Bobby Kotick besviken på Sony, men påverkar inte relationen långsiktigt

Robot
Bobby Kotick besviken på Sony, men påverkar inte relationen långsiktigt
Medlem

Att den stollen får vara kvar är helt obegripligt.

Medlem

Man vet att man gör något rätt om bobby är besviken.

Medlem

"...bryr oss för mycket om våra spelare för att någonsin släppa en undermålig version av ett spel."

Hahaha really?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gaara:

"...bryr oss för mycket om våra spelare för att någonsin släppa en undermålig version av ett spel."

Hahaha really?

Sa han det måste det vara sant.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Gaara:

"...bryr oss för mycket om våra spelare för att någonsin släppa en undermålig version av ett spel."

Hahaha really?

Tycker dock varje COD som släpps ändå varit stabila. Man har kunnat spela SP/MP dag ett utan problem.

Medlem

Han är väl rädd att han inte får sina miljon bonusar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Sa han det måste det vara sant.

Kritiken lyckades inte överrösta ljudet av ismaskinen på hans båt. Vi måste ge honom mer pengar så han har råd med en ny, tystare modell.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Skrattar fortfarande åt Asmongolds gamla uttryck: "This is Bobby's world..you're only living in it".
Tror det är så han ser på sig själv med.

Medlem

Är väl han alla hoppas på ska försvinna när företaget köpts upp?

Medlem

Men herregud kan inte han bara hålla k*ften! Varför får han ens fortsätta?

Medlem

Så sa alltid min mor också. "Jag är inte arg, bara besviken"

eld
Medlem
Skrivet av Veonz:

Är väl han alla hoppas på ska försvinna när företaget köpts upp?

Han själv hoppas väl på att kunna försvinna.

Medlem

Allt jag hör är "Nöff, nöff!".

Medlem
Skrivet av jehuty:

Men herregud kan inte han bara hålla k*ften! Varför får han ens fortsätta?

För att han gjort Activision till ett mångmiljardföretag? Väger ganska tungt.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

För att han gjort Activision till ett mångmiljardföretag? Väger ganska tungt.

Han trampade över många lik och en hel del fick säkert bita i gräset.
En elitist som tror man kan bete sig hur som... ja det kan man visserligen när man ör god för flera miljoner.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Arcadia:

För att han gjort Activision till ett mångmiljardföretag? Väger ganska tungt.

Bobby är som en fågelskådare. Men några andra står och matar vedklyven så det blir nå värme i spisen.

eld
Medlem
Skrivet av Arcadia:

För att han gjort Activision till ett mångmiljardföretag? Väger ganska tungt.

Han är även högsta ansvariga för arbetsmiljön.

Medlem

"It takes one to know one"..
Jag menar, om Sony är rädd att andra företag skulle släppa buggiga releaser för att sänka dem, så kan man ju fundera över deras egna släpp och om de själva har rent mjöl i påsen.

Medlem

Bryr sig någon om vad Bobby tycker? Förutom Bobby själv då.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Inaktiv
Medlem

"Vi vet att våra passionerade spelare skulle bli de första som håller Microsoft ansvariga för att hålla sina löften om innehåll och jämlikhet gällande kvalité. Och vi alla som jobbar så hårt med att leverera de bästa spelen, bryr oss för mycket om våra spelare för att någonsin släppa en undermålig version av ett spel."

Men absolut, någon som är ansvarig för ett högkvalitativt spelsläpp som Diablo Immoral kan säga en sådan sak med rak rygg och stolt blick utan att skämmas för en sekund. Jag tror på Bobby.

Avstängd
Skrivet av Gaara:

"...bryr oss för mycket om våra spelare för att någonsin släppa en undermålig version av ett spel."

Hahaha really?

Tyckte med att det var kul. Call Of Duty är det med mest buggar som tar längst tid att rätta till dom. Allt handlar bara om pengar dom drar aldrig tillbaka om det är för mycket buggar när dom lovat släppa.

Hoppas Microsoft kan styra upp och visa Välden och Sony att dom bryr sig om buggar och drar tillbaka om Microsoft får reda på om det håller måttet som Microsoft sätter.

Medlem

Som gamer väger hans ord lätt. Om jag ägt aktier i hans "kungadöme" hade jag slickat hans fötter.
Som jag sagt i en annan tråd, hela affären har blivit en fars.

Vi som älskar spel kommer inte komma ur detta oskadda....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Arcadia:

För att han gjort Activision till ett mångmiljardföretag? Väger ganska tungt.

Det där låter ju ändå som ett sjukt ohälsosamt perspektiv. Jag hoppas verkligen inte att du resonerar så när dina vänner eller nära och kära blir utsatta för samma skit som Kotick gjort mot andra.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Denna grabben är bland de sista som ska yttra sig om andras eventuella dåliga beteenden.
Sedan att storföretag bråkar är inget nytt. Det har varit låg nivå från både MS och Sony tycker jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det där låter ju ändå som ett sjukt ohälsosamt perspektiv. Jag hoppas verkligen inte att du resonerar så när dina vänner eller nära och kära blir utsatta för samma skit som Kotick gjort mot andra.

Det är inte familj och vänner till de som blivit utsatta för Bobby Kotick som har möjlighet att byta ut honom, det är styrelsemedlemmarna i mångmiljardföretaget som Bobby byggt upp som gör det och har all anledning att vara tacksamma för det han gjort för arbete under flera decenniers tid.

Jag säger alltså inte att han är en snäll eller moralisk person, om det var det du trodde.

Medlem

Eftersom vissa människor älskar pengar mest av allt. Så har han säker en hel hög av trånande följare. Som rika gubbar utan moral brukar ha. Det är mer ett naturligt sätt vi människor fungerar på för att överleva tror jag. Att följa en små galen snubbe(som tex Putin och många flera) som står över lagen/skriver lagen på grund av pengar och inflytande.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Det är inte familj och vänner till de som blivit utsatta för Bobby Kotick som har möjlighet att byta ut honom, det är styrelsemedlemmarna i mångmiljardföretaget som Bobby byggt upp som gör det och har all anledning att vara tacksamma för det han gjort för arbete under flera decenniers tid.

Jag säger alltså inte att han är en snäll eller moralisk person, om det var det du trodde.

De har inget att vara så tacksamma över att det borde väga över det han har gjort mot andra och utsatt dem för. Hade han engagerat sig i arbete för att bättra sig eller främja en mer hälsosam arbetsplats hade jag inte haft lika många problem med honom, men som det är nu anser jag att det han gör överlag skadar världen mer än det hjälper den. Som om inte en person med hälsosamma värderingar hade kunnat bygga upp ett företag där människor kan arbeta och tjäna sitt levebröd. "Åh vad du tjänar miljarder åt oss, vi är så tacksamma." När tacksamheten är så skev att den inte ens har en känsla av tacksamhet inom sig.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

De har inget att vara så tacksamma över att det borde väga över det han har gjort mot andra och utsatt dem för. Hade han engagerat sig i arbete för att bättra sig eller främja en mer hälsosam arbetsplats hade jag inte haft lika många problem med honom, men som det är nu anser jag att det han gör överlag skadar världen mer än det hjälper den. Som om inte en person med hälsosamma värderingar hade kunnat bygga upp ett företag där människor kan arbeta och tjäna sitt levebröd. "Åh vad du tjänar miljarder åt oss, vi är så tacksamma." När tacksamheten är så skev att den inte ens har en känsla av tacksamhet inom sig.

Vi pratar inte om samma sak. Jag svarade på frågan varför han får hållas, och svaret är att han i 30 år drivit ett väldigt framgångsrikt företag som innan han kom dit var konkursmässigt. Därför får han hållas.

Du blandar in världen och grejer, det har ingen påverkan alls på om han får sitta på sin post eller inte. Så tack för diskussionen, men jag tackar för mig här för vi pratar dom sagt inte om samma sak.

12
Skriv svar