Kratos-rösten Christopher Judge vill att vi slutar plattformskriga

Robot
Kratos-rösten Christopher Judge vill att vi slutar plattformskriga

Tog tillfället i akt när han tog emot sin BAFTA.

#Bafta, #God-of-war-ragnarök


Medlem

Den dagen vi slutar plattformskriga är den dagen vi bara har en plattform, så för min del får det gärna fortsätta.

Medlem
Skrivet av Dampbobpsykfall:

Konkurrens och fanboys är vad som driver utvecklingen framåt. Jag vill snarare se mer konsolkrig och mer utveckling!

Hur driver fanboys utvecklingen framåt?

Medlem

Fanboys som shillar för megaföretag är bland det löjligaste jag vet. Framför allt när det är vuxna människor.

Medlem

Vissa Sony fanatiker var glada över den dåliga last of us portningen till pc... Nej tack. Snacka om löjligt och barnsligt! Bara sorgligt när vuxna människor beter sig så. Håller helt med Christopher!

Medlem

Kan inte hålla med mer. Att känna ett starkt behov av att "försvara" plattformen man själv väljer att spela på är något man borde växa ifrån rätt så fort under sin uppväxt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Konsol krig är ju löjligare än nåt. Alla konsoler har något som tillför och därför köper jag och äger mer än oftast alla. Sen finns det alltid bra och dåliga saker med företagen bakom konsolerna. Jag har själv gått från mer xbox till ps för att sedan gå tillbaka mer mot xbox. Men jag har aldrig sett någon plattform som bättre än den andra. Just nu tycker jag dock microsoft står högre än sony när det kommer till gaming då jag verkligen älskar gamepass, xcloud på min steam deck men jag har fortfarande inte köpt ps5 och är mäkta sugen på GoW och Horizon så lär bli en sådan snart också bara för deras stortitlar.

Medlem
Skrivet av Dampbobpsykfall:

Det är ju storkonsumenterna som ställer kraven på företagen som de fanboyar över.

Nja det vettefan, hur stor del av de potentiella kunderna utgörs av fanboys kan man ju undra, jag vet inte alltså men jag tror inte skrikande fanboys påverkar dessa enorma företag i sina beslut när de skapar konsoler, inte i hög grad iallafall.

Medlem

Håller verkligen med. Ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken plattform den finns på.

Är ganska säker på att "fanboys" bara är en högljudd minioritet dock och majoriteten inte bryr sig om vilken plattform andra spelar på.

Medlem

Köpt av sega? Ska han göra tails röst i nästa sonic?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd

Fick nog extra betalt av Sony och menar att Xbox hackar på Sony och klagar. Så till all rätt klagar vi då man får göra som man vill när man äger 1 företag och helt galet att blockera med pengar när man inte äger 1 företag. Så kan ju hoppas USA m.fl vill ändra detta så man inte kan köpa exklusivitet utan endast får välja till vilka platformar man vill släppa spel när man äger företag.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Fick nog extra betalt av Sony och menar att Xbox hackar på Sony och klagar. Så till all rätt klagar vi då man får göra som man vill när man äger 1 företag och helt galet att blockera med pengar när man inte äger 1 företag. Så kan ju hoppas USA m.fl vill ändra detta så man inte kan köpa exklusivitet utan endast får välja till vilka platformar man vill släppa spel när man äger företag.

🤣


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag har alla nutida Konsoler + PC vem ska jag kriga med


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Jag har alla nutida Konsoler + PC vem ska jag kriga med

Mig. Jag har bara en kotte.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Jag har alla nutida Konsoler + PC vem ska jag kriga med

Dig själv om vilken du ska spela på för tillfället såklart!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Medlem
Skrivet av jontebula:

Fick nog extra betalt av Sony och menar att Xbox hackar på Sony och klagar. Så till all rätt klagar vi då man får göra som man vill när man äger 1 företag och helt galet att blockera med pengar när man inte äger 1 företag. Så kan ju hoppas USA m.fl vill ändra detta så man inte kan köpa exklusivitet utan endast får välja till vilka platformar man vill släppa spel när man äger företag.

Jag tror du missade budskapet här...

Medlem

Håller med, så länge spelen är bra så har plattformen ingen betydelse.
Här hemma finns det 3 st Playstation, 1 xbox, 1 switch och 2 PC. Alla har gett mig spelglädje genom åren och kommer fortsätta att göra det.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fanboys som shillar för megaföretag är bland det löjligaste jag vet. Framför allt när det är vuxna människor.

Håller med. Mår illa och känner skam inombords när detta sker. På samma sätt som när huliganer slåss för "sitt" lag.

Förmodligen en kvarvarande gen som fyllde en funktion när människan behövde individer som offrade liv och lem för flocken genom att gå i täten med klubban i högsta hugg.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Fick nog extra betalt av Sony och menar att Xbox hackar på Sony och klagar. Så till all rätt klagar vi då man får göra som man vill när man äger 1 företag och helt galet att blockera med pengar när man inte äger 1 företag. Så kan ju hoppas USA m.fl vill ändra detta så man inte kan köpa exklusivitet utan endast får välja till vilka platformar man vill släppa spel när man äger företag.

Du låter verkligen som en trasig skiva, som spelar om samma låt gång på gång 😆

Medlem

Är väl inget konstigt att debattera och argumentera så länge det är respektfullt och konstruktivt.

Töntigt och förlöjligande kan man få vad som helst att låta som: "vuxna män som sparkar på en boll"

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nja det vettefan, hur stor del av de potentiella kunderna utgörs av fanboys kan man ju undra, jag vet inte alltså men jag tror inte skrikande fanboys påverkar dessa enorma företag i sina beslut när de skapar konsoler, inte i hög grad iallafall.

Det tror jag, tyvärr, att dem gör. "Skrikande fanboys" spelar nog mindre roll, men fanboys generellt gör det. Det är dem som köper en konsol och känner kärlek gentemot tillverkaren då de älskar känslan konsolen ger dem. Det gör dem lojala och får dem att fortsätta att investera i företaget trots dåliga produkter och även att marknadsföra det gratis under tiden genom att försköna verkligheten. Allt för att rättfärdiga sin dåliga investering.

Titta bara på Microsoft senaste åren (för att ta ett av många exempel). Folk sitter på riktigt vecka ut och vecka in och försvarar dålig prestation och dåliga beslut. Och fortsätter att pumpa in pengar i företaget trots dålig avkastning. Fanboyismen, kärleken, förblindar.

Jag tror att företagen kapitaliserar stort på detta och att det är därför vi har olika märken och konsoler.

Edit: ändrade ett "dem" till "de", gjorde jag rätt? 😅


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det tror jag, tyvärr, att dem gör. "Skrikande fanboys" spelar nog mindre roll, men fanboys generellt gör det. Det är dem som köper en konsol och känner kärlek gentemot tillverkaren då de älskar känslan konsolen ger dem. Det gör dem lojala och får dem att fortsätta att investera i företaget trots dåliga produkter och även att marknadsföra det gratis under tiden genom att försköna verkligheten. Allt för att rättfärdiga sin dåliga investering.

Titta bara på Microsoft senaste åren (för att ta ett av många exempel). Folk sitter på riktigt vecka ut och vecka in och försvarar dålig prestation och dåliga beslut. Och fortsätter att pumpa in pengar i företaget trots dålig avkastning. Fanboyismen, kärleken, förblindar.

Jag tror att företagen kapitaliserar stort på detta och att det är därför vi har olika märken och konsoler.

Edit: ändrade ett "dem" till "de", gjorde jag rätt? 😅

😅Nja, inte helt rätt med ”dem” men skit i det😊 Ja du kanske har rätt, jag vet inte men min känsla är att när någonting blir stort, Switch senast, så är den stora publiken inte fanboys, återigen jag vet inte, du har säkert en poäng. Btw: ”de älskar” är 👍👍

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fanboys som shillar för megaföretag är bland det löjligaste jag vet. Framför allt när det är vuxna människor.

Kan nästan gissa på att du är en PC-spelare.

Xbox och Microsoft kommer alltid vara bättre än Sony som tillverkar skit. Bara massa problem med Playstation.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kan nästan gissa på att du är en PC-spelare.

Xbox och Microsoft kommer alltid vara bättre än Sony som tillverkar skit. Bara massa problem med Playstation.

Låter som att du är en del av problemet.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kan nästan gissa på att du är en PC-spelare.

Xbox och Microsoft kommer alltid vara bättre än Sony som tillverkar skit. Bara massa problem med Playstation.

Second fanboy detected.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kan nästan gissa på att du är en PC-spelare.

Xbox och Microsoft kommer alltid vara bättre än Sony som tillverkar skit. Bara massa problem med Playstation.

Händer att jag spelar på PC, men mest kör jag på min Series S. Har även ägt många Playstation-konsoler och varit väldigt nöjd med dom, så vet inte vad du snackar om riktigt. Alla konsoler har fördelar och nackdelar, i mina ögon så finns det inget perfekt val.

Har sett dig hata på Playstation förut också och är väldigt nyfiken på vad det kommer ifrån? Vilken var den senaste konsolen du hade som gav dig så mycket problem?

Medlem

Det blir problematisk när man är personligt investerad och att det har blivit en del av sitt jag Det gäller inte bara märkeslojalitet, utan även kultur, ideologi, religion. En attack på X blir en attack på mig personligen, och då försvarar man med näbbar och klor.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

God of Console War.

Medlem

Känns som om det är mest sony och microsoft som krigar men nintendo har sina fanboys dom oxo men nintendo spelar på en egen plan halva känns det som och gör sin egna grej

12
Skriv svar