Star Wars Jedi: Survivor
En bra upppföljare, det här lär bli. Spelat den, vi gjort.
Fallen Order var roligt så ser fram emot detta. Enda problemet är att jag typ har blivit gammal och mina reflexer långsammare
så fick faktiskt ställa ner svårighetsgraden på sista bossen
Galet vad snabb man var tvungen att vara för att kontra och attackera där även på "normal". Blinka så var man körd typ haha.
Kommer nog ändå skaffa detta då känslan att vara en Jedi i StarWars är svårslagen!
*Hurra att dom fixat in fast travel. Det var inte roligt att behöva springa från ena sidan kartan till den andra flera ggr bara för att en ny väg låsts upp.
saknar er eldbarometer eller det har ni kanske aldrig haft?
Hur varm är en ljussabel? 🤔 SWJS känns i alla fall stekhett 🔥 😉
Fallen Order var roligt så ser fram emot detta. Enda problemet är att jag typ har blivit gammal och mina reflexer långsammare
så fick faktiskt ställa ner svårighetsgraden på sista bossen
Galet vad snabb man var tvungen att vara för att kontra och attackera där även på "normal". Blinka så var man körd typ haha.
Kommer nog ändå skaffa detta då känslan att vara en Jedi i StarWars är svårslagen!
*Hurra att dom fixat in fast travel. Det var inte roligt att behöva springa från ena sidan kartan till den andra flera ggr bara för att en ny väg låsts upp.
Svårighetsgraden ligger kvar på samma nivå i uppföljaren så det gäller att hålla tungan rätt i mun - som tur är går det att skruva ner den även här ☝🏻
Fast travel är underbart! Den nya kartan underlättar också utforskandet - sprang vilse en hel del i ettan 😅
Svårighetsgraden ligger kvar på samma nivå i uppföljaren så det gäller att hålla tungan rätt i mun - som tur är går det att skruva ner den även här ☝🏻
Fast travel är underbart! Den nya kartan underlättar också utforskandet - sprang vilse en hel del i ettan 😅
Skönt att höra! Kartan i Fallen var helt klart knepig att läsa av så visste man inte vilken nivå man var på eller skulle till.
level designen ser ut att vara max 2/5, om ens det.
Reagerade inte på att leveldesignen var särskilt bristfällig, ibland fick man stanna upp för att klura över hur man bäst tog sig vidare. Men det kändes mer medvetet än dåligt hantverk. 🙂
Ibland tog det en stund men oftast förstod jag ganska snabbt om jag saknade någon förmåga för att mig vidare. Då var det bara att göra en mental note så att jag skulle komma ihåg den passagen till senare.
Reagerade inte på att leveldesignen var särskilt bristfällig, ibland fick man stanna upp för att klura över hur man bäst tog sig vidare. Men det kändes mer medvetet än dåligt hantverk. 🙂
Ibland tog det en stund men oftast förstod jag ganska snabbt om jag saknade någon förmåga för att mig vidare. Då var det bara att göra en mental note så att jag skulle komma ihåg den passagen till senare.
Okej. Jag tycker bara den ser väldigt "game:y" ut, mer än naturlig och intressant att utforska. Alltså mer Mario 64 än Skyrim eller Horizon, om man ska dra någon slags jämförelse (iofs älskar jag designen i Mario 64 lol..)
Men det kanske visar sig vara helt fel när man väl spelar. Jag gillade inte supermycket av det jag såg av Elden Ring heller när det visades, men där var ju level designen fantastisk.
Ser spännande ut trots allt. Största frågan jag har är om jag nu måste spela klart Fallen Order då jag tröttnade på att gå vilse hela tiden efter cirka 7 timmar.
Betalade bara 99kr för det så jag fick tillräckligt ut av det trots allt.
Kolla en sammanfattning på Fallen på YT. Det hände en hel del mot slutet som man nog vill veta när man fortsätter.
Möjligt att Jedi Survivor har en recap inbyggd som berättar vad som hänt, vissa spel har det. Kanske @Jonas Vågström kan svara på det.
Detta kan nog vara enda jag hinner ta mig tid med under hela sommaren. Längtar tills man får försvinna djupt in i spelet.
Synd bara att spelet är Svin dyrt som alla andra spel nuförtiden..
Ok på 90 talet kostade spelen nästan lika mycket men då kom det inte lika många spel på en gång ..
Får bli på någon rea
Håller med! Men Fallen order dök väl ganska fort i pris så jag räknar med samma prisras denna gång. Ganska många titlar jag själv sitter och väntar på att de ska hamna i reabacken. Vi kan väl vänta tillsammans! 🙃
Okej. Jag tycker bara den ser väldigt "game:y" ut, mer än naturlig och intressant att utforska. Alltså mer Mario 64 än Skyrim eller Horizon, om man ska dra någon slags jämförelse (iofs älskar jag designen i Mario 64 lol..)
Men det kanske visar sig vara helt fel när man väl spelar. Jag gillade inte supermycket av det jag såg av Elden Ring heller när det visades, men där var ju level designen fantastisk.
Aha! Nu förstår jag hur du tänker 🙂 Du är helt rätt ute i din jämförelse, spelet är bitvis mer designat för att du måste ”röra dig rätt”. Mer Mario 64 helt enkelt, men som jag nämner i texten så öppnar spelet upp sig på ett sätt som föregångaren inte gjorde.
Där kommer du att kunna röra sig friare, inte Horizon eller Skyrim-fritt men spelet blir åtminstone mindre linjärt.
Tror helt enkelt att det är en smaksak vad man gillar bäst 🙂 Jag ser de mer designade bitarna som lite mer av en sorts pussel och uppskattar dem för vad de är.
Ser spännande ut trots allt. Största frågan jag har är om jag nu måste spela klart Fallen Order då jag tröttnade på att gå vilse hela tiden efter cirka 7 timmar.
Betalade bara 99kr för det så jag fick tillräckligt ut av det trots allt.
Kolla en sammanfattning på Fallen på YT. Det hände en hel del mot slutet som man nog vill veta när man fortsätter.
Möjligt att Jedi Survivor har en recap inbyggd som berättar vad som hänt, vissa spel har det. Kanske @Jonas Vågström kan svara på det.
Jag skulle tro att du klarar dig med en recap från YT om du inte har tid eller ork att spela igenom ettan.
Jag kan tyvärr inte redogöra för om det finns någon inbyggd sammanfattning, men det finns visst en hel bok (Star Wars Jedi: Battle Scars) som berättar vad som händer mellan de båda spelen - så det är inte en rak uppföljare på det sättet.
Men jag håller med om att det kan vara värt att ha koll på vissa storybeats från föregångaren.
Ska helt klart spela om första igen!
Riktigt kul ska detta bli
Jag drog själv igenom det första spelet en andra gång när det var klart att jag skulle åka iväg och testa Survivor.
Blir nog en perfekt språngbräda in i uppföljaren om man påbörjar en genomspelning av Fallen Order nu
Blir nog bra Så länge det mesta man hittar inte är kosmetiskt skit så är jag nöjd. Lite gör inget, men att det mesta man hittar är sådan blir tradigt fort.
sjukt sugen på spelet, men att vänta lite tror jag bara gör spelet bättre, Låta moddare troligtvis kanske fixa mer jedi utseende som I första spelet och det där med vapen stilar att dom kanske kan modda in ett vapen hjul så man kan fritt fram byta mellan stilarna on the fly låter exakt som något moddare kommer vilja fixa till.
Och som bonus om man väntar lite blir spelet billigare förhoppningsvis, men fortfarande lika bra som när det var release. =D
Håller med! Men Fallen order dök väl ganska fort i pris så jag räknar med samma prisras denna gång. Ganska många titlar jag själv sitter och väntar på att de ska hamna i reabacken. Vi kan väl vänta tillsammans! 🙃
Minns att jag prenumerade förra året på EA Play 1 månad för ca 30-40 kr, för att spela Jedi Fallen, slutade med att jag också spelade samtliga Mirrors edge samt Unravel spelen. Hur jag hann med fem spel på den korta tiden är ett mysterium haha, eller var det erbjudande på 3 månaders EA Play? Hmm...minns ej. 🤷
Blir nog bra Så länge det mesta man hittar inte är kosmetiskt skit så är jag nöjd. Lite gör inget, men att det mesta man hittar är sådan blir tradigt fort.
Dessvärre så är nog mest kosmetisk saker som du kan samla på dig och låsa upp 😅 Visst finns det force echoes också som bygger på med mer lore om världen, men mest är det saker du kan använda för att förändra utseendet på Cal, BD-1 och ljussabeln.
Men till skillnad från första spelet så är utbudet och variationen mycket större, nu finns det så mycket mer än bara ponchos och sabeldelar!