Det här spelar FZ i helgen – vad spelar du?

Robot
Det här spelar FZ i helgen – vad spelar du?

Gubbhäng, Steam Deck och plattformsapor händer i helgen. Vad händer hos dig?

#spelhelg


Medlem

Resident evil 4 varvat med Evil islands.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

It's not a lake, it's an ocean

Jag hade spelat Resident Evil 4 om jag varit hemma. Men nu är jag i Köpenhamn på en barnfri tredagarstur. Visserligen har jag packat ned min Switch ifall lusten faller på, så det kan tänkas bli lite Super Monkey Ball.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

GoW Ragnarök blir det för min del!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Hade tänkt TLOU men väntar nog minst till nästa helg. Har Forza 5 Rally Adventure men det är roligast när man bara kör ett par race i stöten. Frågan är vad man ska ha som main. RE4:R Avklarat.
Funderar på att ge mig på Tomb Raider Remastered trilogin.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

GoW Ragnarök blir det för min del!

Samma här, dags att avsluta spelet i helgen!

Medlem

inte vågat testa last of us än pga problemen, så det blir RDR2 RP server i RedM-klienten.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Samma här, dags att avsluta spelet i helgen!

Gött! Jag började häromdagen, så har i princip hela resan framför mig.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

The same precedure as every weekend, sladda runt i Dirt Rally 2.0 med det glada gänget från FZDZ.

https://www.fz.se/forum/trad/444886-fzdz-fz-dirtzone-dirt-ral...

Medlem

Sleeping dogs igen faktiskt

Medlem

De blir till att fortsätta med RE4!

Avstängd

Nya expansionen Rally i Forza Horizon 5. Är riktigt bra mot Hot wheels som jag tyckte var rätt dåligt och inte så kul.

Medlem

I helgen ska jag försöka komma igång mer med Atelier Ryza 3...har spelat några korta stunder men inte riktigt kommit in i det än. I övrigt kommer det bli lite Genshin Impact, kanske lite Dead by Daylight och eventuellt ska jag ge mig på att testa Elder Scrolls Online.

Ambassadör
Xbox

Det blir Forza Horizon 5 Rally Adventure. Grymt bra expansion! Köra med kartläsare är redigt skoj.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av AndyZedd:

Sleeping dogs igen faktiskt

Åh det är så jäkla bra! Körde det på PS3 och tog platinum. Har även PS4-versionen men inte tagit tag i det än.
Väldigt synd att Square la ner uppföljaren.

Medlem

Blir mer The labyrinth of Galleria: The moon society (ps5) (dungeon crawler with grid movement)
Samt att jag kommer nöta klart Bravely Second: End layer på (3DS). (Turnbased JRPG) Detta då de kommer ta ned servrarna för online funktionaliteten i slutet på Juni. (den är inte nödvändig för att spela spelet men lika att köra när den väl finns kvar)

Inaktiv
Medlem

Också Steam Deck


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Resident evil 4 när barnen lagt sig.
Chrono Trigger på steam deck om det blir nån stund över på dagarna.

Det blir nya rally tillägget i Forza Horizon 5 , lite PSVR2 och eventuellt att man ska börja med The callisto protocol.

Medlem

Skyrim och Octopath Traveler 2. Vill bli helt färdig med båda spelen innan Tears of the Kingdom i maj.

Medlem

Ska bli spöad i coh3


signatur

Allätare

Medlem

Jag fortsätter med Horizon Zero Dawn. Jag gissar på att jag klarat 75% av det.

Medlem

Demons souls. Och jag har en jäkla inlärningskurva fortfarande

Det jag kan säga än så länge:

Positiva:
+ Äntligen får jag spela första Souls!
+Riktigt vacker remake
+Varierande världar!

Dåliga:
- World tendency(innan man ens hajade vafan som pågick asså, herre min skapare)
-Alldeles för lätta bossar
-Depraved motherfukkking chasm... Och det enda svåra där egentligen är plague rats(hurr durr köp blommor av den gnidna damen för 2500 souls styck...) och dom enorma 'troll'gubbarna som spöar skiten ur dig oavsett hur mycket du vevar fram din sköld. så man får gå och cheesa dom...
-Ibland låånga distanser då bonfires bara finns på bossplatserna.
-Föråldrad spelmekanik(Man är ju bra bortskämd av dess uppföljare i Soulsborne om man säger så.)
-Att man måste farma health. Tackar alla gudar att dom gav oss Estus. Bloodborne och DS2 fick man också farma health men inte i närheten av DeS

Man märker väldigt fort vilka saker dom ändrade, till det bättre i DS123-BB-ER. Men samtidigt känns det bakvänt att klaga på det då det har ju kommit uppföljare som skött många saker så mycket bättre än DeS.

Så,
GIT GUD Zensu, git gud.

Medlem

Dragon Age Origins och Doom Eternal blir det.

Medlem

Köpte precis Dakar desert rally på xboxen så det blir väl sladda runt på sandynor i helgen

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Blir det nog för mig också.
Har haft det rätt så skoj med det nu på sistone.


signatur

/MJ

Medlem

Blir nog en del flightsim.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Microsoft Flight Simulator.

Efter två och ett halvt års intensivt simmande (nästan 1 000 timmar) kände jag att det var dags att på allvar lära mig att kommunicera med flygledare. Joinade därför Pilotedge där du kommunicerar med riktiga flygledare för några dagar sedan och har fullt upp med att lära mig allt som behövs för att förstå och följa instruktionerna man får.

Det här är i särklass det svåraste jag "spelat" i hela mitt liv men vad extremt belönande det är när man utvecklas och faktiskt lär sig något. Rekommenderas för alla som är trötta på ADHD-spelande. Tyvärr får man vara beredd på att hosta upp rejält med slantar om man som jag fastnar och hela tiden vill ha något mer för att göra upplevelsen lite bättre.

Medlem

Red dead redemption 2 på PC.


signatur

MODERKORT: ASUS Prime Z790 [] CPU: 13600K [] GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC [] RAM: Kingston Fury Beast 32 GB DDR5 [] LAGRING: Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen 4 2TB [] KYLNING: Corsair iCUE H150i RGB Pro XT [] PSU: Corsair AX860i platinum [] BILDSKÄRM: LG 34GP950G 180hz [] CHASSI: Fractal Design Define 7

12
Skriv svar