Rapport: Spelbranschen krympte 2022

Robot
Rapport: Spelbranschen krympte 2022

Storväxt rapport visar krympning.

#newegg


Medlem

2022 spelade jag mest Elden ring ändå, köpte inte så mycket annat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Fragtjuv

Precis som det står i nyheten så var det här kanske väntat efter två pandemiår. Branschen drar ju onekligen in ganska stor summor ändå.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

"Oj vilket misslyckande"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vad konstigt! (not)


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv

Pandemi+Skenande priser+Inflation+Hårdvara med ockerpriser.

Intressant att spelbranschen inte ryter till eller lyfter hårdvarufrågan. Kanske tycker de att problemet inte är tillräckligt allvarligt än eller har de inte förstått vidden av problematiken.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Pandemi+Skenande priser+Inflation+Hårdvara med ockerpriser.

Intressant att spelbranschen inte ryter till eller lyfter hårdvarufrågan. Kanske tycker de att problemet inte är tillräckligt allvarligt än eller har de inte förstått vidden av problematiken.

När det blir ett problem kommer dom skylla på oss konsumenter.

Medlem

Bra


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

2022 var väl lite av ett mellanår, känns som mycket blev skjutet till i år.
Men så klart mest för att folk är fria och kan göra annat än att sitta hemma framför en skärm.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Hade inte väntat mig annat med tanke på att 2020/2021 vår Covids år där många arbetade, studerade och stannade hemma mer än vanligt.

Medlem

Varit Pandemi men 2022 har ändå varit ett relativt dåligt år för spel. (Ja elden ring och gow släpptes). 2023 är urstarkt i spel släpp om inte för mycket blir pushat till 2024 så blir antagligen bättre siffror det här året

Medlem

Jag har inte hunnit ta tag ordentligt i 2022 ännu, men GoW Ragnarök (som jag precis börjat med), Horizon Forbidden West och Elden Ring mm. gör att året i fråga ser ett ut som ett av de starkaste spelåren hittils för mig personligen.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Skönt.
Tycker det börjar bli lite väl mainstream och för mycket spel att välja bland. Det var bättre på 90-talet.

Avstängd

Inte så konstigt med tanke på hur mycket skit som skäpps i kombination med inflation.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Skönt.
Tycker det börjar bli lite väl mainstream och för mycket spel att välja bland. Det var bättre på 90-talet.

Börjar? Det har varit en brant trappa ner sedan ~2010...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

För mig är det Julafton året om. Köper spel hela tiden och tycker att det bara blir bättre och bättre. 2022 var ett toppen år av spel för mig personligen. Spelen till ps5an kunde visa upp kvalitet och ville jag ha lite enklare spel så köpte jag dom till switchen. Horizon forbidden west GoW Ragnarök Stray och Splatoon 3 är bara en liten del av alla spel jag spelade förra året.

1
Skriv svar