Musik till promenad och träning

Medlem
Musik till promenad och träning

Vad lyssnar ni på när ni tränar, jobbar eller städar?

Jag tycker att det här albumet är gutt när man känner sig vresig och trött. Det är bra musik för att komma igång när motivationen står på noll. Det är väl bara ”Monkeys from Space” som jag skippar, resten är skitbra!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ibland lyssnar jag på musik när jag kodar (blandat), podcasts när jag är ute och går.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Ibland lyssnar jag på musik när jag kodar (blandat), podcasts när jag är ute och går.

Vilken podcast är bäst då?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Gnällkuk
Skrivet av Hanzo:

Sista måltiden är nästan alltid riktigt bra

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Fattar inte hur folk kan koda och lyssna på musik samtidigt, jag är väldigt avundsjuk på de som kan. Om jag sätter på musik så kan jag inte tänka längre tyvärr.

Men när jag är ute och går så blir det någon pod.

signatur

IDKFA

Medlem

När jag jobbar tillsammans med en kollega blir det i regel radio i bilen, jobbar jag ensammen så kör jag en av mina playlists från Spotify, i regel en blandning av dom låtar jag gillar mest just nu. Lyssnar aldrig på ett helt album från en grupp eller artist längre utan väljer alltid ut enstaka låtar.

Om jag tränar så har jag en speciell playlist med passande träningslåtar, om jag är ute på promenad eller städar blir det oftast ljudbok via nextory, håller just nu på att lyssna igenom alla Harry Potter böcker men har bara typ 6 timmar kvar av sista boken så sen måste jag hitta något nytt.

Moderator | Testpilot

Oftast lofi girl eller någon P3-podcast.

Har fastnat väldigt mycket för en podcast om Bamse i och med att de firar 50-års jubileum

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lyssnar nästan alltid på någon form av Death Metal eller Melodic Death Metal när jag tränar. Annars varierar det, men oftast ändå inom metal, beror på vad jag känner för helt enkelt. Lyssnar däremot aldrig på podcasts, inte riktigt min sak

Bland annat varit mycket av detta:

Medlem

Vid träning brukar jag lyssna på The Prodigy. Vet ingen annan som lyckas få till lika skönt dunk.

När jag är ute och går brukar jag lyssna på The NoSleep Podcast, Creepypodden eller Speljuntan.

signatur

PSN: OAKTHYR

Avstängd
Medlem
Skrivet av Hanzo:

Vet inte vilken som är bäst, men de jag ofta lyssnar på:
https://sverigesradio.se/dystopia
https://sverigesradio.se/grans

Sen diverse podcasts om säkerhet och prepping. Gillar inte podcasts där de sitter och flamsar och skrattar utan att kommunicera något användbart budskap.

Medlem

När jag tränar så blir det ofta Danko Jones, Soulfly eller Fu Manchu.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Oftast lofi girl eller någon P3-podcast.

Har fastnat väldigt mycket för en podcast om Bamse i och med att de firar 50-års jubileum

Älskar Bamsepodden med Kalle Lind. Passar utmärkt att lyssna på världens starkaste podd när man lyfter skrot.
Andra svenska poddfavoriter är Flashback Forever och Hänt På Restaurang. Jag lyssnar sällan på musik när jag tränar/promenerar, men ibland lägger jag igång nån playlist med rockklassiker/liveplattor.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

KoP
Medlem

Tränar inte och lyssnar inte på musik när jag städar men på jobbet kan det bli väldigt blandat då vi är flera som delar på samma högtalare så allt ifrån dansband till rock till hip-hop till goa-trance ljuder ur högtalarna.

Inaktiv

Lyssnar på det som kommer ur högtalarna på gymmet.
Är det tyst så inget alls

Medlem
Skrivet av greb1989:

signatur

1
Skriv svar