Om det fanns en all-i-ett konsol - skulle ni köpa den då?

Medlem
Skrivet av Mptr:

Meh, smaken är som baken. Alla tycker olika..

Eller:

Smaken är som baken, delad


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Klart man köper, efter 1 år eller mer har man fått in pengen som för alla spelen till samma konsol.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av xhosa:

Alltså, det jag fiskade lite efter var "märkes trohet" . Ungefär som man oftast äger kanske en Volvo eller BMW hela livet. Men om det gick att få allt i ett, skulle det inte ta lite utav känslan ur konsolen?

Jag känner inte någon "trohet" till något märke - skulle det komma ett nytt märke med en ny konsoll, vi kan kalla den... Hayazzo, så skulle jag inte köpa den förrens den etablerat sig på marknaden med en massa spel och tillbehör.

Jo alltså, jag utryckte mig nog lite fel. Det jag menar är att , precis som du sade tidigare, att konsolen antagligen är väldigt ful och lite utav orginaliteten försvinner om det är en vit fyrkantig låda som ser ut att vara köpt på Elgigantens 70% rea.

Lite utav känslan att spåna fram vilken konsol man vill ha och varför försvinner, det blir helt enkelt inte så spännande längre.

Medlem

ATI Radeon HD 4870 512MB ~ 2500kr
MATX moderkort s775, PCI-E 16x, 2x DDR2 slots ~ 400kr
Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz ~ 1500kr
2x DDR2 2048MB 667MHz CL5 (4gb totalt) ~ 600kr
160gb Hårddisk ~ 400kr
Miditower chassi ~ 200kr
PSU 450W ATX 2.0 ~ 400kr
Tangentbord och mus ~ 300kr

~ 6300kr

Fullfjädrad Crysis dator. Plus att spelen till PC är ofta billigare och du kan använda den till så mycket med än bara spel. Prestandan ligger inte långt ifrån dagens konsoler heller.

Min poäng är att 6500 skulle vara alldeles för mycket för en sådan konsol då man kan få en mycket kraftfull speldator för samma pris.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Jag har alla tre konsollerna och har insett att det bara behövs en eller kanske två av dem.

Jag har ca:

~50 spel till PS2/PS3
~20 spel till Xbox/Xbox 360
~5 spel till Wii.

Av de ~50 spel till Playstation så är 6 av dem till PS3.

Av de ~20 spel till Xbox så är 18 av dem till Xbox 360.

Uppskattningsvis är 40% av min speltid på Xbox 360, 38% på PC, 20% på Playstation och 2% på Wii.

70% av alla spel jag köpt har varit begagnade/prisnersatta, resterande 30% är köpta på releasedag.

Sen har Nintendo sagt att de kommer endast satsa på "icke-hardcore gamers" i fortsättningen, så man blir nästan sugen på att sälja av sitt Wii.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Vaizard3:
Skrivet av Mptr:

Meh, smaken är som baken. Alla tycker olika..

Eller:

Smaken är som baken, delad

Lika roligt varje gång


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

12
Skriv svar