle kunna kännas rätt häftigt om det utförs rätt.

Skribent
Skrivet av memorycard:

Det fanns ju potential med en extern skärm men i slutändan blev det mest bara en extremt dyr och klumpig kontroll på bekostnad av kraft i konsolen för att hålla nere priset.

Nu när så väldigt många har mobiler med rätt stora skärmar vore det coolt om utvecklare började integrera grejer i singleplayer spel. Potentialen känns stor med den kreativitet som finns där ute. Mobilerna har "rumbles", touchscreens mm. Man skulle givetvis ha appar till spelen som ger tillgång till massa interaktiva grejer ingame.

Man skulle tex kunna bli uppringd av psykot man jagar. Vara tvungen att svara och ta instruktioner vad man ska göra härnäst.
Ta kort av brottsplatser.
Skicka meddelanden.
Knappa på datorer.
Utföra pussel på touchskärmen och se det ske på tvn.
Etc etc. Jag kan tänka mig mycket mer grejer som skulle kunna kännas rätt häftigt om det utförs rätt.

I MGS V så kan ju en "spelare" agera intel. Sitta på en Ipad och skicka info om kartan, men även kalla in support och styra vart helikoptern landar och plockar upp en.

Var rätt roligt att kunna ge sin kompis info om vart fienderna var placerade sen skicka extraction när det blev kaos.


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av memorycard:

Man skulle tex kunna bli uppringd av psykot man jagar. Vara tvungen att svara och ta instruktioner vad man ska göra härnäst.
Ta kort av brottsplatser.
Skicka meddelanden.
Knappa på datorer.
Utföra pussel på touchskärmen och se det ske på tvn.
Etc etc. Jag kan tänka mig mycket mer grejer som skulle kunna kännas rätt häftigt om det utförs rätt.

Jag tror den viktiga faktorn är att allt detta är helt möjligt och så mycket lättare med bara en vanlig konsol och en skärm, så det blir väldigt lätt en gimmick.

Medlem

Absolut! Därför jag skrev att det "mest" blev en dyr klumpig kontroll. Det förstod du säkert men.

Nu blev det iallafall en flopp men mobilerna finns här som sagt.

Medlem
Skrivet av eld:

Jag tror den viktiga faktorn är att allt detta är helt möjligt och så mycket lättare med bara en vanlig konsol och en skärm, så det blir väldigt lätt en gimmick.

Jo absolut. Det handlar så klart om inlevelse. Om det görs rätt. Lite som med Dualshock när man fick blåsa bort damm från en tavla, fick radiochatter i högtalaren etc. Funkade såklart utan, men åtminstone jag gillade det. För lite omväxling och inlevelse som sagt.

Med mobilerna kan man ju använda sig av en massa grejer om man är uppfinnelserik. Man behöver ju inte använda sig av det om man inte vill men åtminstone jag skulle uppskatta det.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Det fanns ju potential med en extern skärm men i slutändan blev det mest bara en extremt dyr och klumpig kontroll på bekostnad av kraft i konsolen för att hålla nere priset.

Nu när så väldigt många har mobiler med rätt stora skärmar vore det coolt om utvecklare började integrera grejer i singleplayer spel. Potentialen känns stor med den kreativitet som finns där ute. Mobilerna har "rumbles", touchscreens mm. Man skulle givetvis ha appar till spelen som ger tillgång till massa interaktiva grejer ingame.

Man skulle tex kunna bli uppringd av psykot man jagar. Vara tvungen att svara och ta instruktioner vad man ska göra härnäst.
Ta kort av brottsplatser.
Skicka meddelanden.
Knappa på datorer.
Utföra pussel på touchskärmen och se det ske på tvn.
Etc etc. Jag kan tänka mig mycket mer grejer som skulle kunna kännas rätt häftigt om det utförs rätt.

Låter mest som något distraherande. På DS/3DS och möjligen då också Wii U funkade det med andra skärm, smidigt för kartor, menyer osv. Men funkar inte med mobiler eller surfplattor, blir osmidigt.

Medlem

Rekommenderar att plocka upp OutRun 3D och After Burner 2 om någon missat dessa, tveklöst bästa moderna versionerna av respektive titel om man inte får tag på SEGA Ages Vol 1 till Saturn.

Medlem

Etrian odyssey spelen är alltid rekommenderade. De första tre håller på portas till switch men det blir inte samma sak utan andra skärmen och pennan för att rita kartor.

Ett DS spel som är rekommenderat är Infinite Space. Ett av Nier utvecklarnas första spel i en helt annan genre.

Radiant Historia
är superbt.

Xenoblade Chronicles X naturligtvis. Kriminellt att det inte portats till Switch.

The Last Story från Mistwalker. Mycket bra JRPG.

Fire Emblem spelen. Bra tactics RPG

Finns så mycket. Jag är glad idag att jag har det mesta på fysiska ex och har laddat hem DLC.

Medlem
Ett litet tips till de som gillar Pokémon och har en 3DS

Ett litet tips om man är intresserad av Pokémon.
Pokémon bank kommer bli gratis att använda för de som har skaffat den innan den 27 mars.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Tycker det är lite trist när de stänger ner sånna här saker, det är inte direkt så att det tar mycket av deras system att hålla igång det numera.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tycker det är lite trist när de stänger ner sånna här saker, det är inte direkt så att det tar mycket av deras system att hålla igång det numera.

Så går det när allt är digitalt. Och så sitter folk o onanerar över game pass.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Så går det när allt är digitalt. Och så sitter folk o onanerar över game pass.

En miljard industri säkert som lever på att folk blir av med spel på något sätt och vill köpa igen antingen originalet eller någon slags remake.

Skulle vara kul att veta vad den "fulspelsindustrin" omsätter

Medlem

Jag har förhandsköpt speciellt spel till DS och GBA eftersom att det är spel som kräver att man har en bärbar nu när Wii U E-Shop stängs ner.

Att spela DS och GBA bärbart på Wii U är något utöver det vanliga.

För Switch Online har ju lanserat NES SNES, N64 spel redan så de undvek jag att köpa.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Det är tur att jag har mitt Switch konto kopplat till Wii U och 3DS.
Köpte 2 Fire Emblem spel nyss på Wii U, något som jag inte hade kunnat om jag inte hade haft en Switch då Nintendo stängde ner alla andra möjligheter att ladda på pengar i augusti 2022.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Hshop på 3DS lär ju serva 3ds spelarna när eshop stängs ner.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det som är synd är att det är många var av sina Wii U får en "Error" code när man skall starta upp en del av sina spel och det verkar inte som att det går att göra något åt i dagsläget. Detta händer för många som haft sina Wii U liggandes en längre tid. Hände ju såklart mig också att den inte fungerar nu med alla spel.. Det florerar en del om detta på internet och Youtube. Så ni får se över era konsoler och se ifall att dom fungerar med att spela sina spel. Detta är en enorm besvikelse och att Nintendo har misslyckats så totalt med att inte kunna ha en fungerande konsol en längre tid.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Så går det när allt är digitalt. Och så sitter folk o onanerar över game pass.

Jag är själv glad över att det är mest digitalt numera, Det finns inte en chans i världen att jag hade haft plats till alla mina spel i fysisk form, jag har har runt 1000 fysiska spel (inklusive CE versioner osv) och de tar sanslöst mycket plats som det är...kollar man sen mina tusentals digitala så tja... kanske soffan och soffbordet samt min sambo borde åka ut om jag ska få plats med allt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Så går det när allt är digitalt. Och så sitter folk o onanerar över game pass.

Fast game pass roterar spel in och ut. Det är som världens längsta demoperiod.
Man är ju högst medveten om att man inte äger ett dugg.
Väldig skillnad på att ha betalt fullpris för ett spel och inte kunna ladda ner det igen för att ens installation ballat ut eller ens sd kort dött och man köpt ett nytt.
Det hade gjort mig förbannad iaf…en bluray är bara att plutta i en ny enhet.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

Det som är synd är att det är många var av sina Wii U får en "Error" code när man skall starta upp en del av sina spel och det verkar inte som att det går att göra något åt i dagsläget. Detta händer för många som haft sina Wii U liggandes en längre tid. Hände ju såklart mig också att den inte fungerar nu med alla spel.. Det florerar en del om detta på internet och Youtube. Så ni får se över era konsoler och se ifall att dom fungerar med att spela sina spel. Detta är en enorm besvikelse och att Nintendo har misslyckats så totalt med att inte kunna ha en fungerande konsol en längre tid.

Ja man får ju lite planned obsolence-vibbar över detta med nedstängningen av Wii U-shoppen som sammanfaller med att konsoler som legat i träda brickas när de startas

1
Skriv svar