Multiversus tas offline 25 juni för att släppas på riktigt 2024

Robot
Multiversus tas offline 25 juni för att släppas på riktigt 2024

Och det blir inga återbetalningar.

#Multiversus, #Warner-bros


Moderator | Testpilot

Jag har inte hängt med i alla nyheter om spelet, men om det var kommunicerat att det bara var en beta och att det skulle tas offline förr eller senare så är det väl egentligen okej.

Men... Det här känns som ett sätt för dem att göra en "relaunch" med tanke på spelartappet. Tveksamt att detta av allt hade hänt om det fortfarande var populärt i dagsläget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men... Det här känns som ett sätt för dem att göra en "relaunch" med tanke på spelartappet. Tveksamt att detta av allt hade hänt om det fortfarande var populärt i dagsläget.

Min känsla också. Att dom försöker skapa lanserings-buzz ytterligare en gång. Men ja, med tanke på spelartappet känns det som om de behöver hitta på något riktigt djärvt för att få det att stanna.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Verligen ett besynnerligt betatest som pågått snart ett år, med låsta hjältar som kan köpas för riktiga pengar innan det tas ur trafik fram till nästa år för "polering".

Man hoppades ju Multiversus skulle bli en Smash Bros-utmanare till PC, men genren de siktar på verkar vara "oinspirerat live service-helvete".

Folket på r/MultiVersus verkar också överraskade av nyheten.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Dom kan ta det offline för alltid är väl ingen som spelar nu när hypen har lagt sig.

Medlem

Haha, den mest genomskinliga återlanseringen någonsin, klart och tydligt att det inte gick vägen, så nu ska dom mjölka sönder det en till gång innan dom skrotar det.

Medlem

Finns väl ingen anledning att inte ha nuvarande version uppe för testning fram till skarp release mer än att försöka hypa igång releasen igen. Luktar misslyckande långa vägar!

Medlem

Så dom har bara haft en beta nu som man kunde köpa karaktärer i? Sure sure….

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har inte hängt med i alla nyheter om spelet, men om det var kommunicerat att det bara var en beta och att det skulle tas offline förr eller senare så är det väl egentligen okej.

Men... Det här känns som ett sätt för dem att göra en "relaunch" med tanke på spelartappet. Tveksamt att detta av allt hade hänt om det fortfarande var populärt i dagsläget.

Det har varit i EA och Open beta sedan släppet, kan dock hålla med om att ha öppet för köp i en beta är lite dåligt, och att dom borde kommunicerat ut bättre att dom skall köra en test period för att sedan stänga ner det fram till release.
Dock följer alla köp man gjort under betan med till fullversionen så det är ju inte direkt så någon förlorar sina pengar de spenderat. Kunde dock kommunicerats bättre av utvecklarna.

Medlem

Inte kört det bara kollat på diverse streams men om man får tillgång till det man betalat för när spelet väl släpps ser iaf jag inga problem med det. Hade varit en helt annan sak om man var tvungen att betala för det igen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

Det har varit i EA och Open beta sedan släppet, kan dock hålla med om att ha öppet för köp i en beta är lite dåligt, och att dom borde kommunicerat ut bättre att dom skall köra en test period för att sedan stänga ner det fram till release.
Dock följer alla köp man gjort under betan med till fullversionen så det är ju inte direkt så någon förlorar sina pengar de spenderat. Kunde dock kommunicerats bättre av utvecklarna.

Förutsatt att spelet faktiskt kommer tillbaka.

Igen, jag är tveksam till att de hade stängt ned såhär om spelet fortfarande var lika populärt som vid och strax efter släpp av den öppna betan. Det känns mer som att de stänger ned och startar upp för att få ännu en chans att "släppa" spelet.

Bedrövligt att det ska ta sådan tid också. Och varför ha öppet spelet ett par månader till innan det stängs ned? Det är ju precis så man brukar göra när ett spel dör och man stänger ned.

Näe något mysko är i görningen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar