Medlem
Avstängd
Skrivet av Gertzy:

Känns naturligt att Valve gör nått sånt.
Även en Win för Rog Ally ägare som vill ha en mer "konsollik" upplevelse och slippa fippla med windows

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Känns naturligt att Valve gör nått sånt.
Även en Win för Rog Ally ägare som vill ha en mer "konsollik" upplevelse och slippa fippla med windows

Ja, det känns bra att de får alternativ

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Sett på youtube där en person lägger in steam OS på Rog Ally X. Men frågan är om det inte bara är lika bra att köra på en Steam Deck Oled direkt då.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Sett på youtube där en person lägger in steam OS på Rog Ally X. Men frågan är om det inte bara är lika bra att köra på en Steam Deck Oled direkt då.

Ptja, men detta rör ju inte bara nya kunder utan kan ju vara skönt för dem som har en eller får i present och inte riktigt orkar byta men vill kunna ha alternativ vilket os de kör. Sen kanske de väljer en Ally av andra anledningar med känner att W11 är största minuset och nu kan de stryka bort det också.

Medlem

Jag är kluven, har en Rog ally, batteritiden är ju skit och 512gb är lite minne.

På mätningar verkar det inte vara så stor skillnad prestandamässigt på Ally och X, några få fps mer.

Men så kostar Ally X också 11 tusen. Tror jag kan få 3500kr för min gamla.

Medlem

Beställde en X nu, men det verkar inte finnas något ordentligt fodral till den.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Passar inte fodral till og ally?

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Passar inte fodral till og ally?

Ally X är lite större, vad jag kan hitta sitter det väldigt tight på spakarna, fodralet är redan tight på originalet.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Amazon har många att välja på, både hårda och mjuka.

https://www.amazon.se/s?k=rog+ally+x+case&crid=1FBD159ZJ02HV&...

Medlem

AMD har nu officiellt utannonserat att deras nya Z2-apu:er är på gång och under utveckling för släpp 2025! Vilket lär innebära nya handhelds som ROG Ally 2 - förhoppningsvis med OLED-skärm för att ytterligare kunna konkurrera med Steam Deck!

Medlem

Vilken docka ska man köpa till ally X?

Medlem

Tekken 8 blev det första spelet på min Ally X, allt på medium och sänkte upplösningen ett snäpp för bättre flyt.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Jag har en docka från Jsaux som jag är väldigt nöjd med (RGB varianten). Den har både HDMI och DP samt tillräckligt många USB-portar för mina behov.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

https://www.inet.se/produkt/8906886/acer-usb-c-dockningsstati...

Använder denna till min Legion Go, är väldigt nöjd.
Dubbla HDMI samt DP, massa USB, kortläsare, ethernet.
Väldigt mångsidig docka.

123
Skriv svar