Blizzard avslöjar den populäraste klassen under Diablo IV-betan

Robot
Blizzard avslöjar den populäraste klassen under Diablo IV-betan

…och massa annan rolig statistik

#Blizzard, #Diablo-4


Fragtjuv

Alltid kul med statistik! Trodde att Barbarian skulle vara populärast!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Tror jag tillförde ungefär hälften av den statistiken ubder de 2 testerna. Förrutom player death då, då jag enbart dog en gång för att jag gick ifrån datorn. Alldeles för enkelt på den svåraste nivån som erbjöds.

Medlem

Necro var löjligt OP.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är väldigt förvånad över antalet level 20.
1mille level 20 på early access helgen, 2,6 mille totalt(?)

Mao ”bara” 1,6 mille till som spelade utan early access, trodde det skulle vara betydligt fler.

Medlem

Skulle varit kul att se hur många som fick error 30008, 316719 eller 34202.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spelade Druid. Kom till level 6 eller så. Vart inte nämnvärt peppad.

Fick bara köa någon minut. Men då var jag inte med och försökte komma in direkt när den startade.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Alltid kul med statistik! Trodde att Barbarian skulle vara populärast!

Den var "svår" för den tog tid innan den blommade ut, väldans gear dependant innan den blev rolig. och bossarna var dryga som fasen som melee med begränsad mobility och inge life steal, bara heal on kills.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jävla butcher kom in och slakatde mig tre gånger och smet iväg innan jag fick chans på revansch.

Medlem

Visste inte att man kunde dö


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Sur att man även i denna iteration måste vänta på expansionen för att spela Paladin/Crusader.

Medlem

Ashava har alltså runt 16,1 K/D ratio. Nice.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Sorc och Nerco var väl enklast, och därmed inte så konstigt att de var mest populära.

Medlem

Gillade Druid när rätt legendaries började droppa, Pulverize ftw!

Medlem

Väldigt förvånad att de två överlägset starkaste klasserna var mest populära.

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Alltid kul med statistik! Trodde att Barbarian skulle vara populärast!

inte med hur op necro och sorc vart inte förvånad för fem öre.
hoppas dom nerfar sorc och necro. rogue vart den som vart i bäst stadie varken op eller för vek. barb behöver dock lite qol ändringar.
Samma gäller druiden.

Skribent
Skrivet av Troll1:

Jävla butcher kom in och slakatde mig tre gånger och smet iväg innan jag fick chans på revansch.

Oss också! Dök upp från ingenstans när vi båda stod och rensade i väskorna. 🤣


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av whoo:

Är väldigt förvånad över antalet level 20.
1mille level 20 på early access helgen, 2,6 mille totalt(?)

Mao ”bara” 1,6 mille till som spelade utan early access, trodde det skulle vara betydligt fler.

Kan ju garantera att det var en rejäl hög människor som testade olika klasser men aldrig levlade någon klass till 20. Imponerande med 2.6 miljoner som levlade till 20 säger jag!

Medlem

Körde alla till lv 20+ utom druiden som jag inte testade alls

Medlem

Tyvärr tycker jag valet av klasser var rätt tråkigt under betan. Det blev mest rogue för min del.

Den enda jag verkligen gillade i D3 var demonhunter. Saknar warrior från D1, tröttnade på barbarian redan i D2.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kul med statistik. Jag började med sorc och barb till lvl 10+. Körde sedan vidare med druid och rogue till lvl 25. Med två timmar kvar sista dagen, så läste jag om Necro och startade en sån. Fick upp den till lvl 12 på 1,5 timme. Galet OP. Dom har lite balansering att jobba vidare med.

Quake-konnässsör

Men den viktigaste statestiken av dem alla, hur många nya förbokade spelet under betan?

Tror jag fortsätter och spela PoE, blev inte så imponerad av betan.

Medlem

Vissa klasser fanns ju inte med i första helgens spelande, detta kan ju påverka lite också men tror som sagt casters har det enklare i spelet än vad melee har.
Testade sorc i closed beta och den var enklare än druiden mot de bossar som fanns i båda closed och open.
Men vad man sett så känns ju necro OP i början av spelet iaf. Kanske ändrar sig längre fram i spelet.

Medlem

Jag körde typ samma/liknade klass jag alltid brukar köra i RPG's och dylikt - Rogue. Pilbåge och kastknivar, yes please. Demonerna hade inte en chans (förutom framåt småtimmarna när jag började bli trött och tung i ögonen😅)

Skribent
Skrivet av delli:

Vissa klasser fanns ju inte med i första helgens spelande, detta kan ju påverka lite också men tror som sagt casters har det enklare i spelet än vad melee har.
Testade sorc i closed beta och den var enklare än druiden mot de bossar som fanns i båda closed och open.
Men vad man sett så känns ju necro OP i början av spelet iaf. Kanske ändrar sig längre fram i spelet.

Jo det borde ju påverkar. Samtidigt är det ju intressant att de populäraste klasserna är en som fanns med båda helgerna är med, och en klass som bara fanns med en av helgerna.

Men casters verkar OP, så jag tror definitivt de kommer tweaka en hel del innan releasen. Jag gissar att betan bland annat också är ett test för att se balans och sådant.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Spelade som sork som jag alltid gör. Helt ok spel men inte helt såld får se om det blir köp?

Medlem

Op hit och Nerf dit. Folk har inte ens testat en fjärdedel av spelet och yrar om balansen. Tycker spel allt för ofta nerfas och balanseras tills allt är blaskig lättmjölk.

Om något ska balanseras i slutändan så buffa de svagaste klasserna och bossarna istället.

Gillade betan men förbokar inte av princip.

Medlem
Skrivet av almblad:

Men den viktigaste statestiken av dem alla, hur många nya förbokade spelet under betan?

Håller med, men hade den statistiken sett bra ut hade vi nog fått se den.

Väldigt blandade intryck från betan här också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Väldigt förvånad att de två överlägset starkaste klasserna var mest populära.

Jag tog necro lite random, hade ingen aning att den klassen var OP

1
Skriv svar